Gebroken voet

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BuzZ
Gebroken voet

Bericht door BuzZ » di aug 16, 2005 9:40 am

Paar weken geleden een middenvoets beentje gebroken en 26 aug. gaat het gips er af. Ben benieuwd of ik dan weer kan fietsen. Heb aan de dokter gevraagd of ik dan weer kan gaan sporten. Deze man heeft alleen geen flauw benul wat het mountainbiken / street / bmx inhoud. Ik heb alleen gips rond mijn voet en kan er ook aardig op lopen. Ik neem aan dat het met de spieratrofie wel redelijk mee zal vallen.

Advies van de dokter: luister naar je lichaam, als jij denkt dat het kan, dan moet je weer gaan fietsen.

Maar ik vraag me af of ik dan weer gewoon kan doen wat ik altijd doe. Ja, natuurlijk luister ik naar mijn lichaam en ga ik niets proberen als ik mezelf daar niet klaar voor acht. En het bot zal dan wel genezen zijn en sterker dan ooit zijn (of is dat niet zo na een maand? Ik heb orthopedie altijd een beetje saai gevonden...), maar zijn er nog dingen die ik beter kan laten, omdat de pezen in mijn voet verzwakt zullen zijn ofzo? Van de arts krijg ik niet echt een eenduidig antwoord.

Dankjewel!

^oZ

Re:Gebroken voet

Bericht door ^oZ » di aug 16, 2005 8:45 pm

Zelf zou ik nog een paar weekjes wachten, maar of het kan weet ik niet...

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di aug 16, 2005 9:29 pm

Ik zou proberen om in iedere geval als het gaat weer normaal te fietsen zodat je voet weer aan die beweging kan wennen.
Je spieren en pezen zullen dan ook minder snel vast gaan zitten zodat je qua revalidatie minder tijd nodig hebt.
Wel is het belangrij dat je beseft dat je dus niet je voet (te) veel moet gaan belasten.
De beweging is belangrijker dan de belasting, die komt later wel weer als de beweging goed gaat.
Succes met je herstel en zoals de dokter al zei, luister naar je lichaam.

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » vr aug 19, 2005 8:14 pm

toen ik het had is mij verteld dat ik het beste eerst de spieren in de voet weer sterk kon maken door eerst hard te lopen..en daarna op de spinner te fietsen.pas als je spieren weer sterk genoeg zijn weer gaan mountainbiken...anders is het zo weer mis..dan blijf je er mee lopen.

kooz

BuzZ

Bericht door BuzZ » za aug 20, 2005 7:41 pm

Ja, ik denk wel dat ik het rustig aan ga doen in het begin. Zeker de eerste week niet fietsen. Ik maak me alleen niet echt zorgen over de spieren; het gips zit van mijn tenen tot onder mijn enkel. Ik kan er gewoon mee lopen en ik fiets ook rustig door de stad. Ik ben alleen bang dat alles goed aanvoelt en wanneer ik een drop maak dat er ineens iets mis gaat. Maar goed, ik zal het maar rustig aan gaan doen de eerste paar weken (zucht...).

Thx!

the joker

Bericht door the joker » ma aug 22, 2005 7:23 pm

veel beterschap!

BuzZ

Bericht door BuzZ » ma aug 22, 2005 9:28 pm

Thx :)
Vrijdag is het alweer afgelopen! :)

Plaats reactie