Re:Je hebt het eerder als een miljoen..

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
amigo
Je hebt het eerder als een miljoen..

Bericht door amigo » zo jun 19, 2005 7:50 am

Maar geef mij maar een miljoen...

Een maand geleden moest mijn auto apk gekeurt worden, dus ik ging op mijn fiets naar mijn werk.(s-works enduro 04 ) Ik ben nog geen 3 minuten onderweg ,als ik om had gekeken had ik mn huis nog kunnen zien staan.
Of er komt een Bmw (uit beieren!) recht op me af gereden. Ik begin te zwaaien en te schreeuwen . Want ik kon geen kant meer op . Naast me stond op dat moment een te grote Pick up en voor me kwam die Beemer aan .
Die reed me dus frontaal aan. Ik over de beemer heen op de aanhanger die nog eens achter die Pick up gekoppeld was .
Vervolgens hoorde ik mn fiets nog onder die auto over het asfalt heen schuren. Ik zweer het je das echt geen fijn geluid.
Verders was ik er ook niet al te best aan toe , ik was met mn tand op de railing van de aanhanger geknalt .Dus die was in 2en gebroken . En verders was ik helemaal bont en blauw en had alles gekneust.

Wonder boven wonder stond ik wel weer heel snel op mn benen om te kijken hoe het met mijn fiets was. En om die eikel uit te schelden !

Van mn fiets was weinig over , de voorvork had zo ver over het asfalt gesleept dat ie gewoon open geschuurt was ,het wiel was ook wokkel . en van de rest viel in eerste instantie niet veel te zien.

Maar na schade taxatie 5400 euro schade..... :o

Toen kwam het verhaal verzekering er bij. want die moest uit gaan keren . en die had waarschijnlijk nog nooit zon fiets gezien.
Dus dat werd een getouwtrek om de boel voor elkaar te krijgen..
Maar dat is uiteindelijk wel gelukt
En die schade expert zei op een gegeven moment zelfs "Als ik een BBQ moet geven voor iedereen die een fiets heeft van meer dan 5000 euro dan zal het heel rustig worden. ;D

Nu dacht ik dus , om het telefoon nummer van die man even op het forum te zetten zodat we met zn allen even een afspraak kunnen maken voor een gezellige BBQ !! (moet wel eerst even de verzekering uitbetalen ;) )

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » zo jun 19, 2005 4:27 pm

Ik d8 dat je een SOA bedoelde... :? i.v.m met je titeltopic. ;D
;)

Maar ja das wel gezellig een BBQ ..grote dp BBQ meeting.. :P..

Maar ja ze hebben voor mij ook wel eens een fiets moeten vergoeden, en die was 6600 gulden ;D ,..hehehe maar ja dat was diefstal met geweldpleging. En daar kon ik toen een mooie Cannondale voor kopen van 5000 gulden. :P yeahh wou toch al een andere kopen dus dat kwam effe goed uit. ;D

Dus ik tel ook ,mee in deze reeks.ongelukken.

amigo

Bericht door amigo » zo jun 19, 2005 9:31 pm

Mooi dat is al een van DP ! wie volgt
Je fiets hoeft natuurlijk niet gecrashd te zijn of gestolen . als je maar een fiets boven de 5000 euro hebt dan ben je al welkom
;D ;D ;D

Ruff Ryder

Bericht door Ruff Ryder » zo jun 19, 2005 9:49 pm

Hopelijk heb je snel een nieuwe bike en ben je er zelf ook weer bovenop.. Veel sterkte!

allicht one

Bericht door allicht one » ma jun 20, 2005 9:58 am

Als ik 3 fietsen heb met een waarde van ruim 5000 mag ik dan ook komen?

Pimiento

Bericht door Pimiento » ma jun 20, 2005 11:04 am

Alleen als je twee vrienden meeneemt, anders ist nie eerlijk :)

amigo

Bericht door amigo » ma jun 20, 2005 1:21 pm

Als je meerdere fietsen hebt met een waarde van 5000 of meer per stuk . mag je ook komen met meer mensen
1 fiets per persoon dus 3 fietsen is drie personen.

oh ps met mijn gezondheid gaat het weer de goede kant op.
en mijn lbs heeft mij verzekert dat hij voor het uitgekeerde bedrag exact de zelfde fiets weer kan opbouwen. en dan gerbuikt hij geen onderdelen van de oude fiets ("het wrak) dus ik krijg gewoon dezelfde fiets terug En nieuw.
Dus de naam Bike Action in Alkmaar mag wel even genoemd worden (bedankt Koen)
Ik mag zelf ook nog dingen veranderen als ik wil. Hoewel dat niet echt nodig is want alles was al top aan die fiets .
Ik wil alleen Nokon Kabels en een ander zadel .
Iemand ervaring met Nokon?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma jun 20, 2005 1:46 pm

Nokon is nogal kraakgevoelig als het droog en schuurderig wordt...
Verder remt en schakelt het super!

