Bedreigd tijdens MTBen
Moderator:Beheerders
-
Vanmiddag gefietst in Hattem, door de Leemcule, dit is een grote kuil die zeer gelieft is bij de mtb"ers in de omgeving.
Ik ging door de kuil, fiets terug, wil nog een keertje, loopt een man in die kuil. beneden in die kuil is een klein plasje en daar liggen een paar grote takken in. bij die zon hele grote tak en die legt die midden in het pad.
Dus ik ga netjes naar die man toe en vraag waarom hij dat doet. Hij vind het te gevaarlijk, het gaat ook wel hard, maar als je goed uitkijkt is het goed te doen.
Die man meteen beetje dreigen enzo, als ik nog een keer zou gaan zou die politie bellen. Moet je doen zeg ik.
Nou even later gaat hij weg, ik door de kuil, EERST goed gekeken of het kon, kom ik terug staat die man op mij te wachten. Begint direct te sarcastisch zeuren dat ik zon grote jongen was dat ik er door heen durfte. ik zeg wat terug dat die niet zo moest zeuren.
Zegt hij: als jij nog even zo door gaat lig je binnen 5 minuten in het ziekenhuis. Er zaten wat mensen op een bankje, die hoorden ons gesprek(met deze mensen stond ik al even te praten toen die man een tak neerlegte, en die vonden dat ook belachelijk) en die mensen zeiden dat die man nu echt weg moest gaan.
Heeft iemand anders wel eens met deze problemen te maken gehad?
Ik ging door de kuil, fiets terug, wil nog een keertje, loopt een man in die kuil. beneden in die kuil is een klein plasje en daar liggen een paar grote takken in. bij die zon hele grote tak en die legt die midden in het pad.
Dus ik ga netjes naar die man toe en vraag waarom hij dat doet. Hij vind het te gevaarlijk, het gaat ook wel hard, maar als je goed uitkijkt is het goed te doen.
Die man meteen beetje dreigen enzo, als ik nog een keer zou gaan zou die politie bellen. Moet je doen zeg ik.
Nou even later gaat hij weg, ik door de kuil, EERST goed gekeken of het kon, kom ik terug staat die man op mij te wachten. Begint direct te sarcastisch zeuren dat ik zon grote jongen was dat ik er door heen durfte. ik zeg wat terug dat die niet zo moest zeuren.
Zegt hij: als jij nog even zo door gaat lig je binnen 5 minuten in het ziekenhuis. Er zaten wat mensen op een bankje, die hoorden ons gesprek(met deze mensen stond ik al even te praten toen die man een tak neerlegte, en die vonden dat ook belachelijk) en die mensen zeiden dat die man nu echt weg moest gaan.
Heeft iemand anders wel eens met deze problemen te maken gehad?
Re:Bedreigd tijdens MTBen
Ik meen me te herinneren dat ik weleens gelezen heb dat het uitdrukkelijk verboden is om in die kuil zelf te fietsen. Afgezien van hoe zo"n kerel zich gedraagt, wat natuurlijk belachelijk is.
- Steel Farmer
- Contacteer:
Jammer dat mensen zich zo kunnen aanstellen bij het fietsen. Wij hebben meestal bart mee, dies breder dan dat hij lang is dus last hebben we der nog niet van gehad :P.
-
Sjase schreef:
Ik meen me te herinneren dat ik weleens gelezen heb dat het uitdrukkelijk verboden is om in die kuil zelf te fietsen. Afgezien van hoe zo"n kerel zich gedraagt, wat natuurlijk belachelijk is.
mag gewoon, er is ooit sprake geweest dat het niet mocht, maar het mag nog steeds!
Ik ben vanmiddag ook geweest, maar heb (zoals gewoonlijk) geen kwaad woord gehad.
Afgezien van het feit dat die meneer gewoon niet goed bij z"n hoofd is;
Heeft het misschien ook niet een beetje met je eigen tact te maken ?
Heb het open deel van de leemcule zelf pas helemaal aan het eind van de middag gedaan want het was wel ERRUG druk...
Afgezien van het feit dat die meneer gewoon niet goed bij z"n hoofd is;
Heeft het misschien ook niet een beetje met je eigen tact te maken ?
Heb het open deel van de leemcule zelf pas helemaal aan het eind van de middag gedaan want het was wel ERRUG druk...
Steel Farmer schreef:
Jammer dat mensen zich zo kunnen aanstellen bij het fietsen. Wij hebben meestal bart mee, dies breder dan dat hij lang is dus last hebben we der nog niet van gehad :P.
;D
- Pieter en zijn V10
moet ook niet gekker worden!!!
Wat segunda zegt klopt wel als het druk is gewoon wat leter op de avond/dag gaan.. natuurlijk moet die vent gewoon normaal doen, want het word pas echt gevaarlijk als er mensen takken op het pad gaan leggen...
heb daar ook zoiets dergelijks meegemaakt..
