carbon/metal remkabels

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
thekay
carbon/metal remkabels

Bericht door thekay » za feb 25, 2006 5:05 pm

Momenteel ben ik bezig met het upgraden en seizoensklaar maken van mijn XC. Het is een Trek 8500 (van paar jaar terug) uitgerust met V-brakes. Momenteel heb ik nog voldoende aan de v brakes, maar wil graag eens kijken naar wat "bling" remkabels. Nu weet ik dat er carbon(look?) en metalen rem buitelkabels zijn. Wat zijn de beste merken en wat zijn jullie ervaringen? Ik neem aan dat ze altijd beter zijn dan no-name buitenkabels?
Is het verstandig om ook meteen mijn derraieurkabels te vervangen voor dit soot kabels?

Nelizzz

Bericht door Nelizzz » zo feb 26, 2006 12:30 pm

Zoek even op het forum op "Nokon".

Er kleven toch nog aardig wat nadelen aan Nokon kabels; dat hoor ik ook van meerdere LBS-en; k heb net toch maar weer XTR kabelset gekocht.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » zo feb 26, 2006 1:03 pm

Jagwire heeft carbon - ? look kabels.. die zijn wel goed. Alhoewel ik altijd gewoon schijfremmen gebruik dus niet nodig die. :D

Nokon zijn zwaarder en ja toch wel flexibel zegen ze... maar de bling factor weegt niet op tegen de beschadigingen van het tikken van die buitenkabels op je frame. En die wil je er niet opkrijgen. Dus jah ik zou gewoon voor Gore-ride on kabels gaan dan.. ook erg goed en super afgedicht. En in veel kleuren verkrijgbaar.

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » wo mar 22, 2006 9:19 pm

Nelizzz schreef:Zoek even op het forum op "Nokon".

Er kleven toch nog aardig wat nadelen aan Nokon kabels; dat hoor ik ook van meerdere LBS-en; k heb net toch maar weer XTR kabelset gekocht.
Ik weet niet of het nadeel 'geluid' ook tersprake komt op het forum, maar dat is wat mij betrft een nadeel, en een reden om op de fully iig geen nokon meer te rijden, maar XTR. Als de kabels wat ouder en viezer worden, kunnen ze gemeen metalig gaan kraken!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo mar 22, 2006 10:31 pm

en om nou te zeggen dat Nokon soepeler schakelt dan conventioneel..........niet echt.

En je moet erg uitkijken met beschadigen van je frame.
Voordeel van Nokon dat je hele krappe bochtjes kan maken.
Geluidsoverlast heb ik geen last van.

dusssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Plaats reactie