Re:UCI WOLRD CUP HOUFFALIZE (28-29 mei)

Wedstrijden, informatie, parcoursinformatie en napraat. Deel hier je ervaringen of stel vragen met betrekking tot cross country wedstrijden.

Moderator:Beheerders

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma mei 30, 2005 10:00 pm

klara schreef:
Dat gevoel als je de eerste keer levend beneden bent gekomen is niet te beschrijven.

we hadden het er al even over gehad maar bij mij was dat gevoel net zo.
Ook al reed ik niet mee met de wedstrijd, het gevoel dat je de eerste keer beneden komt van de tuin is inderdaad geweldig. Echt een supergave en supertechnische afdaling.
Nog 1 klein afdalinkje overwinnen en ik heb ALLES gereden.
Wat een machtig parcours!!!

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma mei 30, 2005 10:22 pm

Ik weet nog dat ik de eerste keer van "de tuin" (oftewel fosse d"outh) naar beneden reed achter Kevin Raaijmakers aan. Het heeft toen wel een jaar geduurt voordat ik weer durfde :) Dit jaar was het wel ff anders op een Enduro met 15cm veerweg, zo gemakkelijk ben ik nog nooit beneden gekomen :) Wat mij veel meer moeite kost is die stoffige klim aan het einde. Van de 3 rondjes ben ik hem 1 keer boven gekomen, ik heb respect voor iedereen die daar omhoog klimt zonder af te stappen. Zo heeft iedereen zijn uitdagingen in Houffalize en dat is wat het daar zo leuk maakt.

Maareh, heeft Ruben de open wedstrijd eigenlijk uitgereden? Ik heb hem maar 1 keer voorbij zien komen op z"n Bullit.

[
Arnetteman schreef:
Nog 1 klein afdalinkje overwinnen en ik heb ALLES gereden.

Welke afdaling lukte dan niet? Want mij lijkt als je de tuin gedaan hebt, je de rest ook moet kunnen.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma mei 30, 2005 10:25 pm

die laatste steile 20 meter door de haag heen vlak voor de school. Je bent dan net de weg overgestoken.

bettes

Bericht door bettes » ma mei 30, 2005 10:34 pm

Dan had je achter ons aan gemoeten voor een rondje... Die afdaling is puur gevaarlijk in het hoofdje als je eerst naar beneden kan kijken. Technisch is er "niks" aan, gewoon rechtdoor dan een beetje hangen onderaan om door de bocht te komen en klaar.

Leuk om iedereen eens te zien!

Heeft er iemand van jullie nog leuke plaatjes geschoten van nummer 9 bij de vrouwen (kiara bisarro, team gears racing)? Niet de mooiste maar wel de vriendelijkste tussen de rijdsters! Altijd met een brede smile, zelfs als ze afziet.

greetz
bettes

ps wat was er eigenlijk aan de hand met die chinese rijdsters? Die kwamen aan de lange klim na de foss d"outh op de grote plaat naar boven in de eerste ronders?! Tijd voor een nieuw soort dopingtest? Even checken of het geen mannen zijn? Wel goed dat ze er op het einde van de race niet meer bijwaren in de top tien...

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma mei 30, 2005 11:03 pm

Die afdaling is idd 1 van de gemakkelijkere in Houffalize, net als Bettes zegt, gewoon naar achteren hangen en gaan met die banaan. Je kunt onderaan goed remmen. Ik had gedacht dat je de op 1 na laatste bedoelde, die waar je ook op een kort stukje asfalt uitkomt. Die was dubbelschuin en heel steil.

Enne, nummer 9 is mij totaal ontschoten. Ik heb 1 wazige foto van de start waar ze op staat en in de eerste ronde zat ze vlak voor Alison Sydor. Je raad natuurlijk wel naar wie mijn voorkeur uitging.

Die Marie-Hélène Premont is ook heel vriendelijk want er kon wel een hele brede grijns vanaf toen ik haar na de race een duim omhoog toestak :)

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » ma mei 30, 2005 11:14 pm

bettes schreef:
Dan had je achter ons aan gemoeten voor een rondje... Die afdaling is puur gevaarlijk in het hoofdje als je eerst naar beneden kan kijken. Technisch is er "niks" aan, gewoon rechtdoor dan een beetje hangen onderaan om door de bocht te komen en klaar.

Leuk om iedereen eens te zien!

Heeft er iemand van jullie nog leuke plaatjes geschoten van nummer 9 bij de vrouwen (kiara bisarro, team gears racing)? Niet de mooiste maar wel de vriendelijkste tussen de rijdsters! Altijd met een brede smile, zelfs als ze afziet.

greetz
bettes

ps wat was er eigenlijk aan de hand met die chinese rijdsters? Die kwamen aan de lange klim na de foss d"outh op de grote plaat naar boven in de eerste ronders?! Tijd voor een nieuw soort dopingtest? Even checken of het geen mannen zijn? Wel goed dat ze er op het einde van de race niet meer bijwaren in de top tien...

