oakley

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

sonic
oakley

Bericht door sonic » di aug 16, 2005 11:38 am

koop je een oakley voor 130 euro.
breek na 1,5 jaar het pootje dwars doormidden.
ga je naar een oakley dealer. krijg je te horen dat je voor 1/5e van de nieuwprijs een niew pootje kan krijgen. afzetters.
het is nog niet helemaal geregeld maar als dit de enige oplossing is dan laat het maar. koop ik uit principe liever een andere bril.
heeft iemand anders ervaring met gebroken oakleys en hoe het opgelost wordt?

Giedo

Re:oakley

Bericht door Giedo » di aug 16, 2005 11:44 am

Vorige week was ik op vakantie in Frankrijk, breekt het pootje van mn 4 jaar oude Minute af... De plaatselijke Oakley dealer verzendt de bril en binnen een week krijg ik een nieuwe bril met mn oude glazen voor 50 euro. Het pootje was niet meer te vervangen want die kleur hadden ze niet meer. prima service.
Verwacht je een pootje gratis te krijgen dan?? Als je een nieuwe auto koopt en je rijdt een deuk erin is dat ook geen garantie...

sonic

Bericht door sonic » di aug 16, 2005 11:50 am

nee niet gratis, maar ik vind 25 euri voor alleen een pootje toch wel veel.
je betaald bij oakley toch voor de lensen of niet dan.
was trouwens ook een minute van mij die brak.
hun manier van rekenen was 3/5 voor monttur en 1/5 per pootje. dan zijn de lensen dus gratis???
maja ga zo nog eens bellen of ze al meer wat gehoord hebben. winkel doet wel goed zijn best trouwens. zeker omdat ik de bril niet daar gekocht heb.

sonic

Bericht door sonic » di aug 16, 2005 5:09 pm

alles al geregeld, krijg een totale nieuwe bril voor maar40 euri ;D
goed geregeld dus.
nu nog twee weekjes wachten op de nieuwe bril

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » di aug 16, 2005 10:36 pm

ipv ineens alles op topic te zwiere eerst afwchte.. geen oplossing van hun , dan afbreke die troep :)

Giedo

Bericht door Giedo » wo aug 17, 2005 11:25 am

;)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo aug 17, 2005 6:47 pm

Mijn Oakley knapte na 3 jaar. Ik terug naar opticien en het ding is toen opgestuurd naar Oakley.

Gelijker tijd bracht ik mijn nwe oude (eighties) Frogskins naar de opticien voor glazen met correctie. Bij ophalen bemerkte ik miniscule scheurtjes in de hoeken. Ik overhandige mhr verkoper de bril na hem hier op geattendeerd te hebben en het ding spatte in zijn handen uiteen. Balen, mijn meeeeega Coole Frogskins al weer naar de knoppen.

Ergo: Oakleys accepteren niet zondermeer andere/gecorrigeerde glazen! Dat mijn andere Oakley er pas na 3 jaar de brui aan gaf was gewoon mazzel; die scheur zag ik al tijden en deze zal wellicht ook niet geheel los hebben gestaan van de glazenwissel.

Voor de eighties Frogskins heb toen voor niks een D en G gekregen met correctie. De Frogskins is gelijmd met originele glazen en is eigenlijk nu goed. Nou jaa,... behalve dat ik er natuurlijk niet zo scherp mee zie.

De bril die naar Oakley is opgestuurd kwam terug. 0 garantie. De opticien heeft toen ook deze gelijmd en deze functioneerd nog goed. Veel dragen doe ik hem niet meer, want de D en G was wel weer eens welkom voor de variatie.

De D en G is tot op heden probleemloos gebleken. In de handen voelt hij ook 10x keer degelijker aan. Minstens.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo aug 17, 2005 7:54 pm

Een e-wire gekocht en 2 jaar later begon hij te oxyderen, zonder problemen en zonder kosten een nieuwe gekregen (lbs had deze opgestuurd naar oakley france en kreeg een nieuwe)
Helaas is ook deze gaan oxyderen na 2 jaar en toen was ik te lui om weer garantie te claimen, hij functioneert nog steeds, als bril voor in de auto, daar hoeft hij niet mooi te zijn :)

tank24

Bericht door tank24 » za aug 20, 2005 5:07 pm

dus toch eigenlijk best goed die garantie van oakley

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za aug 20, 2005 5:39 pm

tank24 schreef:
dus toch eigenlijk best goed die garantie van oakley

Dat valt uit mijn verhaal iig niet te halen. Ik ben geholpen door mijn opticien, niet Oakley.

