Re:Europese grondwet Ja/Nee
Moderator:Beheerders
- MxMasterMike
Schieten maar.
Ik weet het nog niet helemaal. Maar waarschijnlijk wordt het nee.
- dobbel our zero
nee!!!!!!!
Ik vind het niet echt geweldig dat er veel van die Oostbloklanden bijkomen,
die krijgen meer te zeggen in het nieuwe europa aangezien ze meer inwoners hebben.
daarnaast verdwijnt er al veel werk die kanten op, als het 1 europa zou zijn, is het dan ook niet logisch dat men hetzelfde gaat verdienen?
daarnaast zie ik het stemmen nog maar een als formaliteit,
als burger heb je toch weinig tot geen inspraak bij de regering hier in nederland,
laat staan in europa.
die krijgen meer te zeggen in het nieuwe europa aangezien ze meer inwoners hebben.
daarnaast verdwijnt er al veel werk die kanten op, als het 1 europa zou zijn, is het dan ook niet logisch dat men hetzelfde gaat verdienen?
als burger heb je toch weinig tot geen inspraak bij de regering hier in nederland,
laat staan in europa.
Alleen al om de reden dat "ja" stemmen je door alle grote partijen door de strot wordt geduwd zou ik nee stemmen...
Afgezien daarvan denk ik dat er niet lang genoeg over de grondwet is nagedacht, dat er dingen instaan die niet mogelijk/wenselijk zijn en dat er dingen in staan die er helemaal niet in horen te staan.
Afgezien daarvan denk ik dat er niet lang genoeg over de grondwet is nagedacht, dat er dingen instaan die niet mogelijk/wenselijk zijn en dat er dingen in staan die er helemaal niet in horen te staan.
- MxMasterMike
Ik heb het al weer helemaal gehad, als ik gisteren die docu zag in zembla, over het feit dat ze het onderzoekscentrum van de europese commisie op de kerncentrale in Petten, niet willen vervolgen wegens allerlei misstanden, omdat ze bang zijn voor een politieke rel. Oftewel die gasten kunnen nu en in de toekomst gewoon doen waar ze zin in hebben.
- Arnetteman
gezien mijn stemverleden zou ik eigenlijk nee moeten stemmen.
Dit klinkt misschien naief maar ik denk sowieso erover om nee te stemmen.
Het gaat me allemaal wat te vlug. Eerst wordt de euro al door onze strot gedouwt en nu ook nog eens 1 europese grondwet. Alsof de Nederlandse grondwet niet meer kan functioneren wanneer we 1 europa zijn. Kom op, het gaat goed met ieder zijn eigen grondwet. En waarom zou je dingen veranderen die goed zijn. Zo slecht hebben we het hier echt niet hoor.
Dit klinkt misschien naief maar ik denk sowieso erover om nee te stemmen.
Het gaat me allemaal wat te vlug. Eerst wordt de euro al door onze strot gedouwt en nu ook nog eens 1 europese grondwet. Alsof de Nederlandse grondwet niet meer kan functioneren wanneer we 1 europa zijn. Kom op, het gaat goed met ieder zijn eigen grondwet. En waarom zou je dingen veranderen die goed zijn. Zo slecht hebben we het hier echt niet hoor.
dobbel our zero schreef:
nee!!!!!!!
laat staan in europa.
De grondewet gaat daar helemaal niet over >:(
Het enige waar je voor zorgt als je ja stemt is dat al die duizende
verdragen en regeltjes, in één keer samengevoegd worden.
Als je Nee stemt wil dat echt niet zeggen dat de oostblok landen
er opeens uitgekicked worden dude ::)
En wees blij dat die gasten hier heen komen want anders is er
straks een vet tekort aan ongeschoolde arbeiders hier (denk
aan verpleeghuizen met die vergrijzing hier!)