ging via de andere kant de kuil en wou hem omhoog trappen, komt er ineens een balk naar beneden gerolt.. ik kon hem net ontwijken, stap af en loop naar boven, waren dus van die domme hangjongeren dus ik naar de jongen toe die de balk gooide, vervolgens heeft hij kennis gemaakt met een boom (blijkbaar had hij jeuk aan zijn rug)
natuurlijk is mijn reactie fout, maar als je er niks van zegt doen ze het gewoon nog een keer en als het dan wel fout gaat heb je helemaal de poppen aan het dansen.
maar dan nog wat,, er word veel geklaagt over mountainbikers bij de leemkule..
Maar wat word er gedaan tegen die scooterjongeren, die daar lekker hun achterwiel laten spinnen, en op die manier allemaal kuilen veroorzaken..
en segunda binnenkort weer keer samen rijden
grtz Pieter
Wat segunda zegt klopt wel als het druk is gewoon wat leter op de avond/dag gaan.. natuurlijk moet die vent gewoon normaal doen, want het word pas echt gevaarlijk als er mensen takken op het pad gaan leggen...
heb daar ook zoiets dergelijks meegemaakt..
ging via de andere kant de kuil en wou hem omhoog trappen, komt er ineens een balk naar beneden gerolt.. ik kon hem net ontwijken, stap af en loop naar boven, waren dus van die domme hangjongeren dus ik naar de jongen toe die de balk gooide, vervolgens heeft hij kennis gemaakt met een boom (blijkbaar had hij jeuk aan zijn rug)
natuurlijk is mijn reactie fout, maar als je er niks van zegt doen ze het gewoon nog een keer en als het dan wel fout gaat heb je helemaal de poppen aan het dansen.
maar dan nog wat,, er word veel geklaagt over mountainbikers bij de leemkule..
Maar wat word er gedaan tegen die scooterjongeren, die daar lekker hun achterwiel laten spinnen, en op die manier allemaal kuilen veroorzaken..
en segunda binnenkort weer keer samen rijden
grtz Pieter
SuperRobert schreef:
Als je er een persoonlijke kruistocht van wilt maken zou je natuurlijk ook gewoon die meneer serieus kunnen nemen en aangifte kunnen doen.
Je hebt getuigen en grote kans dat die eikel gewoon op de camping bij de leemcule verblijft.
Of de volgende keer je cameraphone pakken en meneer even vastleggen 10 tegen 1 dat hij dan wel gaat nadenken...
ff beetje offtopic...
kan zijn dat ik er ff helemaal naast zit, maar praten jullie nu over het ravijn (door locals zo genoemd..)? en is dat dan de andere van de 2 hele grote kuilen achter nijverdal?
in de grootste was gister een mx enduro tocht ofzo? goeiendag wat n geulen trokken die gasten, dik lelijk... wij waren er ook met de dh bikes om wat te droppen namelijk..
zane
kan zijn dat ik er ff helemaal naast zit, maar praten jullie nu over het ravijn (door locals zo genoemd..)? en is dat dan de andere van de 2 hele grote kuilen achter nijverdal?
in de grootste was gister een mx enduro tocht ofzo? goeiendag wat n geulen trokken die gasten, dik lelijk... wij waren er ook met de dh bikes om wat te droppen namelijk..
zane
- Pieter en zijn V10
nee dit is in hattem, plaats vlakbij Zwolle
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
wel eens gezever gehad met een of andere ouwe l*l in wilrijk. hadden we een (serieus grote) tafel gegraven, en waren we een beetje aan het springen. vlak daarnaast (met wel nog een hek ertussen) was er een voetbalveld. kwamen er wat mensen langs het pad naast ons joggen, en begonnen te mekkeren over fietsen die in hun weg zouden liggen. aangezien er nog 2 meter pad vrij was, en die vent niet meer dan 2 meter breed was, hebben we er eens goed mee gelachen. komt hij weer voorbij, weer aan"t mekkeren. dus tegen de volgende keer gewoon het hele pad vol fietsen gelegd, omdat het echt gewoon te belachelijk was. dus komt hij wat meppen geven, en had onzer tim the crasher al vast. maja, was een vent van 60, dus wij vriendelijk de man weer op weg geholpen. ongeveer.
altijd maar dat gezever van ouwere venten die schijt hebben aan heel de wereld buiten de dingen die 100jaar of ouder zijn. pfff.
altijd maar dat gezever van ouwere venten die schijt hebben aan heel de wereld buiten de dingen die 100jaar of ouder zijn. pfff.
-
haha gast daar was ek bij
maar zo"n gevalle maakt ge veel mee ze
als ge erges aant streete bent , krijgt ge dikwijls opmerkinge van : ga hier weg of we belle de politie of van vint ge da normaal en zo"n hoop gezeik
ik denk da ge in zo"n situatie dan gwn beter erges anders ga rije voorda et uit de hand loopt
tenzij ze u vasthebbe , dan moeten er dringend maatregelen genome worde ;D

