Ervaringen Cranks Brothers Candy
Moderator:Beheerders
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Heeft er iemand al ervaring met het rijden met candy"s? Ik rij op de xc momenteel met Look 4x4 (eggbeater rip-offs) maar deze slopen mijn zool en daardoor zit ik er veel te los in. Daarom wil ik Eggbeater Candy C of SL gaan proberen, zit je door het grotere platform echt steviger vast en worden je schoenen minder gesloopt?
Met Mallet C"s heb k door het grote platform overigens ontzettend goeie ervaringen op m"n 4X/Freerider.
Rinse
Met Mallet C"s heb k door het grote platform overigens ontzettend goeie ervaringen op m"n 4X/Freerider.
Rinse
Re:Ervaringen Cranks Brothers Candy
Ik heb ze al ruim een jaar op m"n Storck zitten!
In het begin een beetje een haat-liefde verhouding met deze pedalen maar nadat ik er een tijd mee heb gereden bevallen ze super.
In het begin zijn ze nog niet echt soepel, ik bedoel dan dat het klik-gedeelte nog niet soepel in de kunststof kooi kan draaien.
Met inrijden word dit beter.
Bevallen haast net zo goed als de Twin Ti"s op m"n Cube om eerlijk te zijn.
Ook in dikke blubber geen punt van kritiek te verzinnen.
Gewoon mooi afgewerkt en ook goed afgedicht tegen vuil.
Ik zie geen punt om het niet te doen!
In het begin een beetje een haat-liefde verhouding met deze pedalen maar nadat ik er een tijd mee heb gereden bevallen ze super.
In het begin zijn ze nog niet echt soepel, ik bedoel dan dat het klik-gedeelte nog niet soepel in de kunststof kooi kan draaien.
Met inrijden word dit beter.
Bevallen haast net zo goed als de Twin Ti"s op m"n Cube om eerlijk te zijn.
Ook in dikke blubber geen punt van kritiek te verzinnen.
Gewoon mooi afgewerkt en ook goed afgedicht tegen vuil.
Ik zie geen punt om het niet te doen!
gewoon doen!
ik heb ook de look 4x4 gehad (slechte ervaringen mee - afdichting, zie elders op dit forum).
Heb nu al een tijdje de candy"s en zijn veel stabieler vooral in de afdalingen!
check barracuda lekker goedkoop 75 euro"s
Nelizz
ik heb ook de look 4x4 gehad (slechte ervaringen mee - afdichting, zie elders op dit forum).
Heb nu al een tijdje de candy"s en zijn veel stabieler vooral in de afdalingen!
check barracuda lekker goedkoop 75 euro"s
Nelizz
Hoi Rinse,
ik heb vergelijkbare ervaringen als cubeman. Het is wennen maar het gaat beter. Rijdt nu een maand met C"s op mijn Specialized SJ FSR. Heb eigenlijk alleen wat moeite met inklikken. Rechts meer las links, blijkt toch een bepaalde "slag" te zijn, anders dan spd.
Groeten,
Axel
ik heb vergelijkbare ervaringen als cubeman. Het is wennen maar het gaat beter. Rijdt nu een maand met C"s op mijn Specialized SJ FSR. Heb eigenlijk alleen wat moeite met inklikken. Rechts meer las links, blijkt toch een bepaalde "slag" te zijn, anders dan spd.
Groeten,
Axel
Axel schreef:
Hoi Rinse,
Groeten,
Axel
Als ze niet soepel draaien/uitklikken kan het ook best aan je schoenen liggen.
Dit is op te lossen met een cleat-spacer, die zitten bij de pedalen als het goed is.
Ik heb 2 paar schoenen van Adidas waar ik die nodig heb, een paar schoenen van Sidi waar ik die niet nodig heb, een paar schoenen van Shimano waar ik ze weer wel nodig heb en ook een paar schoenen van Gearne waar ik ze weer niet nodig heb.
Nelizzz schreef:
gewoon doen!
Nelizz
Offtopic: Nelizz stuur mij eens even een mailtje aub (adres staat in mijn profiel)
thx
bettes
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Dat van de slag, het verschil met moeite inklikken links en rechts dat kan aan de pedalen/schoenen liggen.
Ik heb nu ook een Set MAllet C"s op m"n p.3 Op een setje wat ik geleend had kwam ik moelijker in dan het setje wat ik gekocht heb...
RInse
Ik heb nu ook een Set MAllet C"s op m"n p.3 Op een setje wat ik geleend had kwam ik moelijker in dan het setje wat ik gekocht heb...
RInse