Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.
Moderator:Beheerders
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » di feb 28, 2006 7:13 pm
Wat vinden jullie nou van deze foto???
Persoonlijk denk ik dat deze geschoten is door iemand die de balluh verstand heeft van MTB...........en fotografie.
Omdat:
-die modder ziet er vreselijk nep uit.
-waarom rijd hij scheef over het pad?
-zijn wielen zit beweging in, je zou in de achtergrond ook beweging verwachten(pan shot)
-de advertetentie gaat over schoenen & pedalen......zie jij ze nog?
dusssss©
-
Cubeman
Bericht
door Cubeman » di feb 28, 2006 8:16 pm
Deed Bart niet enkel in de Nederlandse competitie met Rabo kleding rijden?
Of proberen ze te doen geloven dat dit de Transalp Challenge is oid?
Put the fun between your legs!
-
Nixol
-
Contacteer:
Bericht
door Nixol » di feb 28, 2006 8:31 pm
Foto van Bart is genomen tijdens Kluisbergen van afgelopen jaar. Tenminste dat staat bovenaan zijn stuurbordje. Ik zeg, dat het gewoon erg slecht gefotosjopt is.
-
vt2rider
-
Contacteer:
Bericht
door vt2rider » di feb 28, 2006 11:37 pm
Dat had ik ook al, zag em laatst in de o2bikers staan, klopt van geen kanten

-
Eddy_the_Eagle
Bericht
door Eddy_the_Eagle » wo mar 01, 2006 3:36 am
BOSS schreef: Plons schreef:
BOSS schreef:"]
nou jah
Moet je nou kijken waar de postbode net mee kwam aanzetten......
alsjemenou
dussssss©
de meest gehate lens van de mark 2 eigenaars
maar naar mijn weten schiet jij met een oudere d1 en daar werkt hij super op !
1DS om precies te zijn.
En ik zou ook wel eens willen weten waarom, het is op alle fora de lens met de meest hoge tevredenheidsscore
dussssss©
Dilemma, zal ik een IS of een non IS nemen? Ik ben van nature nogal een shaker, dus een hulpmiddel in wat voor vorm dan ook is altijd welkom.
Overigens gaat de lens gebruikt worden met een 1d mk2 voor all-round fotografie: Biken, MX, superbike, landschappen, (roof) vogels, eigen stockvoorraad, enz.
Wie heeft raad?
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » wo mar 01, 2006 7:51 am
Non IS!!! Hoor ik van alle kanten........ik heb zelf geen ervaring.
IK heb ook de non IS en mis hem niet(wat je niet kent mis je ook niet), blader ff terug, Plons heeft er ooit wat over gezegd; praktijkervaring.
Persoonlijk zou ik de duiten in mijn zak houden, ik heb laatst voor € 40 een prachtig monopodje gekocht.
dusssss©
-
Eddy_the_Eagle
Bericht
door Eddy_the_Eagle » wo mar 01, 2006 10:27 am
BOSS schreef:Non IS!!! Hoor ik van alle kanten........ik heb zelf geen ervaring.
IK heb ook de non IS en mis hem niet(wat je niet kent mis je ook niet), blader ff terug, Plons heeft er ooit wat over gezegd; praktijkervaring.
Persoonlijk zou ik de duiten in mijn zak houden, ik heb laatst voor € 40 een prachtig monopodje gekocht.
dusssss©
Dat IS het hem nou juist, als ik een beetje rondsurf en reviews lees, dan willen ze juist allemaal de IS versie. Dan gaat het wel over opnames waarbij het onderwerp "stil" staat, dus geen MX, biken enz.
-
rene - Berichten:781
Bericht
door rene » wo mar 01, 2006 11:14 am
IS heeft z'n voors en tegens. 't helpt zeker om beweging tegen te gaan (ook tegen bewegingsonscherpte bij 'pannen'; hij wordt ook veel gebruikt om powerboatraces e.d. te fotograferen), maar heeft ook de naam errors te geven:
RG forum
Persoonlijk zou ik zeggen; Huur 'm een dagje en kijk of IS wat toevoegt. Als ik ooit een 70-200L koop, heeft 'ie IS. Heb nu de 80-200L
Als je de non-IS overweegt, is een occasion 80-200L ook een optie. Kost je ongeveer evenveel als een occasion 70-200 f/4L

Heeft geen USM, maar is wel zwart...