Het enige wat je bereikt als die grondwet niet doorgaat, is dat ze
twee keer zoveel mensen in Brussel nodig hebben voor al dat
bureaucratische gedoe van al die verschillende verdragen waar
niemand meer zicht op heeft

- MxMasterMike
Het enige waar je voor zorgt als je ja stemt is dat al die duizende
Sowiezo Duitsland en Spanje denken daar al anders over.
Duitsland: De grondwet is het begin van een verenigde staten van europa
Spanje: De grondwet is het begin van het einde van de landelijke politiek
Sowiezo Duitsland en Spanje denken daar al anders over.
Duitsland: De grondwet is het begin van een verenigde staten van europa
Spanje: De grondwet is het begin van het einde van de landelijke politiek
-
Waarom heeft Duitsland dan vóór gestemd??
Ik ben trouwens ook tegen..
Buiten het feit dat landen als Turkije veel te veel te zeggen krijgen (wat niets met de gw te maken heeft).. Als t zo door gaat mogen straks vrouwen nog niet meer stemmen omdat dat in Turkije ook zo is..
We hebben in Nederland onze eigen grondwet, waar mensen genoeg voor hebben gevochten omdat in nederland zo te krijgen.. en dat hoeft niet beïnvloed te worden door landen die net ff komen kijken!
Ik ben trouwens ook tegen..
Buiten het feit dat landen als Turkije veel te veel te zeggen krijgen (wat niets met de gw te maken heeft).. Als t zo door gaat mogen straks vrouwen nog niet meer stemmen omdat dat in Turkije ook zo is..
We hebben in Nederland onze eigen grondwet, waar mensen genoeg voor hebben gevochten omdat in nederland zo te krijgen.. en dat hoeft niet beïnvloed te worden door landen die net ff komen kijken!
Zowiezo vind ik het geheel naar propaganda rieken...
60% moet tegen zijn om het te verwerpen, ipv een meerderheid voor (wat gebruikelijk is)
En wie praat me bij: moeten alle deelnemende landen voor zijn, om de grondwet aan te nemen, of wat?
60% moet tegen zijn om het te verwerpen, ipv een meerderheid voor (wat gebruikelijk is)
En wie praat me bij: moeten alle deelnemende landen voor zijn, om de grondwet aan te nemen, of wat?
- dobbel our zero
nu, ik ben er ook dus helemaal niet voor dat nederland in europa zit
- MxMasterMike
De duitse regering heeft waarschijnlijk voorgestemt, omdat zij juist een verenigde staten van europa willen hebben. Duistland en Frankrijk waren de landen, die als eerste een samenwerkings verband wilden opstarten na de 2de wereldoorlog. En zo dus meer macht in europa zouden krijgen. Hieruit is de eu ontstaan, omdat de andere landen niet buiten de boot wilden vallen.
@Steelboy: Volgens mij moeten inderdaad alle landen voor de grondwet stemmen om hem door te laten gaan. Maar ook al zou die nu niet doorgaan, dan krijgen we hem uiteindelijk toch wel op één of andere manier door onze strot gedouwd, wees daar maar niet bang voor.
@Steelboy: Volgens mij moeten inderdaad alle landen voor de grondwet stemmen om hem door te laten gaan. Maar ook al zou die nu niet doorgaan, dan krijgen we hem uiteindelijk toch wel op één of andere manier door onze strot gedouwd, wees daar maar niet bang voor.
Ik ben ook niet tegen een europese grond wet, want ja ik vind ook dat de politie meer bevoegdheden over de grens moet krijgen en dat er 1 systeem (voeding en veiligheid) voor treinen moet komen, maar ik ben wel tegen deze grondwet.
