Hope

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Giant dude 0ss...........
Hope

Bericht door Giant dude 0ss........... » di mei 17, 2005 8:42 am

Hela,

Weet iemand of de nieuwe mini levers van hope op de dh 04?/ enduro passen?

Groeten Bertus

Luc

Re:Hope

Bericht door Luc » di mei 17, 2005 2:02 pm

Ze passen niet !!! Als ik goed geïnformeerd ben heeft het te maken met andere diameters van de master cilinder en de zuigers, je krijgt dus andere verhouding in de krachtoverbrenging. Voor DH04 en Enduro moet je dus de Open Pro of Sport levers hebben.

bettes

Bericht door bettes » di mei 17, 2005 6:47 pm

Luc heeft op dit vlak gelijk. De "oude" remmen pompen dus meer olie dan de nieuwe, hierdoor krijg je weinig beweging in de calipers van een DH04 met een minilever.

Ik heb ook geinformeerd om dan de calipers te upgraden van een mini naar een monomini en die rekening zorgde er wel voor dat ik even moest slikken. De tip van de craig, de hope mech op wereldbekers, was: verkoop je remmen aan een maat en koop een nieuw setje compleet.
Dat is dus ook mijn raad voor jou als je echt wil wisselen, maar als ik het goed hoor zijn de meeste gebruikers super te spreken over de oudere types juist omdat ze meer olie pompen.

greetz
bettes

Luc

Bericht door Luc » wo mei 18, 2005 2:10 pm

Bettes, als jou uitleg klopt zou je dus met een setje Open Pro levers op de nieuwe calipers een superkorte slag krijgen?

Loki

Bericht door Loki » wo mei 18, 2005 7:20 pm

Die oude levers zijn volgens mij ook radiale master cilinders? Tegenwoordig zie je dat ook op (ss)motoren en supermotards. Schijnt een betere krachtoverdracht te hebben ofzo?
Vroeg me af waarom ze daar van terug zijn gekomen. Wellicht ivm crashgevoeligheid?

doubleK

Bericht door doubleK » wo mei 18, 2005 7:31 pm

radiale rempompen hebben t voordeel dat ze met een kleinere diameter evenveel kracht overbrengen dan 1mm grotere normale rempompen. voordeel er van is dat t gewicht bespaart, al is t niet veel. en @ loki crash gevoeligheid is t zelfde ;)

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » wo mei 18, 2005 7:42 pm

doubleK schreef:
radiale rempompen hebben t voordeel dat ze met een kleinere diameter evenveel kracht overbrengen dan 1mm grotere normale rempompen. voordeel er van is dat t gewicht bespaart, al is t niet veel. en @ loki crash gevoeligheid is t zelfde ;)

radiale rempompen?? leg verder uit aub ???

doubleK

Bericht door doubleK » wo mei 18, 2005 9:36 pm

Space Man Spiff schreef:
[
doubleK schreef:

radiale rempompen?? leg verder uit aub ???

radiale rempomp, ander woordt voor hoofremcilinder (Master cilinder)

bettes

Bericht door bettes » wo mei 18, 2005 9:42 pm

Luc schreef:
Bettes, als jou uitleg klopt zou je dus met een setje Open Pro levers op de nieuwe calipers een superkorte slag krijgen?

Ik heb het nog niemand zien doen maar het zou zo inderdaad moeten zijn. Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je naar dat systeem zou willen terug gaan de huidige hendels liggen naar mijn smaak veel beter in de hand. Als je een beenhard gevoel wil aan de hendel misschien... maar dan kan je eigenlijk ook goodridge leidingen op je mono 6Ti steken.

greetz
bettes

Loki

Bericht door Loki » wo mei 18, 2005 9:50 pm

doubleK schreef:

Volgens mij zijn die radiale mastercilinders toch echt een stuk langer (verder van stuur af) dus meer kans op breken.. Aangezien remhandle"s vaak de grond raken als een fiets voorover gaat..

radiale rempomp, ander woordt voor hoofremcilinder (Master cilinder)

Een radiale rempomp is een hoofdremcilinder waarvan de cilinder loodrecht op het stuur staat. Bij de meeste remmen loopt de remcilinder paralel aan het stuur..

voorbeeld:
Afbeelding
(M@lphy"s bike)

Giant dude 0ss...........

Bericht door Giant dude 0ss........... » do mei 19, 2005 11:02 am

scheelt dat echt veel in slag???????? want die ik wil van die oude levers af, is er misschien ook nog een ander alternatief (hayes, shimano)

Groetjes Bertus

Luc

Bericht door Luc » do mei 19, 2005 11:29 am

Ik ga daar toch eens voor informeren bij Hope zelf. Ik heb nu zowel Enduro"s, M4"s als Mono 6Ti"s en ik moet zeggen dat ik de Enduro hendels en remgevoel veel fijner vind. Ik heb inderdaad graag dat beenhard gevoel op het aangrijpingspunt. De Mono6 "en zijn in verhouding very mushy, zelfs met de steel braided hoses van Hope.

pie

Bericht door pie » do mei 19, 2005 1:08 pm

maar één oplossing he luc... Hayes! ;D ;D ;D

Luc

Bericht door Luc » do mei 19, 2005 1:30 pm

Da"s zeker da, ik zal es wa lompe klompen alu aan mijne geweldige bike hangen ... NOT !!! :P

bettes

Bericht door bettes » do mei 19, 2005 2:43 pm

Luc schreef:
Ik ga daar toch eens voor informeren bij Hope zelf.

Binnen een paar weken (één eigenlijk) in houffalize aan craig vragen bij de hope service bus.

