Ervaringen Cranks Brothers Candy

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Rinse Appelstroop
Contacteer:
Ervaringen Cranks Brothers Candy

Bericht door Rinse Appelstroop » di sep 27, 2005 11:10 am

Heeft er iemand al ervaring met het rijden met candy"s? Ik rij op de xc momenteel met Look 4x4 (eggbeater rip-offs) maar deze slopen mijn zool en daardoor zit ik er veel te los in. Daarom wil ik Eggbeater Candy C of SL gaan proberen, zit je door het grotere platform echt steviger vast en worden je schoenen minder gesloopt?

Met Mallet C"s heb k door het grote platform overigens ontzettend goeie ervaringen op m"n 4X/Freerider.

Rinse

Cubeman

Re:Ervaringen Cranks Brothers Candy

Bericht door Cubeman » di sep 27, 2005 7:14 pm

Ik heb ze al ruim een jaar op m"n Storck zitten!
In het begin een beetje een haat-liefde verhouding met deze pedalen maar nadat ik er een tijd mee heb gereden bevallen ze super.
In het begin zijn ze nog niet echt soepel, ik bedoel dan dat het klik-gedeelte nog niet soepel in de kunststof kooi kan draaien.
Met inrijden word dit beter.
Bevallen haast net zo goed als de Twin Ti"s op m"n Cube om eerlijk te zijn.
Ook in dikke blubber geen punt van kritiek te verzinnen.
Gewoon mooi afgewerkt en ook goed afgedicht tegen vuil.
Ik zie geen punt om het niet te doen!

Nelizzz

Bericht door Nelizzz » wo sep 28, 2005 7:05 pm

gewoon doen!
ik heb ook de look 4x4 gehad (slechte ervaringen mee - afdichting, zie elders op dit forum).
Heb nu al een tijdje de candy"s en zijn veel stabieler vooral in de afdalingen!
check barracuda lekker goedkoop 75 euro"s

Nelizz

Axel

Bericht door Axel » zo okt 09, 2005 9:29 pm

Hoi Rinse,

ik heb vergelijkbare ervaringen als cubeman. Het is wennen maar het gaat beter. Rijdt nu een maand met C"s op mijn Specialized SJ FSR. Heb eigenlijk alleen wat moeite met inklikken. Rechts meer las links, blijkt toch een bepaalde "slag" te zijn, anders dan spd.

Groeten,
Axel

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma okt 10, 2005 4:52 pm

Axel schreef:
Hoi Rinse,

ik heb vergelijkbare ervaringen als cubeman. Het is wennen maar het gaat beter. Rijdt nu een maand met C"s op mijn Specialized SJ FSR. Heb eigenlijk alleen wat moeite met inklikken. Rechts meer las links, blijkt toch een bepaalde "slag" te zijn, anders dan spd.

Groeten,
Axel

Als ze niet soepel draaien/uitklikken kan het ook best aan je schoenen liggen.
Dit is op te lossen met een cleat-spacer, die zitten bij de pedalen als het goed is.
Ik heb 2 paar schoenen van Adidas waar ik die nodig heb, een paar schoenen van Sidi waar ik die niet nodig heb, een paar schoenen van Shimano waar ik ze weer wel nodig heb en ook een paar schoenen van Gearne waar ik ze weer niet nodig heb.

bettes

Bericht door bettes » di okt 11, 2005 9:45 am

Nelizzz schreef:
gewoon doen!
ik heb ook de look 4x4 gehad (slechte ervaringen mee - afdichting, zie elders op dit forum).
Nelizz

Offtopic: Nelizz stuur mij eens even een mailtje aub (adres staat in mijn profiel)

thx
bettes

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » za okt 22, 2005 6:43 pm

Dat van de slag, het verschil met moeite inklikken links en rechts dat kan aan de pedalen/schoenen liggen.

Ik heb nu ook een Set MAllet C"s op m"n p.3 Op een setje wat ik geleend had kwam ik moelijker in dan het setje wat ik gekocht heb...

RInse

Plaats reactie