NK in Valkenburg...?

Wedstrijden, informatie, parcoursinformatie en napraat. Deel hier je ervaringen of stel vragen met betrekking tot cross country wedstrijden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Eddy_the_Eagle
NK in Valkenburg...?

Bericht door Eddy_the_Eagle » do jul 14, 2005 9:50 am

Ik zie hier op de nieuwe digitale informatieborden van de gemeente Valkenburg dat er 16 juli een NK gehouden wordt in Valkenburg... Weet hier iemand iets van? Mogelijk heeft het met marathon te maken.

Anyway, ik ben toch in Rittershausen!

Exar

Re:NK in Valkenburg...?

Bericht door Exar » do jul 14, 2005 10:58 am

Geen mountainbike-gerelateerd NK in ieder geval...

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » do jul 14, 2005 11:05 am

Wel dus, NK Mountainbike op 16 juli. Kijk hier maar eens.

Op de 17e zelfs een x-treme cross event...

Volgens mij zijn ze vergeten om een beetje reclame te maken op de juiste plaatsen, of ik lees de "fiets" en "mountainbike plus" te weinig.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do jul 14, 2005 11:06 am

Die plannen lagen er iig al langer, weet Irmo meer???

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » do jul 14, 2005 11:26 am

Ik weet van de plannen, ik ken een hoop ondernemers in Valkenburg en wist dat ze dit wilden gaan doen. Vorig jaar hebben ze een marathon gehouden om te kijken of er belangstelling voor is. Ik heb ze nog wat tips gegeven hoe ze de PR aan kunnen pakken, maar daar hebben ze niet veel mee gedaan :- (ze zijn zelfs niet in de kalender van de KNWU terug te vinden).

Het idee van een aantal ondernemers is om van een proefwedstrijd (in 2004 gehouden) te groeien naar een NK en binnen een paar jaar te groeien naar een WK... Het uiteindelijke doel is om Valkenburg als wereldwielerstad op de kaart te zetten.

Ik heb zelf voorgesteld om een goede BMX baan neer te leggen op het complex van een onlangs opgeheven voetbalclub en om eens na te denken over een "Downtown Valkenburg" (in de stijl van Lissabon).

In Valkenburg denkt men dat alle fietsevenementen tienduizenden toeschouwers en deelnemers opleveren als met de amstelgoldrace met bijbehorende toertochten en het WK wielrennen. Dan is marathon ideaal, je start in Valkenburg en je ziet ze de hele dag niet meer terug :-X , nog niet te denken aan de duizenden toeschouwers langs de route en bij de finish!!! ::)

Exar

Bericht door Exar » do jul 14, 2005 2:30 pm

het NK marathon was een paar weken geleden in Groesbeek, volgens mij waren de plannen er wel voor Valkenburg maar is het afgelast en is de website niet aangepast.

Plaats reactie