Yeps ik heb er een foto van
heb hem naar uw e-mail adres doorgestuurd
bij mij duurt het nog eventjes eer ik alles online krijg
foto is genomen de voorlaatste afdaling juist voor de oversteek op de asfalt
gr
Gert

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di mei 31, 2005 7:02 am

@bettes: ik heb een foto van haar net op het moment dat ze in de kale klim een voetje aan de grond gaat zetten. Wel een mooie close up. Zal hem klaarmaken en naar je toesturen.

En wat betreft dat kleine steile stukje. Dat zit inderdaad tussen de oren maar ik kreeg het gewoon niet voor elkaar. Dat is de laatste die ik nog een keer moet rijden en dan heb ik alles gereden in Houffa en hoef ik, misschien met uitzondering van een paar klimmetjes, niet meer van de fiets af.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di mei 31, 2005 8:53 am

Arnetteman schreef:
@bettes: ik heb een foto van haar net op het moment dat ze in de kale klim een voetje aan de grond gaat zetten. Wel een mooie close up. Zal hem klaarmaken en naar je toesturen.

En wat betreft dat kleine steile stukje. Dat zit inderdaad tussen de oren maar ik kreeg het gewoon niet voor elkaar. Dat is de laatste die ik nog een keer moet rijden en dan heb ik alles gereden in Houffa en hoef ik, misschien met uitzondering van een paar klimmetjes, niet meer van de fiets af.

Kan je volgend jaar de open wedstrijd rijden ;)

Het was schitterend, wel heel zwaar.

@ Zonoskar, die persoon die jouw in de open wedstrijd nog aansprak, dat was ik.

Rinse

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di mei 31, 2005 9:03 am

Arnetteman schreef:

Alles was goed te rijden, zelfs het wortelstuk voor Foss d"Outh. Als je met mij en Bettes mee was geweest of met mij en Klara/Bas/Stijn, had je em zo gereden...

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di mei 31, 2005 9:05 am

wortelstuk voor Fosse D"Outhe is geweldig, de tuin is geweldig, en de klim daarna ook. De afdaling daarna is helemaal fantastisch en door de haag heen zal ook mooi zijn maar het lukt me gewoon niet.
Volgend jaar weer een kans en dan wellicht de open wedstrijd hoewel foto"s maken voor mij al een wedstrijd op zich is ;D

bettes

Bericht door bettes » di mei 31, 2005 9:21 am

Foto"s zijn aangekomen! Topwerk van beiden.

Volgend jaar speciaal voor Floris doen we een dp-tame-the-course-ride. (als er nog één is volgend jaar, want er gaan zeer veel geruchten dat spa het overneemt, echt zonde!)

Dan wil ik zelfs de rigid van men pa meebrengen om de hele boel te rijden zonder heerlijk kussen onder mijn kont. (I love my 5spot)

greetz
bettes

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di mei 31, 2005 3:04 pm

Goed plan Bettes..... :-[

zonoskar

Bericht door zonoskar » di mei 31, 2005 4:27 pm

Steelboy schreef: Alles was goed te rijden, zelfs het wortelstuk voor Foss d"Outh.
Was wel grappig, want ik heb daar vrijdag in de training Miguel Martinez voorbij gereden want die stond op het eerste stuk links te hannessen en ik rij daar altijd erg rechts. Daar zitten de meeste stenen en wortels, maar met 15cm veerweg en genoeg vaart kom je er wel overheen.

@rinse: Ik dacht al dat jij het was, maar ik heb niet goed opgelet wat voor kleding je aanhad, dus je staat op de rest v/d foto"s van de open wedstrijd er niet op denk ik.

bettes

Bericht door bettes » di mei 31, 2005 5:59 pm

Arnetteman schreef:
Goed plan Bettes..... :-[

no offence, denk gewoon dat de afdalingen op de M4 van men pa iets moeilijker worden terug. De bike doet het hier wel degelijk en zeker niet mijn skills want die zijn zoals overal bekend: NIHIL.

greetz
bettes

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » di mei 31, 2005 6:06 pm

heb wat foto"s van de dames zondag online staan
http://nl.pixum.be/viewalbum/?id=1738580

zonoskar

Bericht door zonoskar » di mei 31, 2005 11:41 pm

Ik heb mijn foto"s nu ook online.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo jun 01, 2005 7:59 am

en ook arnetteman"s mooisten staan online.
Maar tevens staan ook hier een aantal foto"s van Steelboy, Eva en mij aangevuld met een verslag van Infloto.

Go check it out!!!

zonoskar

Bericht door zonoskar » wo jun 01, 2005 4:40 pm

Hi Floris, je moet wel erg bij mij in de buurt gestaan hebben bij de race van de elite dames, want op die stoffige klim heb ik ook foto"s staan maken. Niemand met zwarte shorts en een Rocky Mountain fietsshirt (en petje achterstevoren) gezien daaro?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo jun 01, 2005 5:27 pm

eh ik geloof niet dat wij daar de enigen waren op die stoffige klim.
Wij hebben daar ronde 2 en 3 gestaan (Ruben, Steelboy, Eva en ik).

