SS Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
De voorkant is die uit een toekomstige droomfiets van mij, de achterkant is die van zovele frames die ik allang niet meer gebruikt heb, of me nu volledig koud laten.

Re:SS Gallery
De tering wat een lelijk ding. Verkeerde voorwiel gestoken ook nog. Wel een übervork, heel schön!
Dat lelijke ding werd 2e op het WCSS gister. #1 had twee van die wielen in een paars frame
2 is beter dan 1 is beter dan nul, blijkbaar

2 is beter dan 1 is beter dan nul, blijkbaar

2de plaats of niet, de eerste tot en met de tiende plaats in de rij mooiste fietsen zal hij nooit krijgen. Wat een gedrocht...
Het zal een vertekend beeld zijn, maar dat voorwiel in Travis" Trek is volgens mij gewoon 26"
Das dan weer een voordeel van zo"n maverick vork, der kan in wat je erin wil zeggen....
Das dan weer een voordeel van zo"n maverick vork, der kan in wat je erin wil zeggen....
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Heel apart (lees: gedrocht) inderdaad. Trek plakkers, sliding dropouts, terwijl ze voor 2006 allerlei EBB frames neerzetten. Het blijkt dus maar weer, zit niet in de bike (lees: wielen) maar in de benen
JJ

JJ
Je ziet het vaak beter, als je weet dat hij bv 160mm schijven voor en achter heeft. Veel meer "lucht" rond de voorschijf, buitendiameter scheelt zo weinig dat je het aan je eigen fiets amper zou merken als je hem van stal haalt na wat daagjes van huis. (Monster Bike Makeover).Steelboy schreef: Het zal een vertekend beeld zijn, maar dat voorwiel in Travis" Trek is volgens mij gewoon 26"
Camaron Chambers gebruikt ook geregeld zo"n vork in zijn 29" Sugar, en won de USA 24h solo nationals. SS content : Cameron rijdt in zijn vrije tijd een 29" Wily SS

- Xircuit
- Contacteer:
Geen fiets, maar deze kunnnen we erg in iedergeval wel inhouden:

Roze is blijkbaar de kleur voor (semi)29-ers
Een beter plaotie van Travis B zijn Trek
Brrrrrm, dat roze is nog het mooiste aan de fiets, op de Maverick na dan. Maarre, is hij een beetje geinspireerd door Kabush of gewoon z"n scheerapparaat kwait?
Travis reed al met sideburns topen Kabush nog in zijne diper kaka zat te doen... dus...

Enige lelijke aan de fiets vind ik nog de twee bidonhouders boven mekaar, echt praktisch lijkt het me ook niet eigenlijk.
Travis wilde een 26" achterwiel voor de stijfheid en de grote bandenkeus, die er nog niet is in 29". Hij ziet de voordelen van grote wielen vooral voor het voorwiel.
Travis wilde een 26" achterwiel voor de stijfheid en de grote bandenkeus, die er nog niet is in 29". Hij ziet de voordelen van grote wielen vooral voor het voorwiel.
Steelboy schreef:
Travis reed al met sideburns topen Kabush nog in zijne diper kaka zat te doen... dus...
Uhuh... maar ik heb toch versnellingen! ::)
Brum. schreef:
[Steelboy schreef:
Travis had die al toen hij nog student was en voor Manitou reed(toen ze noch vette frames maakten)
-
GaafSteelboy schreef: Roze is blijkbaar de kleur voor (semi)29-ers

Als ik hem zo zie staan lijkt hij er nog wel trots op te zijn ook.
Ter indicatie hoe gaaf ik hem wel vindt, hij valt in de zelfde league als deze: de enige die een grote beurt nodig heeft is zijn bedenker Soms zie je lelijkheid opnieuw gedefinieerd worden. Met deze Trek werd me dit weer eens gewaar.
Voila, mijn projectje. Is verre van af, steken momenteel foute wielen(zwarte) in, maar hij rijdt nu wel en dat is ook niet nix.
Splinternieuwe Gary Pisser, in de LBS in een hoekje gevonden 0km!

Voorlopige try out, een vriend die vooroorlogse Lagonda"s en Bugatty"s restaureert( LMB Racing, Google maar eens, zijn prachtige stukken bij!) wil deze winter een stelletje SS naven frezen....duzz effe patient zijn....
Splinternieuwe Gary Pisser, in de LBS in een hoekje gevonden 0km!

Voorlopige try out, een vriend die vooroorlogse Lagonda"s en Bugatty"s restaureert( LMB Racing, Google maar eens, zijn prachtige stukken bij!) wil deze winter een stelletje SS naven frezen....duzz effe patient zijn....

Ik heb het kettingspannerbouwen wat onderschat, na een testrit bleek dat bij krachtig( :?alles is relatief) op de pedalen stampen de ketting toch steeds skipte, dan maar wat framework gedaan, nu ziet het er wat SS"er uit en werkt beter. Enige beperking is dat ik zo wel gedoemd ben om 32-16 te trappen.

Flatbar is door een Caféracer exemplaar vervangen:

Flatbar is door een Caféracer exemplaar vervangen:

Ach, er zijn erg veel mensen heel gelukkig met 32:16.
Mooi fietsje.
Mooi fietsje.
Die zou je bijna als remschijf kunnen gebruiken :P
leuk, maar wat voor cirkelzaag heeft hij er voor dan wel niet op liggen?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Die fiets is van Marcel Hahn, MipMip, Fitfucker, Hillclimb racer en "In de lengte op de singlespeed" Transalp rijder.
Deze fiets wordt (werd) alleen gebruikt voor Hillclimb wedstrijden, voor zit een 32 geloof ik, dit is als ik het me goed herinner een 44 tands "kransje".
Omdat door een paar foutjes tijdens een operatie zijn ene been in poeder ligt kan hij op het moment niet fietsen, hij vertelde me dat hij het binnenkort wel weer wil proberen.
Voor de mensen die in Arnhem waren, hij werd door de Duitse "fatboys" tijdens de race van zijn fiets gehaald, puur uit zelf bescherming omdat hij met onwijze pijn reed.
Meer info over hem en zijn in eigen beheer gemaakt "Singlestar" op www.singlespeeder.de
JJ
Deze fiets wordt (werd) alleen gebruikt voor Hillclimb wedstrijden, voor zit een 32 geloof ik, dit is als ik het me goed herinner een 44 tands "kransje".
Omdat door een paar foutjes tijdens een operatie zijn ene been in poeder ligt kan hij op het moment niet fietsen, hij vertelde me dat hij het binnenkort wel weer wil proberen.
Voor de mensen die in Arnhem waren, hij werd door de Duitse "fatboys" tijdens de race van zijn fiets gehaald, puur uit zelf bescherming omdat hij met onwijze pijn reed.
Meer info over hem en zijn in eigen beheer gemaakt "Singlestar" op www.singlespeeder.de
JJ
Waar heb je die McMahon opgeduikeld? Ebay? Interessante hoeken heeft dat frame. Litespeed-built?