Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
cHoc
Re:Ik heb een Mountain Cycle San Andreas
Bericht
door cHoc » wo jul 06, 2005 6:54 am
Eddy_the_Eagle schreef:
Ik zal binnenkort eens een plaatje maken van de oude van choc...
Ik rij de mijne tegenwoordig met een SID 100 vork, fox vanilla RC, XTR, Race Face cranks, Hope mini remmen en XT/mavic wielen.
Binnenkort krijgt hij een andere wielset, nl Mavic met Ringle voor en DT Freeride achter. Het klapstuk moet de Shiver SC worden om oude tijden te doen herleven (zie specs van Choc voor zijn opbouw).
aan zo"n opbouw zat ik in volledig nieuwe vorm ook te denken de afgelopen 2 jaar, alleen had ik eerst in gedachten om er een Dorado SC in te zetten, nog net iets exclusiever (net als de suspenders toen), maar tegen de tijd dat ik ermee ga beginnen (en dat kan nog wel ff duren.....) heb ik de optie verhuist naar de
Maverick SC32, de Dorado SC is al weinig verkocht, en word met de tijd toch steeds lastiger om aan te komen.
-
Caramba
Bericht
door Caramba » wo jul 06, 2005 4:48 pm
Oef, mooi vorkje die Maverick :P
Vandaag trouwens geen foto"s, stortregen en zwarte lucht gaat niet mooi worden >:(
-
Jumping Hansje - Berichten:1312
Bericht
door Jumping Hansje » do jul 07, 2005 9:51 am
@ Caramba, ik ben wel nieuwsgierig naar de rijeigenschappen in verhouding tot je vorige bike.(American Eagle) ???
-
Caramba
Bericht
door Caramba » do jul 07, 2005 1:53 pm
Daar had ik toch al wat over geschreven, even een stukje terug lezen Hans. Maar eigenlijk kan ik er nog niet veel over zeggen, ik wacht nog op een connector voor m"n achterrem en een nieuwe cassette en derailleur. Verder gaan de wielen morgen terug naar de lbs, er zit namelijk een klein slagje in m"n achterwiel. Prima service van Kivada (de lbs)de wielen zijn net een jaar oud en ze stellen de spaken gratis na!
Als de bike klaar is en ik een goed stuk gereden heb, dan zal ik je mijn bevindingen laten weten. Als je het leuk vind kunnen we ook wel eens een meetingje houden, kan je zelf rijden
-
Jumping Hansje - Berichten:1312
Bericht
door Jumping Hansje » do jul 07, 2005 2:21 pm
Liever niet, straks wil ook nog zo"n bike.
En dat wordt dan ruzie met mijn vrouw aangezien ik al 3 bikes heb.
-
pHiLL - Berichten:163
Bericht
door pHiLL » di jul 12, 2005 4:53 pm
Hi allemaal,
Het lijkt er langzaam een beetje op het grote Mountain Cycle forum...
Ik vroeg me af of er mensen zijn op DP die een shockwave hebben of eens met eentje gereden hebben...ik sta er zeer kort voor om mijn eerste aan te schaffen...na vier jaar nicolai is het tijd voor eens iets anders...en die shockwave vind ik anders genoeg ;D
Meningen welkom! Looks, Concept, Montage, Afwerking...
GreetZ
-
Caramba
Bericht
door Caramba » di jul 12, 2005 5:03 pm
pmorrise schreef:
Cool, the bike is looking good, check out the bomber frame here.....
www.moozes.com, thats my next project, I"ll up load pics once its built up..... good luck with the mountain cycle Jaap, oh by the way I only got to post that stem cap on saturday but I"ve also found the owners manual for the frame and some spare mountain cycle decals (2 big, 2 medium and 1 small size), you should get them in the post this week.
Patrick
Hi Patrick, I already emailed you, but no response yet. I haven"t recieved anything from you, but I have the feeling that you are on vacation. Could you give me an update?
-
doubleK
Bericht
door doubleK » di jul 12, 2005 8:41 pm
pHiLL schreef:
Hi allemaal,
Het lijkt er langzaam een beetje op het grote Mountain Cycle forum...
Ik vroeg me af of er mensen zijn op DP die een shockwave hebben of eens met eentje gereden hebben...ik sta er zeer kort voor om mijn eerste aan te schaffen...na vier jaar nicolai is het tijd voor eens iets anders...en die shockwave vind ik anders genoeg ;D
Meningen welkom! Looks, Concept, Montage, Afwerking...
GreetZ
mail/vraag CHoc maar eens naar zijn meening, hij rijdt er op 1. Hij is dus de man met de ervaring op dat gebiedt :P
-
cHoc
Bericht
door cHoc » di jul 12, 2005 9:48 pm
met mijn shockwave ben ik zeer content, alleen denk ik dat pHill de shockwave 9.5 bedoelt,
en die heb ik tot nu toe nog niet in handen gehad, laat staan gefietst, helaas
-
pHiLL - Berichten:163
Bericht
door pHiLL » wo jul 13, 2005 10:04 pm
Ik heb het idd over de 9.5...ik heb iets dik nodig is vooral voor DH gedacht dus enkel naar beneden rijden en met de lift weer omhoog ;D
Het enige wat me nog een beetje doet twijfelen, en misschien kunnen jullie daarover uitspraken doen, ik vroeg me af of die monocoque rolgeluiden produceert...theoretisch gezien is het een klankkast...en dat is een beetje mijn angst dat dat echt kan storen op fel terrein? Het is maar een vraag gelijk een andere!
