downhill in Coo

Organiseer een meeting of gezamelijke deelname aan een evenement.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
HOPPAH
downhill in Coo

Bericht door HOPPAH » ma sep 05, 2005 3:14 pm

ha!

ik weet niet of het aan het weer lag of aan mn fiets of aan mijn geweldige inzet maar ik heb nog maar eens de afdaling onder de stoeltjes lift in coo gedaan en deze ging "lekker hard" :) en nu ben ik van mening dat ik dit wonderlijke natuurschoon toch eens moet delen met anderen.

de trail loopt van 200m boven de stoeltjeslift en heeft bijna alleen maar technische stukken die goed hard te rijden zijn, boomwortels rotsen en natuurlijke jumps zitten er allemaal in. het is best te doen met een HT maar je kan beter uit de voeten met een serieuze DH bak onder je reet ;D

het nadeel is alleen dat de lift niet te gebruiken is voor je fiets en het wordt dus of omhoog lopen of omhoog rijden. mocht je denken tja ik rij niet helemaal naar coo voor een afdaling dan kan ik je gerust stellen... het downhill parcours waar nico vink belgisch kampioen werd is voor 75% nog te rijden (voor de kenners> de kom bochten vanaf de start zijn dicht gegroeid) verder is er nog een makkelijk te omhoog te lopen downhill stukje op de berg in het midden van het stuwmeer.

dus dames en heren ik zit hier het hele jaar door maar ik heb eens zin om een keer niet in mn eentje te rijden ;D als je langs wilt komen stuur me dan ff een mailtje (check profiel)

Greetz wouter

bart-fmx

Re:downhill in Coo

Bericht door bart-fmx » ma sep 05, 2005 4:43 pm

hey

ik wil wel een keer komen en ik denk twee kameraden van me ook wel.. we waren er toen ook toen nico vink daar won ik reed op een blauwe raleigh ht en men kameraden op b1 team dh en een woodbumble... ik had toen allemaal spul uitgeleend helm,schoenen,crossbrillen,handschoenen remember :P moeten we even kijken voor vervoer maar het was daar toen wel goed te doen dus.

grtz bart

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » ma sep 05, 2005 4:51 pm

moet je zeker doen!!! weet nog wie jullie zijn :) dr is nog veel meer te doen hier moeten we alleen nog iemand hebben met een aanhanger en een busje ;)

greetz wouter

p.s. die giant van mij is weg ik rij nu ook op een woodbumble gaat best lekker ;D

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » ma sep 05, 2005 5:36 pm

aanhanger kan ik waarschijnlijk wel regelen bus wordt iets moeilijker maar alles kan.... ja mijn giant staat nu ook in de verkoop ik had een giant ac maar krijg nu een umf hardy 1 team. Met de hardtail moet het daar ook zeker wel lukken heb toen die belgen daar ook snoeihard naar beneden zien gaan dus..

grtz

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » ma sep 05, 2005 5:42 pm

hardtail moet wel lukken! fully toch lekkerder :) alleen als je komt gaan we ook een andere trail rijden wordt wel ok! greetz Wouter

doubleK

Bericht door doubleK » ma sep 05, 2005 5:46 pm

Klinkt interesant om ook eens die kant op te gaan :) laat maar horen waneer er gereden wordt.

p.s. Ik rjidt rond met een mercedes vito, bus dan dus ook geregeld :P

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » ma sep 05, 2005 6:14 pm

kijk dat zijn de berichten!!! nu nog iemand die de bus en trailer wil rijden terwijl wij lekker aan het raggen zijn! als het jullie niets uitmaakt lijkt mij een keer door de weeks het beste anders wordt het lastig want ik werk bij een buitesnport organisatie met voornamelijk werk in de weekenden :( wie weet in de herfst vakantie (voor wie er nog op school zit) anders moeten we gewoon ff een datum prikken en kijk ik wel of we dat weekend niets hebben
greetz wouter

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » ma sep 05, 2005 9:44 pm

casper,maarten en ik zitten sowieso nog op school dus dan zou het beter in een vakantie kunnen...
grtz b

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » di sep 06, 2005 10:38 am

vakantie in de herfst is vanaf 17 okt geloof ik hoop ik wel dat het nog mooi weer is anders nog ergens deze maand in een weekend... ik kijk wel ff bij ons op de planning greetz w

walter

Bericht door walter » vr sep 09, 2005 11:27 am

Leuk stukje, ben er in "t voorjaar geweest.
Wel eerst zelf naar boven gereden, xc fietsje.
Boven aan de stoeltjeslift lieten we nog een verliefd stelletje schrikken ;D
Leuk ook dat de mensen in de lift je aanmoedigen.
Op de xc fiets alles rustig aan gedaan, met een beetje ervaring en een wilde dh fiets moet "t allemaal veel sneller kunnen.
Volgens mij kan je met de (4wd) auto bij het startpunt komen.

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » vr sep 09, 2005 11:59 am

als je vanaf coo naar boven rijdt langs het bungalow park vieux sart kun je met iedere auto tot aan boven komen (stoeltjes lift is nog niet helemaal boven) je rijdt de weg omhoog tot boven op de berg hier ga je links af en blijf je rijden tot je voor de tweede keer links af kunt (je komt eerst door piep klein dorpje met een bordje stavelot deze volgen en de volgende links) nu rij je op een smal asfalt weggetje dat eindigt bij een groot vakantie huis hier ga je op de fiets recht door tot een t splitsing (bij vakantie huis recht door langs weiland)

bij t splitsing ga je rechts af en dan de eerste weer links. je komt na een tijdje langs een parapente start plaats aan je linker hand 100m verder kun je links omlaag (whahahahaaa) veel losse stenen en grote rotsen!!! maar wel goed te rijden. onderaan ga je rechts af en kun je na ongeveer 20m weer links omlaag. nu krijg je een super steil technisch stuk tot boven aan de trap bij het uitstap punt van de stoeltjeslift. na de trap ga je rechts een single track paadje op en hou je rechts aan na 10m volgt een drop to flat ( kun je ook gewoon afrijden) je staat nu op een breed bospad en voor je staat een bordje <COO dit is een GR route :) blijf deze omlaag volgen en je komt van alles tegen drops, boomwortels, rotsen enz

let wel op!!! helemaal onderaan kom je bij een trap rij deze maar ff niet hij is te steil, glad en er staat een vang rail onderaan :)

suc6 en kom ff langs ons hotel in coo! greetz Wouter www.newlife.be

Plaats reactie