dobbel our zero schreef:
nu, ik ben er ook dus helemaal niet voor dat nederland in europa zit
Nu, we hebben vrij veel ervaring met het droogleggen van polders enzo, maar of
we het voor elkaar krijgen een nieuw nederland te creeren in de stille oceaan,
zodat we buiten europa zitten, betwijfel ik

Maar serieus, ik ben ook tegen dat Europa helemaal centraal geregeld wordt, want
wat ze ook zeggen, de dreiging blijft dat die grote landen het voor het zeggen krijgen,
(moeten we straks in een referendum kiezen of we frans of duits willen praten

Vrije handel, open grenzen en werken waar je wilt is echtwel ok, maar dat kan toch
ook als ieder land z"n eigen ding houdt? Ze hadden nooit moeten beginnen met die
ambtenaarderij in Brussel, nu is het een negatieve spiraal waar je niet meer uitkomt
steeds meer van die lui :"(
We kunnen alleen maar concureren met de opkomende grootmachten (China en Co) en de bestaande grootmachten,
als we Europa als een geheel gaan besturen...en daar hoort natuurlijk een Europese grondwet bij.
Als we als economische "groep" willen "overleven" kunnen we er best voor zorgen dat alles erg goed
en effiecient is geregeld ...en net daar dient de Europese grondwet voor.
Als je nee zou willen stemmen, zorg er dan voor dat je ook weet waarom je nee stemt en niet blindelings
in de meestal-incorrecte-propaganda trapt van bepaalde groepen.
Voor de Belgen gaat er trouwens weinig drastisch veranderen en we moeten geen "vrijheid" afgeven zoals zo dikwijls,
maar onterrecht geroepen wordt.
als we Europa als een geheel gaan besturen...en daar hoort natuurlijk een Europese grondwet bij.
Als we als economische "groep" willen "overleven" kunnen we er best voor zorgen dat alles erg goed
en effiecient is geregeld ...en net daar dient de Europese grondwet voor.
Als je nee zou willen stemmen, zorg er dan voor dat je ook weet waarom je nee stemt en niet blindelings
Voor de Belgen gaat er trouwens weinig drastisch veranderen en we moeten geen "vrijheid" afgeven zoals zo dikwijls,
maar onterrecht geroepen wordt.
- MxMasterMike
Als je ja zou willen stemmen, zorg er dan voor dat je ook weet waarom je ja stemt en niet blindelings in de meestal-incorrecte-propaganda trapt van bepaalde groepen.Lynx schreef: Als je nee zou willen stemmen, zorg er dan voor dat je ook weet waarom je nee stemt en niet blindelings
Elk verhaal heeft 2 kanten. :P
Hier zijn al woorden als: Oorlog, concentratiekampen en instorting van de economie gebruikt door ministers om mensen maar voor te laten stemmen.
Ik ben niet tegen europa, maar dit gaat me gewoon te snel. En de meeste zaken kunnen gewoon in verdragen geregeld worden.
Om te kunnen concurreren met andere grote economiën is samenwerking wel gewenst inderdaad. Maar dat kan ook wel zonder grondwet lijkt me.
Aan de grondwet zitten inderdaad wel voordelen, maar ik vind dat de nadelen toch groter zijn dan de voordelen.
Aan de grondwet zitten inderdaad wel voordelen, maar ik vind dat de nadelen toch groter zijn dan de voordelen.
Geert Wilders is mijn persoonlijke Yoda, dat betekent niet alleen dat ik nee ga stemmen maar ook dat ik bezig ben met een tour door het land om mijn landgenoten te braiwashen en overspoelen met propaganda om ze gelijkzinnig te stemmen.
Ok, wanneer kom je in Hengelo??
MxMasterMike schreef:
Ik ben niet tegen europa, maar dit gaat me gewoon te snel. En de meeste zaken kunnen gewoon in verdragen geregeld worden.
Je haalt me de woorden uit de mond, dus voor mij is het nee.
Pfoe het is wel duidelijk dat niemand hier zich goed heeft laten informeren over de europese grondwet... :"(
Ten eerste:
Nederland verliest zijn autonomie niet (in ieder geval niet meer dan dat al gebeurd is). Bovendien is dat bekrompen denken. Samen staan we sterker, en het is heus niet zo dat je over 10 jaar Duits moet spreken
...
