Re:2 steekas boutjes van een boxxer wc 2002
Moderator:Beheerders
ha fijn hoor een race vork lekker ligt enzo maar......... het materiaal van de steekas bouten is niet zo sterk, heb inmiddels de imbus kompleet rond gedraaid (jaja stom van me) het schroefdraad is nog wel ok maar ja hij kan nu niet strak genoeg aangedraaid worden dus ik heb speling op mn voorwiel:( heeft iemand toevallig nog die twee bouten over? heb geen zin om een kompleet nieuwe steekas te kopen. please let me know !
greetz Wouter
greetz Wouter
welke boutjes bedoel je? degene waarmee je de as vastzet? Past er geen standaard inbusboutje in?
volgens mij moet hij de 2 grote bouten van de as zelf hebben.
Wouter, denk dat dat een hele nieuwe as zal worden
Wouter, denk dat dat een hele nieuwe as zal worden
was ik al bang voor
een vriend van mij kwam met het idee om aan elke kant twee gaatjes te boren zodat je hem vast kunt zetten zoals je bij slijp schijven doet. wordt ie mischien niet mooier van maar is eventueel wel een optie. in ieder geval bedankt voor de reacties greetz wouter

je kan die boutjes los bestellen bij betd.co.uk of chainreactioncycles.co.uk
maar een nieuwe as met boutjes is goedkoper
maar een nieuwe as met boutjes is goedkoper
nieuwe as? gamma alu voldoet prima. gewoon 3 in elkaar steken. stuk schroefdraad er door heen, moeren er op en klaar. (stijlpolitie omkopen)

-
Jurriaan schreef:
nieuwe as? gamma alu voldoet prima. gewoon 3 in elkaar steken. stuk schroefdraad er door heen, moeren er op en klaar. (stijlpolitie omkopen)![]()
opsluiten deze man, en nooit meer loslaten! ;D
Jurriaan schreef:
nieuwe as? gamma alu voldoet prima. gewoon 3 in elkaar steken. stuk schroefdraad er door heen, moeren er op en klaar. (stijlpolitie omkopen)![]()
pas op gewoon alu buis is van nature niet rond !
Steekassen zijn allemaal gedraaid uit een grotere diameter materiaal en dus wel rond.
Het is belangrijk dat de passing met je wiellagers goed is en dat is ie met een stukje
alu van de gamma helaas niet.
Wout je kan wel je as blijven gebruiken en daar een draadeinde doordoen met dikke ringen
en gewone bouten erop zoals jurriaan zegt. Of zit zeker één van die imbussen helemaal vast?
dan die gewoon laten zitten, en er een gat door boren.
Succes
je kan ook een waterpomp tang gebruiken, worden de boutjes alleen niet mooier op.
Wat heb je dan in godsnaam gedaan om die 6mm. inbus rond te draaien? Daar moet helemaal zoveel kracht niet op, en op de 4mm. boutjes om de steekas te klemmen trouwens ook niet.
met mn 4mm boutjes no troubles alleen die 6mm ones. ik ga wel ff het een en ander proberen
thanx in ieder geval!

eey een marzocchi steekas heb ik nog wel bij onze bike maker liggen
ik zou effe rvagen hoe duur dat ding moet zijn
ik zou effe rvagen hoe duur dat ding moet zijn
weet niet of die wel past op n boxxer?!
hoi,
jewel het is een 20mm buis bij elke steekas is dat met quikrelese ksot hij 85 inclusief verzend
jewel het is een 20mm buis bij elke steekas is dat met quikrelese ksot hij 85 inclusief verzend
de dropouts van een boxxer zijn misschien breder dan die van een qr20 vork
hmm dat kan