schroefdraad crank/trapper
Moderator:Beheerders
-
Hallo,
Ik heb een race face crank waarvan ik de schroefdraad gemold heb (waar de trapper in de crank past). Ik heb het idee dat er wel meer mensen dit aan de hand hebben. Daarom ben ik van plan een soort busjes te maken om cranks te herstellen. Het probleem is dat ik nergens de draadtap vindt voor de inwendige draad (dit zou 9/16" paralelle draad moeten zijn).
Kan iemand me verder helpen met een adresje (B of NL maakt niet uit), of moet ik naar Engeland voor dit soort materiaal?
Om beter te begrijpen wat ik eigenlijk wil maken: primo heeft zo"n soort stalen busjes in de laatste modellen powerbites (aluminium) cranks zitten.
CMP (chake mud proven) heeft ze ook in hun aluminium cranks zitten.
Alvast bedankt,
Bram
Ik heb een race face crank waarvan ik de schroefdraad gemold heb (waar de trapper in de crank past). Ik heb het idee dat er wel meer mensen dit aan de hand hebben. Daarom ben ik van plan een soort busjes te maken om cranks te herstellen. Het probleem is dat ik nergens de draadtap vindt voor de inwendige draad (dit zou 9/16" paralelle draad moeten zijn).
Kan iemand me verder helpen met een adresje (B of NL maakt niet uit), of moet ik naar Engeland voor dit soort materiaal?
Om beter te begrijpen wat ik eigenlijk wil maken: primo heeft zo"n soort stalen busjes in de laatste modellen powerbites (aluminium) cranks zitten.
CMP (chake mud proven) heeft ze ook in hun aluminium cranks zitten.
Alvast bedankt,
Bram
Re:schroefdraad crank/trapper
Ik kan je niet 123 verder helpen, maar hoe sterk is een helicoil op die plek? Zou dat niet werken?
-
Wellicht kan Patman jou verder helpen?
Het makkelijkst lijkt me ofwel helicoil, ofwel die busjes apart kopen (als ze los verkrijgbaar zijn) en in je eigen cranks monteren.
Er zijn losse busjes in de handel van ik meen ""VAR""
Dan moet je je crank opruimen en opnieuw schroefdraad-tappen(in over maat dus)Dan het busje met nieuw schroefdraad erin.
Als ik het niet vergeent kijk ik morgen voor een bestel nummer.
Je zou hem dan bij de meeste fietsenzaken in het midden des lands kunnen bestellen.
Dan moet je je crank opruimen en opnieuw schroefdraad-tappen(in over maat dus)Dan het busje met nieuw schroefdraad erin.
Als ik het niet vergeent kijk ik morgen voor een bestel nummer.
Je zou hem dan bij de meeste fietsenzaken in het midden des lands kunnen bestellen.
-
nie doen , gwn helocoil erin heb ik op mijn stem ook moete doen.. works fine
Bansheebeest gain schreef:
nie doen , gwn helocoil erin heb ik op mijn stem ook moete doen.. works fine
trapper = speciaal draad. denk niet daar zomaar een helecoil voor is.
-
Nogmaals, Vraag Patman van ABCFietsen. Ik weet bijna zeker dat ie je eraan kan helpen..
-
Ruff Ryder schreef:
Nogmaals, Vraag Patman van ABCFietsen. Ik weet bijna zeker dat ie je eraan kan helpen..
voor de volgende 3 weken dan toch nemeer