Wat wel uit mijn verhaal te halen is, is dat ik het behoorlijk gammel spul vind.

Laat onverlet dat zo"n eighties Frogskin wel C 8)l blijft.... en anderen vallen wellicht voor weer andere modellen. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeg maar - dat is wel van toepassing op Oakley.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di aug 23, 2005 3:33 pm

kheb ruim 2 jaar nu een half jacket.. en voorals nog lijkt hij onverwoestbaar... pootjes breken niet, maar als je erop gaat zitten springen ze eruit. vervolgens kun je ze er weer netjes inzetten, glas blijft zeer goed, ondanks alle modder die k opvang.

Verder meestal is oakley goed met garantie. Alle probleem gevallen die wij opsturen (winkel waar k werk) worden meestal netjes opgelost. Kan soms eff duren maar toch

the joker

Bericht door the joker » di aug 23, 2005 9:44 pm

Ik zou in het vervolg gaan voor smith goggles ;)

bettes

Bericht door bettes » di aug 23, 2005 10:02 pm

the joker schreef:
Ik zou in het vervolg gaan voor smith goggles ;)

Heb je de tread eigenlijk gelezen? Iedereen is zeer tevreden over oakley, geen reden om voor smith te gaan in het vervolg. Ik rij zelf ook oakley en heb al een paar zaken in garantie opgelost gehad door idd de opticien. Hulde aan de goede verkoper die achter zijn product staat!

greetz
bettes

Chmod

Bericht door Chmod » di aug 23, 2005 10:04 pm

yup, na 3 jaar framepje gebroken en gewoon een nieuwe...

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di aug 23, 2005 10:41 pm

Iedereen is zeer tevreden over oakley

Nou, dan val ik zeker niet onder iedereen.

Strekking van mijn verhaal was dat de looks welliswaar okay kunnen zijn, echter dit laat onverlet dat het spul tegen mijn huidige D & G afsteekt als niets meer of minder dan pulp.

Mijn opticien zegt Oakley er inmiddels uitgegooit te hebben juist vanwege het feit dat Oakley zoveel moeilijker deed mbt garantie dan de merken die hij nog wel voert.

Leuk, maar zeker geen perfect produkt. Ik zie nog wel wat ruimte voor verbetering.

Sven

Bericht door Sven » wo aug 24, 2005 9:42 am

Oakley kun je (mits via internet geregistreerd) zeer goed met garantie contacteren.
Snelle service en afhandeling nadat mijn x-metal-juliet bril was beginnen te corroderen onderaan.

Opsturen en na 2 weken al terug... das pas service!!

Ik ben gewoon zwaar tevreden over oakley.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo aug 24, 2005 3:14 pm

Kunnen we altijd nog op zijn minst concluderen dat Oakley iig niet consistent is met zijn garantiebeleid.

Sven

Bericht door Sven » wo aug 24, 2005 5:02 pm

True.

tank24

Bericht door tank24 » do aug 25, 2005 3:55 pm

maar het blijft een goed merk, ook al betaal je volgens mij behoorlijk voor de naam. het is toch wel kwaliteit stuff. al is de garantie voor sommige dan niet helemaal ok

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do aug 25, 2005 5:32 pm

tank24 schreef:
maar het blijft een goed merk, ook al betaal je volgens mij behoorlijk voor de naam. het is toch wel kwaliteit stuff. al is de garantie voor sommige dan niet helemaal ok

Daar het hier een klaagbaak betreft, kan ik de verleiding niet weerstaan ook hier een kleine nuancering aan te brengen.

Vroager ging ik wel met mijn moeder naar de kermis. Omdat ik nog te klein was voor de octopus werd het dan veelal draaimolen, jeepritje of.... touwtje trekken. Soms kwam er zo"n pistool met van die plakpijltjes naar boven die al naar een paar keer schieten de geest gaf. Ook herinner ik mij nog die helicopter achtige dingen die je middels een elastiek aangedreven mechaniek weg kon schieten. Heb ook nog wel eens een -toen veel te grote- bril gewonnen. Een "rendez vous" met het verleden die bij elke keer weer boven komt als ik een Oakley in mijn handen heb.... alleen kostte touwtje trekken geen 120 euro.

