Springen met een fully

De fijne kneepjes van het mountainbiken. Stel hier je vragen om de rijtechniek onder de knie te krijgen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Kjiratsiekoedel
Contacteer:
Springen met een fully

Bericht door Kjiratsiekoedel » di mar 29, 2005 8:09 am

Ik heb nu een fully (had ongeveerd). En springen over boomstammen hoort er natuurlijk bij.

Met de fully kom ik wel hoger dan met de ongeveerde, maar ik kom nog niet zo hoog als de bunnyhoppers hierzo (ik denk zo"n 30 à 40cm, twee wielen tegelijk van de grond). Fiets trouwens met time pedaaltjes.

Maar wordt mij springtechniek anders doordat ik een fully heb? Ik heb namelijk het idee dat ik nog hoger zou moeten kunnen. Dit is deels te bereiken door de rebound van de voor&achtervering sneller in te stellen, maar dat fietst verder voor geen meter. (en het heeft niets met springtechniek te maken).

TF

Re:Springen met een fully

Bericht door TF » ma apr 18, 2005 11:14 pm

heb je er een van halfords of wat

Kjiratsiekoedel
Contacteer:

Bericht door Kjiratsiekoedel » vr apr 22, 2005 7:07 am

nee, speci stumpie FSRxc

zie ook: www.markplaats.tk

RR

Bericht door RR » vr apr 22, 2005 7:15 am

Gewoon rijden komt vanzelf 8), gewoon genoeg proberen krijg je vanzelf meer hoogte. Kom zelf tot ongeveer 50 cm, hoog genoeg voor de meeste stammetjes. Wat ik zelf altijd doe is eerst even inveren voordat ik een jump maak, kom je net dat beetje hoger. En je hebt clicks dus gewoon omhoog trekken die bike ;D.

Succes

R

Chmod

Bericht door Chmod » ma apr 25, 2005 10:23 am

voor bunny hop niet inveren he! gewoon op achterwiel sleuren en hoppen!

Kjiratsiekoedel
Contacteer:

Bericht door Kjiratsiekoedel » ma apr 25, 2005 8:22 pm

Chmod schreef:

Een normale bunnyhop kan ik nogsteeds niet. Wel de vering diep intrappen en dan omhoogsleuren. Ik kom wel over de meest stammetjes, maar moet wel veel snelheid hebben.

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » di apr 26, 2005 9:10 am

zoals geld voor alles oefenen oefenen en nog eens oefenen

doubleK

Bericht door doubleK » di apr 26, 2005 6:08 pm

had dan ook eerst leren bunnyhopen op je HT :P die techniek is onmisbaar om echt hoog te komen.

ik zelf rij HT, nu met platforms vroeger met kliks. met kliks sprong ik ook altijd met 2 wielen tegelijk, nu met mijn platforms hen ik echt bunnyhop techniek moeten leren om te kunnen springen. merk nu ook dat ik door de goede techniek veel hoger kom. dus ik raadt je ook aan om eens met platforms te aan rijden, komt je techniek echt ten goede ;D

N I E L S

Bericht door N I E L S » di mei 31, 2005 2:34 pm

Kjiratsiekoedel schreef:
[
Chmod schreef:

Een normale bunnyhop kan ik nogsteeds niet. Wel de vering diep intrappen en dan omhoogsleuren. Ik kom wel over de meest stammetjes, maar moet wel veel snelheid hebben.

"Ze" zeggen dat je een bunnyhop het beste vanuit stilstand kan leren, ik vind dat ook beter om te oefenen want als ik een keer een fout maak en teveel voorover duikel dan ga ik gelijk hard op mn plaat. Die pedalen helpen je misschien ook wel hoger te komen maar als je normaal wilt bunnyhoppen lijken platforms me beter omdat je met deze dingen op andere manier hopt (maar dat denk ik enkel).

Asphalt Licker

Bericht door Asphalt Licker » di mei 31, 2005 7:56 pm

Ik rij zelf voornamelijk bmx, en heb weinig ervaring met fully"s, maar is het niet zo dat als je op een fully je voorkant omhoog trekt, je achterkant sowieso inveert door de gewichtsverplaatsing? Lijkt me dat je die rebound weer kunt gebruiken om hoger te kunnen bunnyen... toch?

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » wo jun 01, 2005 10:29 am

op een fully kan je het gewoon op de zelfde manier doen als op een ht t kost alleen heel wat meer kracht om net zo hoog te komen als op een ht

Kjiratsiekoedel
Contacteer:

Bericht door Kjiratsiekoedel » zo jul 03, 2005 12:30 pm

Ik moet maar eens aan de springtechniek gaan schaven. En echt gaan bunnyhoppen.

Ik trap hem gewoon lekker in en trek dan het geheel omhoog. Op mijn vorige starre fiets kwam ik trouwens ongeveer even hoog.

Maargoed, ik ben al een beetje aan het oefenen in het bos. Ik kan op de plaats een beetje springen en dan tegelijkertijd draaien (scheelt afstappen) en ben ook bezig met een 90 graden bocht door de voorrem in te knijpen en dan achterwiel omgooien.
Maar voor bunnyhoppen lijkt mij een wheelie/manual kunnen nuttiger.

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » ma jul 04, 2005 1:00 pm

dat moet je is proberen door een soort bunnyhop te maken..als je met 2 wielen in de lucht zit je fiets omgooien..edan op 90 graden weer landen..goed oefenen dan kan je op een gegeven moment 180 graden..
kooz

Plaats reactie