Ik denk trouwens wel dat door de andere hendel je remkracht gaat verliezen. Hydraulische pomp techniek; rem kracht x oppervlak remcylinder = vinger kracht x oppervlak pompcylinder, Als je dus de pompcylinder gaat vergroten verlies je remkracht...

greetz
bettes
trouw hope aanhanger en niet echt fan van het hayesgevoel

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » do mei 19, 2005 11:14 pm

Ikzelf ondervind de laatste tijd redelijk wat getob met nieuwe hopes uit de doos. Echter ik ben zon willy wortel en sloop alles uit elkaar. Ik heb hier met mijn grote mond geroepen dat de Hope Monoti6 braided hose keihard remt. Nou het was kut met peren [sorry] met een enorm soppende zwaar zachte boter aanvoelende voorrem.

Ik denk dit KAN gewoon niet. Ik heb de topcap eraf gehaald, labyrint rubber eraf gewipt en knijpen maar. miniscuul kleine lucht in het reservoir, soort van schuim zegmaar. Logisch na een transport in de DHL bus etc. Heb hier ooit veel problemen mee gehad met een dot 5.1 die ging caviteren tijdens het vullen met een oude infuuspomp/spuit [Bell Ray full syntethic dot5.1].

Goed, ik dus rommelen 10 sec aan de leidingen, beetje tikken met inbusje en na 3x knijpen was de remhendel respons zoals je hem mag verwachten. Snoei en snoeihard of je op een blok hout knijpt. Enige mushy is nu de vervorming van de hendel/strud waar de mastercylinder inzit.

Ik ga dit nog even meedelen aan Bikesupport [kunnen er niets aan doen] dat als ze vragen hebben dit de oplossing kan zijn.

Mijn oplossing wordt nu gestet qua duurzaamheid [werkt deze trick na 3 dagen freeriden nog] op de 7 point 7 in B"mais door Tanja.

Heb hetzelfde gedaan op een mono4 die een te lange slag had naar "n zin voordat hij het rempunt bereikte, zelfde laken en pak, nu is het snok en hoor je ook een klak als je erin knijpt.

Bij mij heeft het nu op 2 stuks mono4 fietsen en 2 stuks monoti6 fietsen opmerkelijke resultaten gebracht.

Dus baat het niet dan schaad het ok niet, het is heel goed mogelijk dat tijdens het afvullen [mechanisch] een iets te grote druk is gebruikt, de olie is gaan caviteren, de miniscule luchtbellen hebben zich opgehoopt in/rond de cylinder en voila je knijpt op een zachte tiet.

Hoort niet, weet ik, wel makkelijk zelf op te lossen [ervanuitgaande dat dit DE oplossing is !

Gr

E

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » do mei 19, 2005 11:17 pm

Wat volgens mij ook foute boel kan zijn is het afstellen van de voorrem terwijl de fiets op zijn kop staat / de hendel los op zijn kop op de werkbank ligt. Volgens mij loop je dan ook het risico dat het kleine beetje lucht dat in het reservoir onder het labyrintrubber aanwezig kan zijn, na het loslaten van de rem de mastercylinder wordt ingezogen....................

Is niet onwaarschijnlijk.

E

Loki

Bericht door Loki » do mei 19, 2005 11:53 pm

Very, very interesting!!

Van mij mogen ze ook wel iets harder... maar niet teveel want dan zijn ze weer niet te doseren..
Of zijn ze nog goed doseerbaar?

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » zo mei 22, 2005 12:44 pm

Je kunt je afvragen of de Monoti6 wel doseerbaar is. Rempunt is nu van het type *snok* en dan heel lichtjes doorknijpen betekent een fenomenale vertraging.

Remmen van het kaliber waar je je de eerste runs in vergist.

Maar hee, DH hoeft niet comfi te zijn toch ?

Maat van me heeft rally wagen en die heeft remmen ook breeduit getuned en zelfde remgevoel. Snok-->remmen.

En niet zon soft gebeuren.

E

Caramba

Bericht door Caramba » zo mei 22, 2005 1:40 pm

Geef mij ook maar een goede SNOK! Echt heerlijk als je remmen een duidelijk en hard rempunt hebben :)

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » zo mei 22, 2005 1:53 pm

ik dacht dat die mono6 vooral ontwikkeld waren voor betere modulatie?

Hayes mag er misschien minder juwelier uitzien. Ze werken wel. En een M4 weegt al meer dan een MAG, dus zooo lomp zijn ze ook weer niet.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » zo mei 22, 2005 7:39 pm

Je ziet dat alle tot de limiet getunede remmen het *snok* punt kei en keihard hebben.

Feitelijk is de enige flex nu die van de remhendel en remcylinderstrut die zichtbaar doorbuigt.

Beter wordt het niet. Je knijpkracht bepaalt nu hoe hard je remt, en niet de afgelegde weg van je remhendel....................

Als Hope Fetisjist kon ik niet wennen aan het Hayes gevoel. Wua remkracht doen die niet veel onder trouwens, het voelt mij alleen niet racy genoeg.

Kwestie van smaak. En zoals we weten kun je daarover nie twisten.

E

XXL

Bericht door XXL » ma mei 23, 2005 9:54 am

BF = DeJean schreef:

Hayes mag er misschien minder juwelier uitzien. Ze werken wel. En een M4 weegt al meer dan een MAG, dus zooo lomp zijn ze ook weer niet.

Gemoet nu ook geen boma"s met lekkere miekes vergelijken he.....
een beetje weightweenie aan het worden.... ;)

Loki

Bericht door Loki » vr mei 27, 2005 8:21 pm

Pas eventjes op een wh00tbumble gereden met Hayes 8" met goodridge leidingen.. Echt aso bite hebben die!
Zouden mijn remmen niet zijn tho..
Nu stoppies 10-15 meter met, naar mijn id, prima doseerbare Mono4"s ;D

Plaats reactie