
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Moderator:Beheerders
Dit is dat model wat ik tegenkwam laatst. UAZ 452V oid. Het is iets russisch voor zover ik kon vinden via Google.

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Die dingen heb ik in Moskou volop zien rijden, misschien eens rondneuzen op een russchische "autotrader".
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Mwa, neeuj. Ga dan nog eerder voor een T1 of T2 VW Bus.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Bus?
Dan moet je dit nemen!!
Dan moet je dit nemen!!



Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Van supersnelle SUVÂ’s en zakensedans kijken we niet meer op, maar een MPV met een V8? Mercedes presenteerde op de IAA de Viano X-clusive aangedreven door een 306 pk V8.
Met de 5.0 liter V8-motor uit de M 113-reeks onder de motorkap beschikt de Viano over een vermogen van 306 pk en een maximumkoppel van 460 Nm, genoeg voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 6,8 seconden en een topsnelheid van ongeveer 240 km/u. Het speciaal ontworpen, extra krachtig remsysteem telt zes remzuigers voor de voorwielen en vier voor de achterwielen en brengt de Viano V8 in op tijd tot stilstand. De diameter van de remschijven bedraagt 355 mm vooraan en 350 mm achteraan. De remafstand werd teruggeschroefd tot minder dan 40 meter (reactietijd en remdruk inbegrepen), een waarde die zelfs op een sportieve personenwagen niet zou misstaan. De prestaties en het remsysteem zijn dan ook ronduit uitzonderlijk in de klasse van monovolumes. Het koelsysteem is dan weer afkomstig van de E 500 berline terwijl de vijftrapsautomaat uit de G 500 terreinwagen stamt.
Sportieve maar ingetogen uitstraling
Bij deze prestaties hoort een passend uiterlijk; sportief maar toch ingetogen. Kijk maar naar de geïntegreerde windgeleiders voor en achter, de dorpelplaten met blauwkleurige LED-verlichting en de chroomaccenten aan de onderzijde van de ruiten. De spiegels zijn afgewerkt met mat chroom, net als het radiatorrooster en het dakimperiaal. De Viano staat op 18 inch velgen met bandenmaat 245/45 R 18 en de wielbasis werd met 20 mm verlaagd. De bi-xenon koplampen en actieve bochtverlichting zorgen voor voldoende zicht.
Luxe overheerst binnenin
Binnenin onderscheidt de Viano X-clusive zich door zijn bekleding, zijn laterale beschermstrips en zijn deurbekleding in hoogwaardig zwart leder. De lichte siernaden en de dakbekleding in Alcantara vullen het geheel op chique wijze aan. Het silhouet van de Viano werd bovendien in de rugleuning van de stoelen geborduurd. De bestuurder en voorpassagier kunnen hun multicontourzetels volledig aan hun wensen aanpassen en dankzij de twee elektrisch bediende schuifdeuren kunnen de achterpassagiers gemakkelijk in- en uitstappen. De chroomomrande elementen werden getooid met een geïntegreerd V8-logo en de accenten in donker esdoornhout op het dashboard herinneren de bestuurder discreet aan het prestigieuze karakter van zijn wagen.
Met de 5.0 liter V8-motor uit de M 113-reeks onder de motorkap beschikt de Viano over een vermogen van 306 pk en een maximumkoppel van 460 Nm, genoeg voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 6,8 seconden en een topsnelheid van ongeveer 240 km/u. Het speciaal ontworpen, extra krachtig remsysteem telt zes remzuigers voor de voorwielen en vier voor de achterwielen en brengt de Viano V8 in op tijd tot stilstand. De diameter van de remschijven bedraagt 355 mm vooraan en 350 mm achteraan. De remafstand werd teruggeschroefd tot minder dan 40 meter (reactietijd en remdruk inbegrepen), een waarde die zelfs op een sportieve personenwagen niet zou misstaan. De prestaties en het remsysteem zijn dan ook ronduit uitzonderlijk in de klasse van monovolumes. Het koelsysteem is dan weer afkomstig van de E 500 berline terwijl de vijftrapsautomaat uit de G 500 terreinwagen stamt.
Sportieve maar ingetogen uitstraling