Ieder land houd zijn eigen cultuur natuurlijk (duh). En als er regels of wetten zijn die bij een cultuur horen, mogen die veelal blijven bestaan (coffeeshops). Aan de andere kant mag een land ook wetten uit Brussel weigeren door middel van een "rode kaart"(how childish ::)) te trekken tegen een regel.
Ten tweede:
Het argument dat de grote landen door de grondwet kunnen doen waar ze zin in hebben is niet waar; integendeel zelfs. De grondwet zorgt ervoor dat er juist regels gemaakt worden die ervoor zorgen dat de grote landen geen loopje kunnen nemen met de regels (hetgeen ze nu wel doen, kijk maar naar de zaken begrotings tekort (Frankrijk en Duitsland) en Alstohm (frankrijk).
Alle overbodige regels en mensen worden ook de deur uit gegooid. Tot nu toe was het een administratief zootje, alles wordt min of meer gestroomlijnd. Is zowieso nodig omdat we straks met zn 25en zijn ipv met zn 12en.
Ten derde:
Het parlement krijgt meer macht. Dit is goed
. Tot nu toe zaten ze daar in Brussel alleen maar zakken te vullen, nu wordt dat al een beetje minder. (Allé, het blijven zakkenvullers
)
Ten vierde
Het argument ten aaanzien van oorlog en vrede is gewoon waar. De tijd heeft het bewezen, zelfs de grootste vijanden kunnen elkaars broeders worden! :-*
Ten vijfde
Veiligheid en samenwerking worden verbeterd. procedures worden korter (bijvoorbeeld bij het europeesch hof: er zijn nog 100.000 wachtenden voor u) en efficienter opgelost, voor zover "efficient" kan binnen een ambtelijk apparaat.
Ten zesde
Gaat de Europese grondwet niet boven de eigen grondwet, BEHALVE op die punten waar het in de EG over gaat (en das echt niet zo heel veel). En het is ook niet zo dat dat nieuw is, want alle regels en wetten uit Brussel gaan al lang boven een land"s eigen regels, net zoals dat Frankrijk en Duitsland net doen waar ze zin in hebben. In beiden gevallen: het wordt minder, sneller en overzichtelijker.
Als laatste wil ik zeggen dat zaken als toetreding van Turkije tot de EU en de zaak Bolkenstein (waarom de fransen tegen stemmen) NIKS met de grondwet te maken hebben (duh) dus laat dat je stemgedrag niet beinvloeden.
Denk na voordat je stemt, ga je eigen ideologie na en doe wat je het best lijkt, maar INFORMEER je in godsnaam goed!
En ow ja...tegenstemmen is slechts uitstel van executie
Ten eerste:
Nederland verliest zijn autonomie niet (in ieder geval niet meer dan dat al gebeurd is). Bovendien is dat bekrompen denken. Samen staan we sterker, en het is heus niet zo dat je over 10 jaar Duits moet spreken

Ieder land houd zijn eigen cultuur natuurlijk (duh). En als er regels of wetten zijn die bij een cultuur horen, mogen die veelal blijven bestaan (coffeeshops). Aan de andere kant mag een land ook wetten uit Brussel weigeren door middel van een "rode kaart"(how childish ::)) te trekken tegen een regel.
Ten tweede:
Het argument dat de grote landen door de grondwet kunnen doen waar ze zin in hebben is niet waar; integendeel zelfs. De grondwet zorgt ervoor dat er juist regels gemaakt worden die ervoor zorgen dat de grote landen geen loopje kunnen nemen met de regels (hetgeen ze nu wel doen, kijk maar naar de zaken begrotings tekort (Frankrijk en Duitsland) en Alstohm (frankrijk).
Alle overbodige regels en mensen worden ook de deur uit gegooid. Tot nu toe was het een administratief zootje, alles wordt min of meer gestroomlijnd. Is zowieso nodig omdat we straks met zn 25en zijn ipv met zn 12en.