Succes met herstel verder!

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma jun 20, 2005 7:04 pm

Yup, hier nog eentje met 2 fietsen van >5000 :) :)

amigo

Bericht door amigo » zo jun 26, 2005 6:59 am

nou zo te horen word het gezellig op de bbq.
Nu doet de verzekering weer moeilijk omdat de tegenpartij , zijn schade formulier pas een week geleden heeft ingevuld.
en de tegenpartij wil nu mij de schuld geven en beweert dat ik op zijn weg helft kwam.
Gellukkig heb ik aangifte gedaan bij de politie.

en waarom hij nu wil ontkennen .
alleen maar om een klein beetje no claim?

door dit soort gezeik krijg ik erg veel zin om domme dingen te doen.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo jun 26, 2005 1:03 pm

als je een bmw en kan betalen en kan rijden dan moe tje niet zeiken. betalen die 5400euro. en dan gaat ie het zelf maar regelen met de verzekering.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » zo jun 26, 2005 3:59 pm

Komt goed... het is altijd een getouwtrek tussen de verzekeringsmaatschappijen. :( Maar anders kan je altijd nog de rechtsbijstand (verzekering ) inschakelen. Of aansprakelijkheids verzekering ..das bv handig als jij een dure vaas bij iemand omstoot, dan hoef je hem niet zelf te betalen .. :P of je zou een multinational aanrijden, die zou jou dan via z"n advocaten helemaal kaal kunnen plukken. :( Als hem dat veel schade oplevert voor z"n werkvoorzetting. Maja dat zijn maar voorbeelden. Het duurde bij mij 3 maanden voordat ik m,n geld had, maar toen had ik het ook wel. ;D ..en toen was het wel weer gauw op.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » zo jun 26, 2005 4:24 pm

Geen nood je wordt beschermt als "zwakkere" verkeersdeelnemer t.o.v. de "sterkere".
Dit volgens Art. 185 wegen verkeerswet.
Met andere woorden de automobilist is het bokje.
Helaas kan het wel wat langer duren als hij niet mee werkt.
Een particuliere aansprakelijkheidsverzekereing biedt in dit geval geen soelaas omdat schade met motorrijtuigen wordt uitgesloten. Schade aan motorrijtuigen is wel gedekt alleen kan het zo zijn dat er niets wordt uitgekeerd omdat op basis van dat Art 185 de automobilist bijna altijd het haasje is.
En als je een multinational aanrijdt (bij zaak schade) dan wordt er nooit meer uitgekeerd dan de dagwaarde van het schade veroorzakent voertuig.
Dus je zult dan niet kaal geplukt worden.
Hoe dan ook succes ermee.

amigo

Bericht door amigo » di jun 28, 2005 7:34 am

hey bedankt , dit geeft de mens weer moed.!
Ik was al een beetje bang dat dit verkeerd ging aflopen .

amigo

Bericht door amigo » vr jul 01, 2005 5:40 am

wederom nieuwe ontwikkelingen in het land de verzekeringen.

de tegenpartij blijft schuld ontkennen, en zijn verzekering heeft het voorstel gedaan om de helft uit te keren!omdat de verzekering vond dat we allebei schuldig waren
Daar trappen we dus niet in.
gelukkig heb ik rechtsbijstand verzekering !

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr jul 01, 2005 1:16 pm

Gelijk inschakelen en al je schade claimen, denk ook evt. kleding schade en eigen bijdrage tandarts en dergelijke
Je hebt zowieso de recht op de helft van het schadebedrag.
Als de tegenpartij kan bewijzen dat jij mede schuldig bent dan kun je naar de andere helft fluiten.
Alleen in dit geval geldt (in jouw voordeel) de reflex werking van Art. 185 wegen verkeerswet.
Normaal wil dat zeggen degene die eist die bewijst, alleen nu hoef jij alleen maar te eisen.
De tegenpartij zal moeten bewijzen dat jij mede schuldig bent.
Succes.

amigo

Bericht door amigo » vr jul 01, 2005 9:44 pm

Ja kijk ik heb op dit moment al 50 % toegezegd gekregen .
Das natuurlijk nog te kort .
Maar mijn tussen persoon van de verzekering , gaat het allemaal voor me regelen .Dus ik heb er vertrouwen in .

Dit is wel een enorm top jaar
als klap op de vuurpijl kwam ik vanochten bij mijn auto om te ontdekken dat mijn auto radio gestolen was (in een dorpje in noord holland in the middle of nowhere) Half jaar geleden moesten ze de auto van mn vriendin al hebben

En later die dag raakte mijn vriendin betrokken bij een ketting botsing ,,,,,,
Gellukkig ongedeert en alleen materiele schade

al met al een top dag

Plaats reactie