Bij deze prestaties hoort een passend uiterlijk; sportief maar toch ingetogen. Kijk maar naar de geïntegreerde windgeleiders voor en achter, de dorpelplaten met blauwkleurige LED-verlichting en de chroomaccenten aan de onderzijde van de ruiten. De spiegels zijn afgewerkt met mat chroom, net als het radiatorrooster en het dakimperiaal. De Viano staat op 18 inch velgen met bandenmaat 245/45 R 18 en de wielbasis werd met 20 mm verlaagd. De bi-xenon koplampen en actieve bochtverlichting zorgen voor voldoende zicht.
Luxe overheerst binnenin
Binnenin onderscheidt de Viano X-clusive zich door zijn bekleding, zijn laterale beschermstrips en zijn deurbekleding in hoogwaardig zwart leder. De lichte siernaden en de dakbekleding in Alcantara vullen het geheel op chique wijze aan. Het silhouet van de Viano werd bovendien in de rugleuning van de stoelen geborduurd. De bestuurder en voorpassagier kunnen hun multicontourzetels volledig aan hun wensen aanpassen en dankzij de twee elektrisch bediende schuifdeuren kunnen de achterpassagiers gemakkelijk in- en uitstappen. De chroomomrande elementen werden getooid met een geïntegreerd V8-logo en de accenten in donker esdoornhout op het dashboard herinneren de bestuurder discreet aan het prestigieuze karakter van zijn wagen.
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Ik vind het een kitschding... en dat vind ik van wel meer recente Mercedessen.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
AB-SURD!!!!
Mega-rocket... De Brabus Rocket.
Brabus gaat in beperkte oplage een supersnelle versie van de Mercedes CLS bouwen. Onder de naam Rocket presenteert Brabus deze snelste vierdeurs coupé ter wereld. Topsnelheid: 350 km/h.
Brabus heeft de Mercedes CLS tot ongekende hoogte gebracht. De Mercedes-tuner uit Bottrop heeft de motor uit de SL 600 gepakt en deze in de CLS gelepeld. De motor staat te boek als Brabus S V12 S Biturbo en is op de nodige fronten aangepast. De twee turboÂ’s werden vervangen door grotere exemplaren, de cilinderinhoud werd opgeboord tot 6.3 liter en er werden een andere krukkenas, intercooler, cilinderkop en een gewijzigd motormanagementsysteem gemonteerd.
730 pk en 1.320 Nm
Het resultaat is verbluffend. De twaalfcilinder motor is in staat om 730 pk op te wekken en een maximum koppel van maar liefst 1.320 Nm! Het koppel is echter elektronisch gelimiteerd op 1.100 Nm en slechts bij pieken is er het volledige koppel van 1.320 Nm beschikbaar. Voor de overbrenging is een vijftraps automaat gemonteerd die via een Brabus differentieel de krachten overbrengt op de achterwielen. Een flinke burn-out is gegarandeerd! Nul naar 100 km/h sprint de Brabus Rocket in slechts 4,0 seconden, 0-200 km/h is binnen 10,5 seconden een feit en vanuit stilstand naar 300 km/h sprinten kost de Rocket 29,5 seconden. De topsnelheid ligt op 350 km/h en brengt daarmee de CLS op het niveau van Ferrari, Lamborghini en Porsche.
Enorme schijfremmen
Om al dit geweld in goede banen te leiden is er het nodige veranderd aan de Mercedes CLS. Brabus levert twee verschillende soorten vering; luchtvering en in hoogte verstelbare conventionele vering. De CLS komt hiermee enkele centimeters dichter bij het asfalt te liggen en verlaagt daarmee zÂ’n zwaartepunt. De voorste remschijven hebben een afmeting van 375 x 36 mm en zijn voorzien van remblokken met 12 cilinders. Om ruimte te bieden aan deze enorme schijven werden 19 inch lichtmetalen wielen gemonteerd. Op de achterwielen monteerde Brabus brede sloffen met een maat van 285/30 ZR19.
Koelsleuven
Voldoende koeling is noodzakelijk om de V12 motor en de remmen op goede temperatuur te houden. Hiervoor werden op diverse plaatsen op de auto koelsleuven en luchtinlaten gemaakt. De voorbumper is voorzien van een geïntegreerde voorspoiler om voldoende neerwaartse druk te krijgen. Datzelfde geldt voor de achterbumper en het spoilertje op de kofferbak.
Leer en alcantara
In- en uitstappen gebeurt in stijl. LED-lampjes verlichten de grond rondom de auto om zo perfect te zien waar je loopt. Het interieur is aangekleed met de meest dure en luxe materialen. Leer en alcantara overheerst en de snelheidsmeter is aangepast aan de enorme topsnelheid.
Mega-rocket... De Brabus Rocket.