Misschien verschillen onze opvattingen over kwaliteit. Iig zie ik wienig positive features behalve de C 8)le looks.

Giedo

Bericht door Giedo » do aug 25, 2005 11:05 pm

Mooi verhaaltje, maar er zijn weinig fabrikanten die zulke goede glazen leveren... Als je XTR cranck breekt na veelvuldig gebruik ben je de man maar als je Oakley na serieus gebruik kapot gaat is het een waardeloos product ???

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr aug 26, 2005 9:59 am

Toegeven, van die glazen weet ik niks. Ik heb glazen met correctie (die dus niet zondermeer door Oakley montuurtjes verdragen worden). Wellicht zijn het geweldige glazen, echt superspul. Met 2 glazen alleen doe je alleen niet zoveel. Er moet een montuur omheen en daar is Oakley dan wat minder competent in.

Oakley met XTR cranks vergelijken is niet mijn ding. Eerder met vroegere AC"s die bij wat XC"en de geest geven..... en dat is dan ook niet stoer.

Giedo

Bericht door Giedo » vr aug 26, 2005 1:33 pm

Het zijn verhalen op zich, ik heb aardig wat brillen gehad, Rudy Project"s, BBB( :-[), enz maar Oakley bevalt mij prima ook het montuur en de garantie+service.
Tja iedereen heeft natuurlijk zn oren en wenzen op enigzins verschillende hoogte.... ;)

Bulle van Berkel

Bericht door Bulle van Berkel » do sep 01, 2005 7:16 pm

Oakley is top. Ik had toendertijd een van de eerste E wires. Na een paar jaar )er was in de tussentijd een modernere uitvoering gekomen laat ik mijn bril na fietsen in mijn shirt zitten. Ding de wasmachine in en mijn bril schoner dan tevoren. Maar wel helemaal verbogen en beschadigd.. inclusief glazen.

Ik een lullig handgeschreven briefje opgesteld en hele verhaal eerlijk uit de doeken gedaan maar wel een beetje medelijden gekweekt.

Wat denk je. Na een paar weken een nieuwe bril gehad voor enkel de montuur prijs )was volgens mij de helft of zo. Ze meldden mij dat de glazen op zich niet zo uit de wasmachine hadden mogen komen.

Dat is top service en ik draag hem nu nog steeds met veel plezier!

Groet,

Bulle

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » di sep 20, 2005 4:56 pm

Elevation12,000 schreef:
Toegeven, van die glazen weet ik niks. Ik heb glazen met correctie (die dus niet zondermeer door Oakley montuurtjes verdragen worden). Wellicht zijn het geweldige glazen, echt superspul. Met 2 glazen alleen doe je alleen niet zoveel. Er moet een montuur omheen en daar is Oakley dan wat minder competent in.

Oakley met XTR cranks vergelijken is niet mijn ding. Eerder met vroegere AC"s die bij wat XC"en de geest geven..... en dat is dan ook niet stoer.

Als je dan geen verstand van zaken hebt.. moet je er ook niet over lullen. Klinkt alleen maar heel stom en niet goed voor je eigen repu.

En dat verhaal van de kermis sloeg natuulrijk nergens op in de ze context van die Oakley brillen. Als je dan een goedkope bril wilt , dan koop je er toch een bij de Marskramer of Hans Anders als je die te duur vindt. Probleem ook opgelost. Als je ze hun geld niet waard vindt.

Ik zelf heb al vanaf 1996 Oakleys. ...heb er nu 5 Oakleys. 3 zonnebrillen, 1 goggle, en `1 RX CORRECTIEMODEL.! ! Zijn er dus wel in allerlei vormen en maten , de mijne heb ik al 5 jaar, en vlgs mij moet je wel heel scheel zijn willen jou correctie glazen er niet in passen. Bij mij is de afwijking dan wel minimaal. Maar bij Zeiss waar de glazen vandaan komen zijn ze echt wel heel kundig als ze die glazen/lenzen er in willen zetten hoor. Dus die vlieger gaat niet op ,lijkt mij.

en btw als ik bv een Briko opzet, is het net alsof ik scheel word. Daarom houd ik het op Oakleys die hebben geen vertekening. in hun lenzen. :D

Plaats reactie