maar zo"n gevalle maakt ge veel mee ze

ik denk da ge in zo"n situatie dan gwn beter erges anders ga rije voorda et uit de hand loopt

-
Wij hebben 2x massive vechtpartij gehad.
geval 1:
De afdaling in Hargen, daar kom je met 75 p/u naar beneeden het mulle zand in. Zaten mensen, terwijl wij omhoog liepen hadden zij een gat gegraven. Ik sprong eroverheen, andere gast vol over de kop helm in 2-en.
Hop wij ernaartoe. Wie heeft dit gedaan ? iedereen zijn bek houden.
Ik greep de grootste uit de groep.
Nog een keer : Wie heeft dit gedaan. Niemand. Haalt die maat van me -die altijd superrustig is- toch uit die gast vlak ko natuurlijk, maat van me pijn in zn klauw. Begint die groep met zijn allen 1 gast te trappen/beuken/meppen. Die had het blijkbaar gedaan maar hiedl dus zijn bek ten kostevan de grootste van de groep.
Geval 2.
Toen route schoorl alleen door "ons" bereden werd vonden wij dat dat ONZE route was en dat is natuurlijk ook zo
. Echter er was een grote neger die vond dat dat niet zo was. Wij downhillden altijd de nok af tegen de richting in. Die gast gaat problemen maken, ondanks het feit dat hem werd gevraagd eventjes 10sec te wachten omdat er iemand naar beneden kwam. Nu goed, een hele matpartij volgde waarbij die neger zijn kop lelijk beschadigd was en ik een "schampvuistslag" langs mn harses heb gekregen [terrecht hoor daar niet van]
Ook bedreigd in krioeg bij winterberg toen we in de serveerster haar bipsje knepen hehehe
E
geval 1:
De afdaling in Hargen, daar kom je met 75 p/u naar beneeden het mulle zand in. Zaten mensen, terwijl wij omhoog liepen hadden zij een gat gegraven. Ik sprong eroverheen, andere gast vol over de kop helm in 2-en.
Hop wij ernaartoe. Wie heeft dit gedaan ? iedereen zijn bek houden.
Ik greep de grootste uit de groep.
Nog een keer : Wie heeft dit gedaan. Niemand. Haalt die maat van me -die altijd superrustig is- toch uit die gast vlak ko natuurlijk, maat van me pijn in zn klauw. Begint die groep met zijn allen 1 gast te trappen/beuken/meppen. Die had het blijkbaar gedaan maar hiedl dus zijn bek ten kostevan de grootste van de groep.
Geval 2.
Toen route schoorl alleen door "ons" bereden werd vonden wij dat dat ONZE route was en dat is natuurlijk ook zo