Brabus gaat in beperkte oplage een supersnelle versie van de Mercedes CLS bouwen. Onder de naam Rocket presenteert Brabus deze snelste vierdeurs coupé ter wereld. Topsnelheid: 350 km/h.
Brabus heeft de Mercedes CLS tot ongekende hoogte gebracht. De Mercedes-tuner uit Bottrop heeft de motor uit de SL 600 gepakt en deze in de CLS gelepeld. De motor staat te boek als Brabus S V12 S Biturbo en is op de nodige fronten aangepast. De twee turboÂ’s werden vervangen door grotere exemplaren, de cilinderinhoud werd opgeboord tot 6.3 liter en er werden een andere krukkenas, intercooler, cilinderkop en een gewijzigd motormanagementsysteem gemonteerd.
730 pk en 1.320 Nm
Het resultaat is verbluffend. De twaalfcilinder motor is in staat om 730 pk op te wekken en een maximum koppel van maar liefst 1.320 Nm! Het koppel is echter elektronisch gelimiteerd op 1.100 Nm en slechts bij pieken is er het volledige koppel van 1.320 Nm beschikbaar. Voor de overbrenging is een vijftraps automaat gemonteerd die via een Brabus differentieel de krachten overbrengt op de achterwielen. Een flinke burn-out is gegarandeerd! Nul naar 100 km/h sprint de Brabus Rocket in slechts 4,0 seconden, 0-200 km/h is binnen 10,5 seconden een feit en vanuit stilstand naar 300 km/h sprinten kost de Rocket 29,5 seconden. De topsnelheid ligt op 350 km/h en brengt daarmee de CLS op het niveau van Ferrari, Lamborghini en Porsche.
Enorme schijfremmen
Om al dit geweld in goede banen te leiden is er het nodige veranderd aan de Mercedes CLS. Brabus levert twee verschillende soorten vering; luchtvering en in hoogte verstelbare conventionele vering. De CLS komt hiermee enkele centimeters dichter bij het asfalt te liggen en verlaagt daarmee zÂ’n zwaartepunt. De voorste remschijven hebben een afmeting van 375 x 36 mm en zijn voorzien van remblokken met 12 cilinders. Om ruimte te bieden aan deze enorme schijven werden 19 inch lichtmetalen wielen gemonteerd. Op de achterwielen monteerde Brabus brede sloffen met een maat van 285/30 ZR19.
Koelsleuven
Voldoende koeling is noodzakelijk om de V12 motor en de remmen op goede temperatuur te houden. Hiervoor werden op diverse plaatsen op de auto koelsleuven en luchtinlaten gemaakt. De voorbumper is voorzien van een geïntegreerde voorspoiler om voldoende neerwaartse druk te krijgen. Datzelfde geldt voor de achterbumper en het spoilertje op de kofferbak.
Leer en alcantara
In- en uitstappen gebeurt in stijl. LED-lampjes verlichten de grond rondom de auto om zo perfect te zien waar je loopt. Het interieur is aangekleed met de meest dure en luxe materialen. Leer en alcantara overheerst en de snelheidsmeter is aangepast aan de enorme topsnelheid.
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Dat is dus nog zo"n kitschding. Bovendien is ie van opzij zo krom als een banaan.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Das modern, het tegenovergestelde van retrobikes.
Ieder zijn smaak. :-*
Ieder zijn smaak. :-*
- Xircuit
- Berichten:3504
- Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
- Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
- Contacteer:
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Elevation12,000 schreef:
Dat is dus nog zo"n kitschding. Bovendien is ie van opzij zo krom als een banaan.
Dat een CLS bagger lelijk is, dat zij zo. Maar ik zou deze auto zonder meer een keer willen uitlaten.
(maar dan moet ik eerst eens a.s. 6 oktober mijn rijbewijs zien te halen)
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
6 oktober? Ik 29 september.
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
[quote="D"n Helle"]
Das modern, het tegenovergestelde van retrobikes.
Ieder zijn smaak. :-*
[/quote]
Mooi en modern bestaat ook. Beide zijn geen contradictie.
Maar je hebt gelijk; ieder zijn smaak. Ik schaar hem echter wel in "t rijtje Connie Breukhoven, Gordon en poppenkast villa"s in Vinkeveen ;D
Das modern, het tegenovergestelde van retrobikes.
Ieder zijn smaak. :-*
[/quote]
Mooi en modern bestaat ook. Beide zijn geen contradictie.
Maar je hebt gelijk; ieder zijn smaak. Ik schaar hem echter wel in "t rijtje Connie Breukhoven, Gordon en poppenkast villa"s in Vinkeveen ;D
-
- Berichten:221
- Lid geworden op:vr jun 10, 2005 7:44 pm
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Tja, ik heb het ook niet zo op mercedes... zeker niet op die nieuwere modellen...
Liever een ster in me ruit dan een ster op me grille!!
Liever een ster in me ruit dan een ster op me grille!!
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
;D
Ook leuk!
Zo ook deze:
Ook leuk!
Zo ook deze:


-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Begrijp me niet verkeerd; ik heb echt respect voor het merk met de ster. De laatste jaren zijn er daar alleen wat keuzen gemaakt waardoor ze mij alleen geen nwe meer zullen verkopen. Anderen zijn er sindsdien juist weer en masse voor gevallen.
Een w110 coupe of cabrio vind ik echt zwaar ok. Geweldig mooi gebouwd en een Benz waarbij je nog opgestoken duimen kunt verwachten.
Peug 504 coupe. De sedan was al Bauhaus lang voordat VW hier in ging grossieren. Peugeot heeft echt een historie van smaakvolle no-nonse ontwerpen. Voor Peug geldt voor mijn part hetzelfde als voor Merc; de laatste jaren zwaar aflopende zaak. De 206cc met zijn nep snelvuldop vind echt een aanfluiting. De 407 is behoorlijk overstyled en de proporties zijn zoek.
Een w110 coupe of cabrio vind ik echt zwaar ok. Geweldig mooi gebouwd en een Benz waarbij je nog opgestoken duimen kunt verwachten.
Peug 504 coupe. De sedan was al Bauhaus lang voordat VW hier in ging grossieren. Peugeot heeft echt een historie van smaakvolle no-nonse ontwerpen. Voor Peug geldt voor mijn part hetzelfde als voor Merc; de laatste jaren zwaar aflopende zaak. De 206cc met zijn nep snelvuldop vind echt een aanfluiting. De 407 is behoorlijk overstyled en de proporties zijn zoek.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Zo en dan nu eens een echte auto van de biker........MIJNES!!!
Niet de snelste,ondertussen andere wielen,veranderde uitlaat(durf wel een wedstrijdje herrie maken aan met het 454 blok van Angel....)iets veranderde inlaat,en RUIMTE!!!!!!!!!!!!!!! record staat nu op 7 fietsen,2 tenten en een zooi bagage...En (was) vaste klant van de ANWB......
Greetz Roadkill