-
Eddy_the_Eagle
Bericht
door Eddy_the_Eagle » wo mar 01, 2006 2:12 pm
Het is een IS geworden, waarom:
- Op de IS kan het uit en op een non-IS kan het niet aan.
- Ik was van plan om eens wat te gaan hier in de buurt (autoweg voor de bewegende voorwerpen en in de natuur o.a. roofvogels voor de stilstaande onderwerpen).
- Het gebruik onder donkere omstandigheden (concerten en binnen).
Daarnaast nog een 15mm fish eye besteld en een 580ex flits.
Verder nog een KATA rugzak en twee 2 gig kaartjes en een apparaat om ze te lezen.
Laat het seizoen maar beginnen!
-
Arnetteman
Bericht
door Arnetteman » wo mar 01, 2006 2:13 pm
Eddy_the_Eagle schreef:Het is een IS geworden, waarom:
- Op de IS kan het uit en op een non-IS kan het niet aan.
- Ik was van plan om eens wat te gaan hier in de buurt (autoweg voor de bewegende voorwerpen en in de natuur o.a. roofvogels voor de stilstaande onderwerpen).
- Het gebruik onder donkere omstandigheden (concerten en binnen).
Daarnaast nog een 15mm fish eye besteld en een 580ex flits.
Verder nog een KATA rugzak en twee 2 gig kaartjes en een apparaat om ze te lezen.
Laat het seizoen maar beginnen!
last van geldpest?
-
Eddy_the_Eagle
Bericht
door Eddy_the_Eagle » wo mar 01, 2006 2:17 pm
nee, van klanten die eindelijk hun rekening betalen!
Investeren is momenteel het beste wat ik kan doen, anders gaat het bijna allemaal naar Zalm.
Eigenlijk is het nog erger, want ik heb ook nog een GlideCam besteld...
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » wo mar 01, 2006 7:58 pm
Eddy_the_Eagle schreef:nee, van klanten die eindelijk hun rekening betalen!
Investeren is momenteel het beste wat ik kan doen, anders gaat het bijna allemaal naar Zalm.
goed bezig!!! Toch wel bij de goedkoopste gekocht, hoop ik?
dussssss©
-
Eddy_the_Eagle
Bericht
door Eddy_the_Eagle » wo mar 01, 2006 8:44 pm
BOSS schreef:Eddy_the_Eagle schreef:nee, van klanten die eindelijk hun rekening betalen!
goed bezig!!! Toch wel bij de goedkoopste gekocht, hoop ik?
dussssss©
Nee, bij een fotograaf die pas gestopt is met zijn winkel. Hij was het zat om voortdurend te adviseren aan "amateur" fotografen die niets kochten en vervolgens hun spullen op het web bij de goedkoopste gaan halen. Nu is hij een groothandel gestart voor de "professionele" fotograaf.
Ik kreeg eerst een hele preek aan de telefoon, maar toen ik hem vertelde dat service en advies voor mij belangrijker zijn dan de laagste prijs was het meteen goed.
Uiteindelijk bleek dat hij rond de prijzen van bijvoorbeeld konijnenberg zit.
Beter dan die kerel in Maastricht die toen ik om een offerte vroeg me een prijslijst gaf en doodleuk zei dat ik de prijzen maar bij elkaar moest optellen. Zijn 70-200f2.8 L USM IS: 2129 euro, da's 330 verschil met wat ik nu betaald heb...
-
Irmo - Berichten:419
-
Contacteer:
Bericht
door Irmo » do mar 02, 2006 12:25 am
Laat me raden Eddy; de naam begint met een R en de gast had rood haar?
-
Eddy_the_Eagle
Bericht
door Eddy_the_Eagle » do mar 02, 2006 12:33 am
Irmo schreef:Laat me raden Eddy; de naam begint met een R en de gast had rood haar?
Eh, nee...
Ken je toevallig de fotovakhandel in Gulpen? Deze bestaat dus niet meer als winkel zijnde, maar alleen nog als groothandel.
-
-
Contacteer:
Bericht
door Irmo » do mar 02, 2006 11:33 am
Ik had het over je "positieve" ervaring in Maastricht.
Maaruh als ik het geld had, was ik ook voor de IS gegaan hoor....handig in sommige situaties. Maar de "gewone" 70-200 maakt een ieder met klikklak apparaat al heeel blij. Super lens!