Ook bedreigd in krioeg bij winterberg toen we in de serveerster haar bipsje knepen hehehe
E
Zane! schreef:
ff beetje offtopic...
zane
Klinkt misschien een beetje zeikerig maar voor die enduro was gewoon een vergunning en de enduro is er elk jaar.
maar weer ontopic volgens mij komen er wat leuke verhalen

Wist niet dat Eric zo agressief is.
-
BEN IK OOK NIET LUL DE BEHANGER...........................

nee serieus maar adrenaline -heel veel daarvan- doet rare dingen met het brein.
en als je goed leest was ik het maar 1x die heeft liggen te rollebollen.
E

nee serieus maar adrenaline -heel veel daarvan- doet rare dingen met het brein.
en als je goed leest was ik het maar 1x die heeft liggen te rollebollen.
E
whahahahaaaaa ik had het over Eric, niet over Erik
Voel je je aangesproken ofzo??

Voel je je aangesproken ofzo??
Je moet deze personen als de karikaturen van het bos zien, dan heb je er veel meer lol om, en hun niet
Groetjes,
Insider
Groetjes,
Insider
-
goh... ik heb eigenlijk nooit veel problemen bij het biken... als iemand een kutopmerking maakt gewoon vol in de ankers (even een stoppie maken voor het dramatische effect). Meestal draaien ze dan al om en lopen maar snel door zonder dat ik ook maar 1 woord gezegd heb. Misschien dat breedte er toch mee te maken heeft?? ;D ben maar 1,75 m lang, dus daar zal het niet aan liggen....
Ik heb een hekel aan geweld en agressie en weiger dan ook pertinent hier aan mee te doen...... en als iemand mij uitscheldt of bedreigt fiets ik altijd gelijk weg.
Erikje
Erikje
-
Erikje schreef:
Ik heb een hekel aan geweld en agressie en weiger dan ook pertinent hier aan mee te doen...... en als iemand mij uitscheldt of bedreigt fiets ik altijd gelijk weg.
Erikje
Maar mensen kijken bij jouw wel 3 x voordat ze je wat zeggen.... Zolang jij het voorkomen van de eerste de beste uitsmijter/portier hebt.... (al was dat vroeger nog wel wat meer aanwezig, nu is het wel minder..)
TBB
Het is jammer dat veel mensen denken te weten hoe anderen zich moeten gedragen.............en dit vaak ook nog uitspreken. Dit resulteert vaak in onnodige conflicten die van kwaad tot erger leiden.
dussssss©
dussssss©
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
Tall Boy Bram schreef:
[Erikje schreef:
Erikje
Maar mensen kijken bij jouw wel 3 x voordat ze je wat zeggen.... Zolang jij het voorkomen van de eerste de beste uitsmijter/portier hebt.... (al was dat vroeger nog wel wat meer aanwezig, nu is het wel minder..)
TBB
idd, dat doet echt wel veel. vroeger, ook op feestjes dan vooral, werd ik wel eens lastiggevallen. nu ben ik dan weer 15kilo zwaarder, en 10cm groter, en echt veel last heb ik niet meer.
de meesten van ons fietsgroepje zijn wel groot en of breed, dus mensen denken wel eens twee keer na, ook al zijn we totaal niet agressief.