Salut
-
Caramba
Bericht
door Caramba » wo jul 13, 2005 10:15 pm
Dat over die klankkast vind ik wel interessant. Aangezien ik nogsteeds wacht op een slangklemmetje en cassette heb ik nog niet kunnen rijden, maar het frame "trommelt" goed ;D
-
Eddy_the_Eagle
Bericht
door Eddy_the_Eagle » wo jul 13, 2005 10:16 pm
pHiLL schreef:
Ik heb het idd over de 9.5...ik heb iets dik nodig is vooral voor DH gedacht dus enkel naar beneden rijden en met de lift weer omhoog ;D
Het enige wat me nog een beetje doet twijfelen, en misschien kunnen jullie daarover uitspraken doen, ik vroeg me af of die monocoque rolgeluiden produceert...theoretisch gezien is het een klankkast...en dat is een beetje mijn angst dat dat echt kan storen op fel terrein? Het is maar een vraag gelijk een andere!
Salut
Dat klankkast effect is bij mijn San Andreas vrij sterk. Persoonlijk hou ik er wel van, ik let bij het kopen van nieuwe naven speciaal op het geluid dat ze maken.
-
cHoc
Bericht
door cHoc » wo jul 13, 2005 11:35 pm
dat is idd inherend aan monocoque frames, en mountain cycles zijn daar ook niet anders in, ik hou daar ook wel van.
en op fel terrijn hoor je ook andere onderdelen van je fiets, de werkende vering, rollende/stuiterende/slippende banden,
mogelijk piepende remmen, vrijlopende achternaaf, ketting geleider....
dat word door het frame ook wel wat versterkt en dus hoor je het nog wat meer dan op een buizen frame.
en ja, dat moet je aanstaan, maar echt storend word het niet.
-
Eddy_the_Eagle
Bericht
door Eddy_the_Eagle » wo jul 13, 2005 11:48 pm
Dan nog een paar hope remmen (ik rij met mini"s) en je hebt alle aandacht van alle honden in de buurt.
Overigens merk ik wel dat de MountainCycle San Andreas ondanks zijn leeftijd nog steeds tot ieders verbazing spreekt. Iedereen die ik spreek begint over het aparte uiterlijk van mijn bike. Het rijdt ook behoorlijk goed, maar binnenkort is hij helemaal af (de SID 100 vork wordt dan vervangen door een Shiver SC wat een hele verbetering is in combinatie met de vanilla rc achter). Ik kan alleen moeilijk wennen aan het hoge bracket.
-
Caramba
Bericht
door Caramba » do jul 14, 2005 9:22 am
Over geluid gesproken
Gisteravond nog ff een klein stukje gereden, maar mijn voorrem PIEPT vreselijk!
Ik overstem met gemak de claxon van een auto en piep mezelf helemaal doof, leuk joh, Hope remmen
-
pmorrise
Bericht
door pmorrise » wo jul 20, 2005 2:28 pm
Hey dude, did that stuff arrive? I"ve been away due to work for a few days so that"s why I didn"t reply to your email. Have you got to cycle the bike yet?
Patrick
-
Caramba
Bericht
door Caramba » wo jul 20, 2005 2:47 pm
Yes, your stuff has arrived. Thank you very much! :-*
The bike is ready, I installed the last parts yesterday. But I broke my rearbrakeconnector. Luckily I had a spare one, but it"s a straight connector

So I will have to buy a 90 degree connector, but the rearbrake works fine for now.
Otherwise the bike is ready to ride, I will give it a good test this weekend. Tonight I will try to take some pictures and post them here.
-
Caramba
Bericht
door Caramba » zo jul 24, 2005 9:45 pm
Finally, after some troubles with cookies and this forum, I can login! Very large pictures:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
However, due to work I can"t ride it yet, but next weekend I"m going to test it good :P
-
pmorrise
Bericht
door pmorrise » ma jul 25, 2005 12:13 pm
Hey it"s looking like one sweet machine, best of luck on the first ride, and remeber bring some tools! beacuse no matter how well you think you"ve put the bike together something always comes loose on the first ride
enjoy
Patrick
-
Sven
Bericht
door Sven » ma jul 25, 2005 1:53 pm
Nogmaals, sweet!
Erg af...
-
Caramba
Bericht
door Caramba » do aug 25, 2005 4:50 pm
Nice bike, I love the black Mallet C peddals! How much does the bike weigh? It looks pretty light for a freerider. And where are you going to ride it, Germany, Belgium?
Have fun!
-
surfstad - Berichten:2572
Bericht
door surfstad » vr aug 26, 2005 11:28 am
pmorrise schreef:
and yes, before anybody says it I know I need to cut the grass in my garden :P
I don´t see any grass ::)
Only see a nice bike on a green carpet...
-
Faxmulder
Bericht
door Faxmulder » ma okt 03, 2005 10:15 am
Caramba schreef:
Finally, after some troubles with cookies and this forum, I can login! Very large pictures:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
However, due to work I can"t ride it yet, but next weekend I"m going to test it good :P
Kan je er ook mee fietsen of alleen mee posen???
-
Caramba
Bericht
door Caramba » ma okt 03, 2005 4:33 pm
Gisteren toevallig voorbij zien komen op het NK Fourcross?
Hij fietst ook goed hoor :P