Infloto

Bericht door Infloto » wo jun 01, 2005 9:30 pm

Was idd een topweekend, als vanouds.
Heb me trouwens gisteren maar even ingeschreven voor het WK indoor matrasspringen, naar het schijnt ben ik daar dusdanig goed in dat er absoluut sprake is van medaillekansen. Als ik bij de eerste 8 eindig mag ik sowieso naar Peking in 2008, dus dat mag geen probleem zijn.

www.worldgamesofmatrasjumping.com

Exar

Bericht door Exar » do jun 02, 2005 9:17 am

Hoe zit het met de verkering tussen mijn Deus crank en jouw Look pedaaltje?

legion
Contacteer:

Bericht door legion » do jun 02, 2005 12:44 pm

zonoskar schreef: Maareh, heeft Ruben de open wedstrijd eigenlijk uitgereden? Ik heb hem maar 1 keer voorbij zien komen op z"n Bullit.
Nee en (viva België) ja, net als Appelstroop en yours truly (ff voor de onderlinge competitie, ik stond er wel voor).

- Exar 10e en Klara 3e dame in de open klasse (hulde!)
- ook zonder Arnetteman kan het gezellig zijn op zaterdagavond
- Fumic broertjes waren "de bruinsten"
- Stijn houdt wel van een mix drankje
- en het was lekker warm!
- steelboy maakt op zaterdagavond veel herrie met een lege waterflesd
- bettes deed (en doet) zijn beste kreeftenimitaite in jaren...
- Appelstroop wordt nu mr. Puke
- Legion heeft volop genoten
- ook zonder Steelboy maar met Legion, Ruben, Infloto en Rinse Appelstroop kan het gezellig zijn op zaterdagavond
- met een Ford Fusion op de Duitse AutoBahn (200 km/h) is het beter genieten dan met een VW Polo op de NL snelweg
- Ruben en Arnetteman kwamen er de terugweg achter dat we de snelste Fusion mee hadden
- De witte polo wordt overigens deze week voorzien van een nieuwe spannerrol en een Kona Sticker op de motorkap (Dank aan Tom@Konaworld)
-De Maccie D in Maastricht een onwaarschijnlijk aantal KNWU-licentiehouders te verwerken kreeg zondagavond
-Belgen wel goed hun snelwegen kunnen verlichten, maar dat onderhoud nog niet zo heel best gaat
-Filerijden met een bijna lege tank ook spannend kan zijn
-De benzinepomp in Visé nog 10 euro van Klara heeft, ergens
-Stijn best met de trein kan
-Het Kona-Dp Team het een zeer gezellige gemeenschap is.
-Door duitsland terug rijden zonder kaart best lastig is.
-Legion "s ochtends om 10.00 vlak voor vertrek nog best een Duvel glas vol met wijn kan leeg drinken.
-Exar z"n pedalen iets te vast zet.
-Je kan afstappen en toch finishen in een wedstrijd.
-Mr. Appelstroop z"n maag niet goed tegen hitte en sportdrank kan.
-Infloto binnenkort toch echt moet gaan meedoen aan het wereldkampioenschap matrashoogspringen.
-Ruben, Infloto en n.b. persoon hebben laten blijken dat je in een badkamer bad, een wildwaterbaan kan simuleren.
-175km/u met een citroen berlingo 1.4i op de deutsche autobahn ook mogelijk is. ::)
-Ruben en Rinse in hun vorig leven zwerver zijn geweest
-Houdinni had weer een onmisbare wisseltruuk voor ons in petto
-Legion is zomaar 2 kledingmaten afgeslankt
-De Autobahn31 staat niet op de kaart, wél (ber)lingo!
-Vraag in Ter Apel nooit naar de dichtsbijzijnde benzinepomp

PS. Heeft Coen zijn foto"s toevallig al ergens online staan?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do jun 02, 2005 2:22 pm

edit: de polo wordt deze week NIET voorzien van een nieuwe spannerrol en een Kona sticker want de Polo is helaas overleden. 2 zuigerveren zijn kapot en hebben nogal wat schade aangericht in 2 cilinders en er zit een scheur in de koppakking. Helaas, de Polo is dus out of da race en zullen jullie dus niet meer terugzien op parkeerplaatsen tijdens wedstrijden en evenementen in binnen- en buitenland.
Heel waarschijnlijk gaat er nu een rode auto komen die ook weer voorzien moet worden van een dirty-pages sticker. Heb vanmiddag al even een proerit gemaakt en dat beviel me wel.

Ok, back on topic....

jojo

Bericht door jojo » do jun 02, 2005 2:49 pm

legion schreef:-175km/u met een citroen berlingo 1.4i op de deutsche autobahn ook mogelijk is. ::)

Laat je moeder dat maar niet lezen ;) :P

Infloto

Bericht door Infloto » do jun 02, 2005 4:16 pm

Exar schreef:
Hoe zit het met de verkering tussen mijn Deus crank en jouw Look pedaaltje?

Die is vet aan, ontdekte al wel scheurtjes in asje van mijn lookje, ohlala....

Plaats reactie