plaatjes van oude GT proto (ca. 5 jaar geleden)
Moderators:JJ, Beheerders
Heeft iemand foto"s van die GT fully proto van een jaar of vijf geleden met enkelzijdige achtervork? Wil even kijken hoe e.e.a. zat.
Re:plaatjes van oude GT proto (ca. 5 jaar geleden)
u vraagt DP draait
greetz
bettes
Precies! Die bedoel ik. Thanks. :-*
Pfff... die herinner ik me nog. Als het goed is heeft ie in de Bike van 2001 of 2002 gestaan.
Errug vet systeem, twijfel alleen nog waarom het toen niet in productie is genomen...
Errug vet systeem, twijfel alleen nog waarom het toen niet in productie is genomen...
daar twijfel ik niet over; veel te duur en torsiestijfheid van een vaatdoek (of veel te zwaar). Maar wel lekker.
bettes schreef:
![]()
![]()
![]()
GT waren wel de mannen hoor!
Jammer dat het zo gelopen is

Bart
-
Mooi technisch hoogstandje, maar ik vraag mij alleen af hoe dat zou zijn gegaan met de ketting en tandwielen zo dicht bij de achterremschijf.
En dan met name met smeren en het eraf spetteren van smeermiddel tijdens het rijden. ???
En dan met name met smeren en het eraf spetteren van smeermiddel tijdens het rijden. ???
Mave, welkom back!
en dit wil ie niet zien omdat ie een auto maakt.

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Jumping Hansje schreef:
Mooi technisch hoogstandje, maar ik vraag mij alleen af ...
Wat ik mij afvraag is hoe Bettes dat kunstje weer flikte..
Binnen een half uur met de foto"s van een vijf jaar oude proto komen ;D
Wat dat betreft genoot ik altijd wel van dat vragen topic van een tijdje geleden, kunnen we dat niet weer eens oppikken? Was wel een vraag en antwoord spelletje tussen een beperkt aantal kenners, maar wel erg vermakelijk...
Super toffe naaf BTW.
JJ
JJ schreef:
Wat ik mij afvraag is hoe Bettes dat kunstje weer flikte..
Binnen een half uur met de foto"s van een vijf jaar oude proto komen ;D
Wat dat betreft genoot ik altijd wel van dat vragen topic van een tijdje geleden, kunnen we dat niet weer eens oppikken? Was wel een vraag en antwoord spelletje tussen een beperkt aantal kenners, maar wel erg vermakelijk...
Super toffe naaf BTW.
JJ
"I"m speeeeecial"

Skillz op de bike heb ik niet maar skillz in the mind wel een beetje!
triviant was cool maar toch wel een beetje de plons en bettes show (vooral plons dan, wie met de hond hond slaapt...)
greetz
bettes
greetz
bettes
Mave schreef:
torsiestijfheid van een vaatdoek
Een voorvork kan toch ook

Bart
Yep, maar een voorwiel ondervindt z"n belangrijkste belasting in de richting van de vork. Bij deze achterwielophanging werkt de grootste kracht onder 90 graden tov de vork. Gezien de afmetingen van dat ene armpje heb ik zo m"n twijfels. Of hij moet behoorlijk massief zijn. Het kan wel werken hoor, maar dan liever een iets grotere diameter puup. (maar daar is weer erg weinig ruimte voor).
Maar het hoeft niet altijd perfect werkend te zijn. Smaakmakers zijn er veel te weinig in de fietsindustrie. Dus petje af voor GT voor de proto. Cannondale had heeeeel lang geleden (10 jaar alweer?!?) ook een erg leuke proto. Ook enkelzijdig voor en achter. Ben benieuwd of Bettes die ook binnen 30 minuten hierbij kan plakken. ;D
Maar het hoeft niet altijd perfect werkend te zijn. Smaakmakers zijn er veel te weinig in de fietsindustrie. Dus petje af voor GT voor de proto. Cannondale had heeeeel lang geleden (10 jaar alweer?!?) ook een erg leuke proto. Ook enkelzijdig voor en achter. Ben benieuwd of Bettes die ook binnen 30 minuten hierbij kan plakken. ;D
-
Dat ding van Alex Pong zeker?
BTW, nog 5 minuten Bettes!
TBB
PS. Jurriaan merkte het al op, het viel mij ook al op, ben je wel lekker Mave? Zomaar weer eens posten op DP!
TBB
BTW, nog 5 minuten Bettes!
TBB
PS. Jurriaan merkte het al op, het viel mij ook al op, ben je wel lekker Mave? Zomaar weer eens posten op DP!
TBB
Ja, TBB. Ik denk dat ik iets onder de leden heb, dit is al m"n vierde post deze avond.
Maar inderdaad, ik doelde op de Pong-bike. Zat wel een geinig demper/veersysteem in. Werkte niet, maar het idee was leuk.
Maar inderdaad, ik doelde op de Pong-bike. Zat wel een geinig demper/veersysteem in. Werkte niet, maar het idee was leuk.
Was op stap... nu bedje in. Zal ik ff fixen morgen die foto"s
greetz
bettes

greetz
bettes
-
We wachten nog in spanning af Bert. ???
Btw waarom zijn er niet meer fabrikanten net als GT met het concept van enkelzijdige achterwielophanging verder gegaan?!?
Qua belasting en krachten moet het toch kunnen er zijn tenslotte ook motorfietsen die dit hebben en daar komt volgens mij toch wel iets meer kracht bij vrij.
Btw waarom zijn er niet meer fabrikanten net als GT met het concept van enkelzijdige achterwielophanging verder gegaan?!?
Qua belasting en krachten moet het toch kunnen er zijn tenslotte ook motorfietsen die dit hebben en daar komt volgens mij toch wel iets meer kracht bij vrij.
Inderdaad, maar da"s dan ook net tegelijkertijd het probleem bij een mtb. De motor levert hier zo bedroevend weinig power in vergelijking met een motor dat gewicht zeer belangrijk wordt.
Het zal ongetwijfeld technisch geen enkel probleem zijn om een stijve enkelzijdige achterbrug voor een mtb te ontwerpen, maar die wordt dan waarschijnlijk veel te zwaar om nog efficiënt te zijn voor een mtb. De kracht/gewichtsverhouding ligt heel anders.
Het zal ongetwijfeld technisch geen enkel probleem zijn om een stijve enkelzijdige achterbrug voor een mtb te ontwerpen, maar die wordt dan waarschijnlijk veel te zwaar om nog efficiënt te zijn voor een mtb. De kracht/gewichtsverhouding ligt heel anders.
who"s your daddy

greetz
bettes
Is dit dan een Righty?
Ja het zusje van Lefty!
Maar een zeker iemand zou z"n schoenen toch opeten als dat ding niet in produktie kwam ofzo?

Maar een zeker iemand zou z"n schoenen toch opeten als dat ding niet in produktie kwam ofzo?