Wat is de beste....

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

N I E L S
Wat is de beste....

Bericht door N I E L S » ma jul 04, 2005 4:55 pm

DH fiets qua snelheid?
FR fiets qua wendbaarheid?

Natuurlijk begrijp ik wel dat elke fiets wel ergens zn voordeel heeft en dat t ene t andere uitsluit maar ik bedoel over t algemeen gezien. Wat wordt momenteel beschouwd als de beste in de FR en DH scene? Als t kan een motivatie erbij.

amanda
Contacteer:

Re:Wat is de beste....

Bericht door amanda » ma jul 04, 2005 5:00 pm

Denk dat veel ook samen hangt met de setup van je onderdelen..... maar nu ben je nog niks wijzer ;D

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » ma jul 04, 2005 5:38 pm

wat een vraag zeg ??? geef een paar vben (wat wil je aantonen :?)

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma jul 04, 2005 5:43 pm

idd smaak en meningen verschillen
dus iedereen heeft zo zijn eigen dreammachine..
En je kan pas een eerlijk oordeel geven als je alle fietsen hebt getest,, dus dat lijkt me lastig worden..

jojo

Bericht door jojo » ma jul 04, 2005 6:06 pm

Er valt een heel rijtje thuis in "beste" Dh en FR bikes. als richtpunt kun je misschien kijken waar de profs op rijden. maarja op bv. een demo 9 wordt zowel DH als FR gereden dus ja....

oftewel ieder zijn eigen mening wat de "beste" bike is.

Christiaan

Bericht door Christiaan » ma jul 04, 2005 7:49 pm

Race: Intense M3
FR: Intense Uzzi VPX
;D ;)

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma jul 04, 2005 8:33 pm

als je intensegek bent wel ja ;)

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma jul 04, 2005 8:53 pm

DHS
M3
V10 (?)
223
DHR

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma jul 04, 2005 11:39 pm

Space Man Spiff schreef:
wat een vraag zeg ??? geef een paar vben (wat wil je aantonen :?)

Ik vraag wat ik wil vragen en ik vind een vraag naar imago van bikes wel interessant.
Ik wil niets aantonen, ik wil iets weten daarvoor is een vraag.

De M1 en de DH9 hebben bijvoorbeeld volgens mij best wel een naam in de DH, nu heb ik duidelijk gepost dat ieder frame zn voors en tegens zal hebben maar over t algemeen is dr vast wel een stel frames dat zich daarbij aan de top bevindt. Om t wat makkelijker en duidelijker te maken heb ik voor DH snelheid als eis gegeven jongens.

@ jojo : Inderdaad goed idee om te kijken waar t meest mee geraced wordt, weet jij welke dat zoal zijn?

@ GTLTS : Thanks. Dat vraagteken gaat om t gewicht van dat ding?

Ruff Ryder

Bericht door Ruff Ryder » di jul 05, 2005 7:28 am

FR = De Santa Cruz Bullit blijft een vette natuurlijk.

Don

Bericht door Don » di jul 05, 2005 8:40 am

Belangrijskte blijft toch degene die dr op zit!

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » di jul 05, 2005 8:55 am

Don schreef:
Belangrijskte blijft toch degene die dr op zit!

Toch wel?

Castor

Bericht door Castor » di jul 05, 2005 9:25 am

Afgaand op de (wedstrijd)rijders en de bladen is de M3 redelijk unaniem de kroonprins onder de DH bakken. Maar de Honda (duh), V10 en IH Sunday, 303 kun je tot de top "hot" rekenen - zeker qua prestaties.

Maar gebaseerd op de rankings van het moment schijnt geboren zijn op het Zuidelijk halfrond evenzo tot snelheid te lijden. ;)

jojo

Bericht door jojo » di jul 05, 2005 9:55 am

Duckrip schreef:@ jojo : Inderdaad goed idee om te kijken waar t meest mee geraced wordt, weet jij welke dat zoal zijn?

Zou zeggen kijk naar de foto"s van wedstrijden en evenementen zie je het snel genoeg!!!! best veel eigelijk nog wel waar ze op rijden.

GTLTS

Bericht door GTLTS » di jul 05, 2005 10:35 am

Najah,...je kunt nogal wat vraagtekens zetten bij het feit dat de standaardlijst de beste fietsen zijn. Dat zou wel een hele simpele uitleg zijn van iets dat veel complexer in elkaar zit (voor de leergierigen onder ons, lees: ecologische denkfout).
Je kunt het namelijk ook zo uitleggen dat de bedrijven in die top 5 een groter budget hebben dan anderen waardoor ze gemiddeld betere rijders kunnen krijgen en de prestaties dus veel beter lijken van de fiets dan ze hoeven te zijn. Psychologisch speelt dan mee bij de gewone consument dat een fiets van een van die bedrijven wel beter MOET zijn en dus ook werkelijk gaan denken dat deze ook beter is.

N I E L S

Bericht door N I E L S » di jul 05, 2005 10:43 am

Castor schreef: Afgaand op de (wedstrijd)rijders en de bladen is de M3 redelijk unaniem de kroonprins onder de DH bakken. Maar de Honda (duh), V10 en IH Sunday, 303 kun je tot de top "hot" rekenen - zeker qua prestaties.
Was het daarvoor de M1?