Ten derde:
Het parlement krijgt meer macht. Dit is goed

Ten vierde
Het argument ten aaanzien van oorlog en vrede is gewoon waar. De tijd heeft het bewezen, zelfs de grootste vijanden kunnen elkaars broeders worden! :-*
Ten vijfde
Veiligheid en samenwerking worden verbeterd. procedures worden korter (bijvoorbeeld bij het europeesch hof: er zijn nog 100.000 wachtenden voor u) en efficienter opgelost, voor zover "efficient" kan binnen een ambtelijk apparaat.
Ten zesde
Gaat de Europese grondwet niet boven de eigen grondwet, BEHALVE op die punten waar het in de EG over gaat (en das echt niet zo heel veel). En het is ook niet zo dat dat nieuw is, want alle regels en wetten uit Brussel gaan al lang boven een land"s eigen regels, net zoals dat Frankrijk en Duitsland net doen waar ze zin in hebben. In beiden gevallen: het wordt minder, sneller en overzichtelijker.
Als laatste wil ik zeggen dat zaken als toetreding van Turkije tot de EU en de zaak Bolkenstein (waarom de fransen tegen stemmen) NIKS met de grondwet te maken hebben (duh) dus laat dat je stemgedrag niet beinvloeden.
Denk na voordat je stemt, ga je eigen ideologie na en doe wat je het best lijkt, maar INFORMEER je in godsnaam goed!
En ow ja...tegenstemmen is slechts uitstel van executie

-
Pimiento schreef:
En ow ja...tegenstemmen is slechts uitstel van executie![]()
En dussss..........??????
Dan is dat voor mij nog steeds geen reden om voor te stemmen!!!
Dus nee, nee en nog eens NEE !!!
Cool dat je moeite doet om bepaalde delen even uit te leggen en wat je schrijft klopt ook.Pimiento schreef: Denk na voordat je stemt, ga je eigen ideologie na en doe wat je het best lijkt, maar INFORMEER je in godsnaam goed!
En ow ja...tegenstemmen is slechts uitstel van executie![]()
Maar ik heb de indruk dat, hoe goed je het ook uitlegt, de meeste zich toch aan hun oude vertrouwde vooroordelen vasthouden.
Waarom snap ik niet goed.
Wil iemand van de "nee stemmers" een paar argumenten geven die voor jou de doorslag geven om "nee" te stemmen ??
Misschien dat ik de Nee-standpunt(en) dan wel snap.
Elk verhaal heeft 3 kanten.MxMasterMike schreef: Elk verhaal heeft 2 kanten. :P
Hier zijn al woorden als: Oorlog, concentratiekampen en instorting van de economie gebruikt door ministers om mensen maar voor te laten stemmen.

onze versie - hun versie en de waarheid.
De argumenten die de ministers gebruiken, zijn toch belangrijke argumenten die ook effectief kloppen ?
Ik snap niet wat daar "fout" aan is ?
Lynx schreef:
Waarom snap ik niet goed.
Wil iemand van de "nee stemmers" een paar argumenten geven die voor jou de doorslag geven om "nee" te stemmen ??
Misschien dat ik de Nee-standpunt(en) dan wel snap.
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen
Ik ben voor die grondwet omdat het een hoop makkelijker maakt voor die
zakkenvullers in brussel en zodat ze es echt wat kunnen doen ipv over
al die verdragjes van nu te struikelen.
MAAR aan de andere kant wil ik graag m"n mening uiten dat dat één europa
niet zo hoeft van mij het gaat idd te snel, samenwerken ok, maar iemand in
brussel die bepaald wat een fietsenmaker in NL wel en niet mag gaat te ver
Tenslotte die Wilders is helemaal gaar, als die gast teveel stemmen krijgt
gaat ie in z"n eentje meer dingen doordrukken die je niet wilt dan alle
landen van de EU bij elkaar