slag in band
Moderator:Beheerders
andere banden gemonteerd op rechte wielen. en wat nu zit er in zowel de voorband als de achterband een hoogte een een zijde slag.
Nog nooit eerder meegemaakt dus het zal wel aanden banden (schwalbe fat albert) liggen.
Iemand tips om de slagen er uit te halen?
(wrikken met mijn handen al geprobeert, hard oppompen ook al geprobeert)
Nog nooit eerder meegemaakt dus het zal wel aanden banden (schwalbe fat albert) liggen.
Iemand tips om de slagen er uit te halen?
(wrikken met mijn handen al geprobeert, hard oppompen ook al geprobeert)
-
Re:slag in band
bandenvet of riem multiservice , is silicone spray , glijd maar droogt op na tijd. tis iedeal voor zo"n dinge

bandenvet? gegoogled en verdomd het bestaat echt. weer wat geleerd.
smeer ik dat aan d ebuiteknat, binnekant of allebei? (ik neem aan in ieder geval smeren op de buitenband)
smeer ik dat aan d ebuiteknat, binnekant of allebei? (ik neem aan in ieder geval smeren op de buitenband)
Als het een stadsfietst was geweest had ik gezegt dat je een hamer moest gebruiken, lijkt me met dit geval niet zo"n goed idee...
-
gewoon aan je band en een beetje aan de velg waar hij fout steekt. dan floept hij er zo uit , als hij er nie direkt uitfloept nog ff vringe maar normaal zou hij et moete doen :d
en een goede fietsenboer heeft dit spul in zijn assortiment neem ik aan.
-
yep.
Gewoon banb oppompen tot véél bar. "Plopt" vanzelf uit de velg. Daarna druk aflaten, klaar.
Met een beetje moeite lukt dat zelfs met een handpompje..
Met een beetje moeite lukt dat zelfs met een handpompje..
erg har dop pompen heb ik gedaan maar de banden zijn eigenwijs.
Zit dat "slag" bij de ventiel? Zo ja, ventiel zo ver mogelijk in de velg drukken tijdens het oppompen. Bij een frans ventiel het kleine ringetje dus niet meteen al vast draaien maar pas als de band is opgepompt.
Zo nee, dan band opnieuw er op leggen en nog een keer proberen.
Sccs
C
Zo nee, dan band opnieuw er op leggen en nog een keer proberen.
Sccs
C
Beetje afwasmiddel met water mengen, en met bv. plantenspuit tussen de band en de velg spuiten. dan hard oppompen en dan springt ie van zelf goed in de velg. De wrijving is dan wat minder groot en gaat hij gemakkelijker beter zitten in de velg. werk meestal prima!
Met enig beleid op je band meppen met een (rubber) hamer, works 4 me...
Band half oppompen en met de hand (palm) er in timmeren.
Worked for me more than once !
Worked for me more than once !

een beetje van dat speciale vet bij een banden handel gehaalt waarmee ze auto banden monteren ,koste niets en werkt goed .T droogt en geen last dat je band slipt op je velg
gr 8)Angel
gr 8)Angel

-
- Contacteer:
had ik ook met black jacks, wd 40 ertussen en met de compressossor opblazen tot plop en dan aflaten tot gewenste spanning ;D
-
Moraal van t verhaal: Schwalbe"s zuigen.. ::)