onsteking in arm
Moderator:Beheerders
Nou eindelijk is me fiets helemaal zoals ik het wou hebben, meteen natuurlijk fanatiek fietsen, en na een paar daagjes last van me arm.
Weekje mee gelopen, toen tog vandaag maar naar de doc. gegaan.
Krijg ik te horen dat de pees in me onderarm helemaal onstoken is.
Zijn er meer mensen die van het fietsen een onstoken arm/ ander ledemaat hebben gehad ?
En is dit een terug komend probleem, of is het pilletjes nemen wachten tot het over is en dat het nooit meer terug komt ?
En hoe kan je in godsnaam een onstoken arm krijgen van het fietsen ?
Weekje mee gelopen, toen tog vandaag maar naar de doc. gegaan.
Krijg ik te horen dat de pees in me onderarm helemaal onstoken is.
Zijn er meer mensen die van het fietsen een onstoken arm/ ander ledemaat hebben gehad ?
En is dit een terug komend probleem, of is het pilletjes nemen wachten tot het over is en dat het nooit meer terug komt ?
En hoe kan je in godsnaam een onstoken arm krijgen van het fietsen ?
Kan misschien te maken hebben met de manier waarop je je handen op het stuur hebt liggen. De "ideale" houding maakt gewoon een rechte lijn van je armen doorlopend in de richting van je remhendels. (helder??)
Als je remhendels te horizontaal staan zit je als het ware met doorgezakte polsen op je stuur en dan heb je idd altijd wat spanning op een aantal pezen in je onderarm, dat zou een oorzaak van een ontsteking kunnen zijn geweest...
Bekijk voor jezelf eens hou je je stuur normaal gesproken vast hebt en corrigeer waar nodig de hoek van je remhendels, zorg wel dat je er ook nog goed bij kan in stijle afdalingen (als dat relevant is) en geen je onderarmpjes eens wat rust
Als je remhendels te horizontaal staan zit je als het ware met doorgezakte polsen op je stuur en dan heb je idd altijd wat spanning op een aantal pezen in je onderarm, dat zou een oorzaak van een ontsteking kunnen zijn geweest...
Bekijk voor jezelf eens hou je je stuur normaal gesproken vast hebt en corrigeer waar nodig de hoek van je remhendels, zorg wel dat je er ook nog goed bij kan in stijle afdalingen (als dat relevant is) en geen je onderarmpjes eens wat rust

Bikepark Groningen
Daarom kan hij zijn stuur nog wel verkeerd beet pakken, "misschien" heb ik het wat omslachtig uitgelegd, een plaatje zou helpen, maar die heb ik niet in de aanbieding. Anyway, het gaat er om dat je handen in het verlengde van je onderarmen staan, zonder een hoek te maken dus.
Get it
Get it

Bikepark Groningen
uuh ja . . . zo klinkt t wel ja, maar door je eerste post leek 't net of je het aan de hoek tussen arm/stuur/remhendel verwijtte . . . vandaarlegion schreef:Daarom kan hij zijn stuur nog wel verkeerd beet pakken, "misschien" heb ik het wat omslachtig uitgelegd, een plaatje zou helpen, maar die heb ik niet in de aanbieding. Anyway, het gaat er om dat je handen in het verlengde van je onderarmen staan, zonder een hoek te maken dus.
Get it

Ik heb een spier in m'n rechter onderarm die, als ik 'm niet eerst opwarm, voor een flinke pijnscheut zorgt bij de eerste de beste bunnyhop. Ik heb ca. 3 jaar geleden daar een peesontsteking gehad dus waarschijnlijk komt het daar vandaan.
Met dirten heb ik gek genoeg geen last van.
Rust en een warming up als je weer begint.
Met dirten heb ik gek genoeg geen last van.
Rust en een warming up als je weer begint.