[
GTLTS schreef: Najah,...je kunt nogal wat vraagtekens zetten bij het feit dat de standaardlijst de beste fietsen zijn. Dat zou wel een hele simpele uitleg zijn van iets dat veel complexer in elkaar zit (voor de leergierigen onder ons, lees: ecologische denkfout).
Je kunt het namelijk ook zo uitleggen dat de bedrijven in die top 5 een groter budget hebben dan anderen waardoor ze gemiddeld betere rijders kunnen krijgen en de prestaties dus veel beter lijken van de fiets dan ze hoeven te zijn. Psychologisch speelt dan mee bij de gewone consument dat een fiets van een van die bedrijven wel beter MOET zijn en dus ook werkelijk gaan denken dat deze ook beter is.
Dat is wel waar, dat had ik ook bedacht maar dan zou een rijder dus ook voor een ander frame kunnen kiezen waarbij hij minder gesponserd zou worden en sneller rijden en dus meer winnen omdat de rest op slechtere fietsen rijdt. Ik denk dat een groot aantal rijders dat graag zouden doen. Ik denk dat dat wel een beetje onlogisch is.

amanda
Contacteer:

Bericht door amanda » di jul 05, 2005 11:22 am

Ik denk dat je alleen vraagtekens bij moet zetten of de WK toppers op een standaard fiets rijden....... zo weet ik dat turner een andere balhoofdhoek gebruikt voor hun team... en teams rijde ook vaak op proto"s....

Voor mij is de top DH fiets nog steeds die ik zelf heb! een Gemini DH, ook goed genoeg voor freeride als ik Cedric op een dvd voorbij zie vliegen :-)

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » di jul 05, 2005 6:17 pm

be one petespeed

cHoc

Bericht door cHoc » di jul 05, 2005 7:55 pm

Mountain Cycle Shockwave 9.5

of een

Canfield Brothers Formula One

voor DH 2 van de snelste, de achterbrug veert weg van het object waar hij overheen gaat, en houd je dus meer snelheid.
er zijn ook andere frames die naar achteren/naarboven weg veren als de 222/3, maar die waren al genoemt.
de Canfield Brother is wat exclusiever, daar zijn er nu eenmaal heel weinig van, vooral in europa.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo jul 06, 2005 9:42 am

vrij opvallend criterium: hannah reed in willingen op een M3, met ducktape over de stickers, omdat zijn fiets in barrels lag.
Ervoor reden tientallen rijders met overspoten Intenses: Giant, Mongoose, Haro, Muddy fox (de athertons!) .... lopes, Tomac, Donovan en co, hebben er flink wa overwinningen aan te danken.

Een fenomeen dat ik nog ni gezien heb van andere merken.

That said: de andere topmerken zijn gewoon even goed.
Beter een goed afgestelde en goed opgebouwde Turner, dan een 223 met de demper all over the place en een supermonster erin.....

Christiaan

Bericht door Christiaan » wo jul 06, 2005 11:36 am

cHoc schreef:

of een

voor DH 2 van de snelste, de achterbrug veert weg van het object waar hij overheen gaat, en houd je dus meer snelheid.
er zijn ook andere frames die naar achteren/naarboven weg veren als de 222/3, maar die waren al genoemt.
de Canfield Brother is wat exclusiever, daar zijn er nu eenmaal heel weinig van, vooral in europa.

Daarom zie je vrijwel nooit iemand op DH Comps rijden op deze frames, als ze zo snel zijn. Canfield wellicht ivm exclusiviteit, maar die Shockwave is toch makkelijk leverbaar.

Tijdens de WC in willingne redne er zeker 25 op een M3, ook met andere logo"s erop. Maar opbouw en afstelling is idd erg belangrijk

Castor

Bericht door Castor » wo jul 06, 2005 11:59 pm

BF = DeJean schreef:
vrij opvallend criterium: hannah reed in willingen op een M3, met ducktape over de stickers, omdat zijn fiets in barrels lag.
Ervoor reden tientallen rijders met overspoten Intenses: Giant, Mongoose, Haro, Muddy fox (de athertons!) .... lopes, Tomac, Donovan en co, hebben er flink wa overwinningen aan te danken.

Een fenomeen dat ik nog ni gezien heb van andere merken.

That said: de andere topmerken zijn gewoon even goed.
Beter een goed afgestelde en goed opgebouwde Turner, dan een 223 met de demper all over the place en een supermonster erin.....

Grappig dat je Turner noemt, de DHR is toch tot Mongoose factory teambike gestickerd?

cHoc

Bericht door cHoc » do jul 07, 2005 8:21 am

Christiaan schreef:
[
cHoc schreef:

of een

Daarom zie je vrijwel nooit iemand op DH Comps rijden op deze frames, als ze zo snel zijn. Canfield wellicht ivm exclusiviteit, maar die Shockwave is toch makkelijk leverbaar.

Tijdens de WC in willingne redne er zeker 25 op een M3, ook met andere logo"s erop. Maar opbouw en afstelling is idd erg belangrijk

of ze nou wel of niet in het pro dh gebruikt worden is geen reden om aan te geven of ze goed of slecht zijn.

daarnaast, zou een pro dh"er nou echt zoveel sneller zijn als hij een M3 heeft tenopzichte van enig ander goed dh frame?

Plons

Bericht door Plons » do jul 07, 2005 8:47 am

JA

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » do jul 07, 2005 8:48 am

Een pro DH"er mss wel, maar 99% van dp.... ;D

En als die VPP"s toch zo goed zijn, hoe komt het dan dat Peat op zijnen single pivot toch nog zo snel is...

Zou het dan toch mss aan de rijder liggen en niet aan de fiets ::)

Plaats reactie