boven koping uitspringen

De fijne kneepjes van het mountainbiken. Stel hier je vragen om de rijtechniek onder de knie te krijgen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mtbfreak
boven koping uitspringen

Bericht door mtbfreak » do nov 03, 2005 8:08 pm

dus nadat het indroppen(halfpipe) me al aardig afgaat,hoe spring ik ver boven de koping uit?
ik heb het idee dat als ik boven de rand uit spring ,dat ik dus de halfpipe uitvlieg en dus niet goed terug kom.
graag tips van mensen die zelf al aardig in de halfpipe vooruit kunnen

fredo

Re:boven koping uitspringen

Bericht door fredo » vr nov 04, 2005 8:26 pm

ge bedoelt "airen", hé?

t begint bij mij just te lukken.
pfff... hoe da uitleggen? .... gewoon genoeg snelheid maken, voorwiel boven koping brengen, een soort 180 springen met de nadruk dat je evenwicht aan de binnenkant van de pipe ligt. vervolgens voorwiel op de goede plaats smakken, en achterwiel meetrekken.

zorg er echt voor dat he achterwiel niet bovenop de koping blijft haperen!!
doet nl nie echt goe ;)

allé, k hoop da ge der al iet mee zijt. voor de rest moet ge maar andere mensen ier lastigvallen...

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » zo dec 18, 2005 10:44 pm

zoals ik het geleerd heb : met MEER dan genoeg snelheid benaderen , door transition pompen, als het voorwiel de coping verlaat naar achter leunen en lichtjes naar achter afzetten.

In de lucht ontspannen en evt fiets iets naar je toe trekken, en als je terug de quarter ingaat armen en benen uitstrekken als dat nodig is.

Draai in de lucht door over je schouder naar de quarter te kijken ipv op de take off te 180en want dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een overrotatie
en daarnaast kom je niet goed boven de coping uit doordat je meer opzij dan omhoog springt. Insturen kan wel ( vooral op mini) maar maak geen al te grote bocht op de quarter zelf.

succes.

Plaats reactie