revalidatietijd
Moderator:Beheerders
heb zondag me pols gebroken met freeriden. moet nu zeker 6 weken in het gips en dan revalideren.
waarom kunnen die pros zo snel weer fietsen??? hoe kunnen die zoveel blessures in een jaar verwerken???
waarom kunnen die pros zo snel weer fietsen??? hoe kunnen die zoveel blessures in een jaar verwerken???
-
Wat denk je van een bere conditie, doorbikkelen en top(medische)begeleiding. En wellicht een turbo bio klok qua celdeling en dergelijke dat schijnt ook aanzienlijk te helpen bij letsel.
Verder heb ik uit eigen ervaring gemerkt dat zo snel mogelijk weer beginnen zonder over te belasten(dus goed luisteren naar je lichaam)ook heel goed werkt. Dit om vast gaan zitten van bepaalde delen en weer opnieuw soepel te moeten maken te voorkomen.
Verder heb ik uit eigen ervaring gemerkt dat zo snel mogelijk weer beginnen zonder over te belasten(dus goed luisteren naar je lichaam)ook heel goed werkt. Dit om vast gaan zitten van bepaalde delen en weer opnieuw soepel te moeten maken te voorkomen.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
Rocky Mountain Element.
Onzin, alleen de medische begeleiding kan ervoor zorgen dat eea sneller kan verlopen. Je pols heeft gewoon die tijd nodig om aan elkaar te groeien en vervolgens (als het gips er vanaf is) weer op kracht en bewegingsruimte te komen.
En geloof me: op het moment dat het gips er vanaf gaat, wil je het eigenlijk graag weer terug!
En geloof me: op het moment dat het gips er vanaf gaat, wil je het eigenlijk graag weer terug!
-
-
En wat denk je van het feit dat veel pros ook nog te maken hebben met "zakelijke" belangen waardoor ze wellicht ook iets te vroeg weer op de bike zitten.
Dus dan maar even tanden op elkaar en doorbijten.(trappen)
Kwestie van keuze's maken dus.
Dus dan maar even tanden op elkaar en doorbijten.(trappen)
Kwestie van keuze's maken dus.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
Rocky Mountain Element.
- bmx-race.nl
lazertherapie
Voor de pro's zijn er vaak sponsorbelangen, het is mogelijk om je boten van je pols te laten lazeren deze therapie zorgt ervoor dat de aangroei van het bot sneller verloopt.
Wel is het risico groot dat het bot weer snel breekt, het blijft een zwakke plek.
Dus rust is eigenlijk het beste, neem gewoon de tijd zeker 8 weken.
Wel is het risico groot dat het bot weer snel breekt, het blijft een zwakke plek.
Dus rust is eigenlijk het beste, neem gewoon de tijd zeker 8 weken.
-
Voor dat ik het vergeet, er bestaat ook nog zo iets als een botstimulator.
Deze zou de aanmaak van bot versnellen, echter de werking is voor zover ik weet niet bewezen.
Wel ken ik iemand die er een gebruikt heeft en na een aantal weken zaten de gebroken botten wel aan elkaar terwijl dit eerst niet gebeurde.
Toeval of echt werken, wie zal het zeggen?!?
Deze zou de aanmaak van bot versnellen, echter de werking is voor zover ik weet niet bewezen.
Wel ken ik iemand die er een gebruikt heeft en na een aantal weken zaten de gebroken botten wel aan elkaar terwijl dit eerst niet gebeurde.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
Rocky Mountain Element.
- TuneBrother
en wie zegt bovendien dat het bot met zon "botvibrator" zich qua sterkte het zelfde ontwikkeld als "puur natuur".Jumping Hansje schreef:Voor dat ik het vergeet, er bestaat ook nog zo iets als een botstimulator.
ik zit nu sinds 2 dec. met een ernstige pilonfractuur (enkel) en heb na heel wat ervaringen naast elkaar gelegd te hebben het idee dat je lichaam het het beste zelf kan doen

-Profs hebben idd een turbo-conditie, dit scheelt heel erg veel
-Profs krijgen dagelijks begeleiding
-Profs gaan continu op de limiet, als je niet te ver gaat scheelt dit heeeeel veeeeel
-Veel calcium is de grootste fabel dit betreft en rust de grootste weldoener
Of-the-shelf is dialed for the masses, Principia tubing is dialed for performance!