Anyway, ZIEKELIJKE verzameling apparatuur dude!
-
Eddy_the_Eagle
Bericht
door Eddy_the_Eagle » do mar 02, 2006 11:38 am
Irmo schreef:Ik had het over je "positieve" ervaring in Maastricht.
Maaruh als ik het geld had, was ik ook voor de IS gegaan hoor....handig in sommige situaties. Maar de "gewone" 70-200 maakt een ieder met klikklak apparaat al heeel blij. Super lens!
Anyway, ZIEKELIJKE verzameling apparatuur dude!
Maastricht... die ervaring had ik al uit mijn geheugen verbannen...
-
-
Contacteer:
Bericht
door Irmo » do mar 02, 2006 12:23 pm
Eddy_the_Eagle schreef:
Nou je bent niet de enige...ook bij mij hebben ze flink wat duizenden euris aan business (enorm bot) aan hun neus voorbij laten gaan, en nog een 2-tal kennissen hetzelfde verhaal. Van ooit-vakhandel naar bagger-klikklak zaak.
Maar goed; even wat hulp nodig hier; ik ben op zoek naar een multifunctioneel flitsstandaardje, waarop EN een reflector gemonteerd kan worden en 1, of 2 flitsers (geen studioflitsers dus). Wie o wie heeft een idee/tip?
-
Arnetteman
Bericht
door Arnetteman » do mar 02, 2006 5:42 pm
Eddy_the_Eagle schreef:Iemand
hier nog een bestelling lopen?
Succes!
Nope gelukkig niet. Ik ken ze wel, zitten hier in Groningen bij Zernike geloof ik. Toendertijd wel geïnformeerd naar de D70 maar heb deze toen bij Kral gekocht....inmiddels ook al weer een tijdje failliet.
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » do mar 02, 2006 6:11 pm
Irmo schreef:Eddy_the_Eagle schreef:
Nou je bent niet de enige...ook bij mij hebben ze flink wat duizenden euris aan business (enorm bot) aan hun neus voorbij laten gaan, en nog een 2-tal kennissen hetzelfde verhaal. Van ooit-vakhandel naar bagger-klikklak zaak.
Maar goed; even wat hulp nodig hier; ik ben op zoek naar een multifunctioneel flitsstandaardje, waarop EN een reflector gemonteerd kan worden en 1, of 2 flitsers (geen studioflitsers dus). Wie o wie heeft een idee/tip?
jahaaa
Ik gebruik altijd een Manfrotto 004 met daarop een lastolite in zo'n mooie lastolite klemarm met neigkop. de flitser bevestig ik dan aan een magic-arm mbv een gobo en een croc-klem, de magic arm zet ik vast aan het statief mbv een superklem en laat hem door of via de lastolite flitsen.(afhankelijk van welke lastolite ik gebruik)
Snap je het een beetje
dusssss©
-
-
Contacteer:
Bericht
door Irmo » za mar 04, 2006 5:09 pm
Haha nou thanks! Heb wel e.e.a. gevonden, maar hoopte op een setje. Nu is het EN statiefje EN armpje EN kopje EN...paar honderd armer. Gisteren in volledig donkere grot met 3 flitsers PROBEREN te werken trouwens, voor herhaling vatbaar. Forget AF though...
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » za mar 04, 2006 6:40 pm
Je kan toch de flitser de afstand laten bepalen?
dusssssss©
-
Sven
Bericht
door Sven » ma mar 06, 2006 3:27 pm
Ben me aan het orienteren voor een digicam, heb nu een cheap-ass Kodak, en de digicam lenen iedere keer is dus ook geen optie.
Wil em vooral gebruiken voor handzaam vakantiekiekjes, maar ook natuurshots, nachtshots, etc. Geen spiegelreflex, geen verwisselbare lenzen, geen externe flitsers...
Veel megapixels, hou wel van strakke plaatjes, denk aan 6 mp. Optische zoom moet ook in orde zijn, denk hierbij aan 5 / 6?
Het belangrijkste: het budget: rond de 300-400 euri.
Het minst belangrijk: uiterlijk... Moet natuurlijk leuk uitzien.
Wie heeft welke ervaring, en heeft goede tips waar ik op moet letten?
Laatst gewijzigd door
Sven op ma mar 06, 2006 5:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.