Niet de snelste,ondertussen andere wielen,veranderde uitlaat(durf wel een wedstrijdje herrie maken aan met het 454 blok van Angel....)iets veranderde inlaat,en RUIMTE!!!!!!!!!!!!!!! record staat nu op 7 fietsen,2 tenten en een zooi bagage...En (was) vaste klant van de ANWB......
Greetz Roadkill
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
roadkill schreef:
Zo en dan nu eens een echte auto van de biker........MIJNES!!!
![]()
Niet de snelste,ondertussen andere wielen,veranderde uitlaat(durf wel een wedstrijdje herrie maken aan met het 454 blok van Angel....)iets veranderde inlaat,en RUIMTE!!!!!!!!!!!!!!! record staat nu op 7 fietsen,2 tenten en een zooi bagage...En (was) vaste klant van de ANWB......
Greetz Roadkill
He he

Eindelijk iemand die de essentie van dit topic er uit weet te halen
tussen al die natte jongens dromen door.
"The return of THE auto VAN de biker"
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Macaber logo.
Ik zie dat je niet alleen met je bike het terrein ingaat.
Ik zie dat je niet alleen met je bike het terrein ingaat.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Elevation12,000 schreef:
Begrijp me niet verkeerd; ik heb echt respect voor het merk met de ster. De laatste jaren zijn er daar alleen wat keuzen gemaakt waardoor ze mij alleen geen nwe meer zullen verkopen.
Jij gaat voortaan alleen nog maar voor jong gebruikt?
Erikje
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Het valt me op dat Elevation veel commentaar heeft op andere auto"s maar weinig zelf post.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
En daarom hier maar een mooie Aston Martin V8 Vantage.


-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
D"n Helle, ik heb natuurlijk ff teruggebladerd en ik wil je toch echt uit die dwaling helpen. Het enige wat opvalt is dat de verhouding plaatjes/tekst wat anders ligt.
..en al zou het zo zijn dat jij als aangever fungeert en ik slechts commentaar lever; Frans van Dunschoten en Andre van Duin werkten jaren volgens dit principe en trokken daarmee volle zalen
Wat direct mij opvalt aan deze, alsook iedere andere onder Ford ontwikkelde AM tot op heden, is dat het een gepolijste diamant is als je ze afzet tegen de voorlopers (waarvan de Virage/v8 de laatste was). Het is sophisticated met de de meest geavanceerde techniek die Ford mogelijk maakt vs ambacht en betrekkelijke ongemanieerdheid (in rijden). Echt anders.
..en al zou het zo zijn dat jij als aangever fungeert en ik slechts commentaar lever; Frans van Dunschoten en Andre van Duin werkten jaren volgens dit principe en trokken daarmee volle zalen


Wat direct mij opvalt aan deze, alsook iedere andere onder Ford ontwikkelde AM tot op heden, is dat het een gepolijste diamant is als je ze afzet tegen de voorlopers (waarvan de Virage/v8 de laatste was). Het is sophisticated met de de meest geavanceerde techniek die Ford mogelijk maakt vs ambacht en betrekkelijke ongemanieerdheid (in rijden). Echt anders.
Re:De terugkeer van de auto van de biker, hoofdstuk 5
In dit geval is anders toch echt beter. Alleen als je die dash van bijvoorbeeld de DB9 ziet, daar kan iedereen en alles een puntje aan zuigen. Zo mooi. Zo kwalitatief hoogwaardig. Zoveel beter dan Mercedes met hun spuuglelijke houtafwerking-ala-Kia. De Vanquish had (toegegeven) nog Mondeo raamschakelaars, maar ik kan kan alleen maar hopen dat de Vantage net zo mooi wordt vanbinnen als een DB9.
Ow ja vanbuiten is ie natuurlijk ook skitterend!

Ow ja vanbuiten is ie natuurlijk ook skitterend!