Downhill Namen as zondag??

Downhill en freeride wedstrijden, parcoursinformatie en napraat. Deel hier je ervaringen of stel vragen!

Moderator:Beheerders

urban waste
Downhill Namen as zondag??

Bericht door urban waste » di mei 10, 2005 11:46 am

Ik zag in de agenda van O2 bikers dat er as zondag (15 mei) een downhill wedstrijd in Namen is. Nu ik voor 2 jaar in Leuven woon (en dus dichtbij) zou ik graag een keer kijken. Zowel om te zien hoe zo"n wedstrijd eraan toe gaat als hoe de baan eruit ziet (waar ik zeker vaker heen wal gaan met m"n woodbumble).

Ik kan echter nauwelijks info vinden over hoe laat het begint bijv. Die 16 euro die er staat is neem ik aan voor deelnemers? (of ook voor toeschouwers?? ). De website van 81biekprogress doet het niet en ik heb al wel een e-mail gestuurd naar het adres wat erbij staat. Maar ehh het kan natuuurlijk geen kwaad om hier ook eens te vragen ;).
Aangezien mijn broertje (uit Nederland) ook misschien wil komen kijken, vroeg ik me gewoon af wat ik kan verwachten (of het een beetje de moeite waard is voor hem......of er bijv. ook "stands" zijn van winkels, merken oid.). Thnx!

Space Man Spiff

Re:Downhill Namen as zondag??

Bericht door Space Man Spiff » di mei 10, 2005 2:41 pm

klopt tis wedstrijd
gewoon meedoen!!!
je moet alleen betalen als je meedoet
echte stands zijn er niet behalve die van roox en krafft
zaterdag ist oefensessie
als je zondag komt en zou meerijden zou ik er toch al proberen zijn om 10u dan kan je rustig inschrijven en een paar keer oefenen.

Crash

Bericht door Crash » di mei 10, 2005 4:43 pm

haleee gaat er iemand uit nederland naartoe om te rijden of kijken ?
En mag je daar als rookie gwoon meerijden dan zonder punten of kwalificatie ?
zou graag een wedstrijd dh rijden :)

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » di mei 10, 2005 8:23 pm

Onze Pavel zal daar ook in actie komen, just watch the Kona DP rider!

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » di mei 10, 2005 9:18 pm

manne gwn meedoen,lensens zei dat het een ander parcour is,ik ben zaterdag nog geweest en tis juist na den dubbel aan de parking rechtdoor ??? echt stom, Tis dan eens NAMEN en we moete noch de roadgap noch de tafel neme, meer bergop rijn.
Tis 21 euro voor als je de eerste keer meedoet, je krijgt dervoor een nrplaatje dat je op alle andere wedstrijden dit jaar kan gebruiken en dan is het 16euro.en nen heelen zaterdag en zondag shuttle ntrlijk.

Crash

Bericht door Crash » di mei 10, 2005 9:28 pm

Kost wel un kapitaal zeg :?
Is t dat wel waard ?

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » wo mei 11, 2005 7:39 pm

als je er zaterdag en zondag komt vin k t het geld wel bijna waard, omdat je dan een hele zaterdag training hebt nzo,zondag ben je dan wel verzekerd,niet voor den fiets denk k. eerlijk gezegd vin k t nog veel te duur mor ja wa doe je met die mongoole walen.t ergste vind k dan nog de prijzen die nico n lensens nzo krijge,pfff daarvoor je leven riskeren.........organisatie vin k niet al te vet voor wat je ervoor betaald, zo hebben we n paar uur toerkes zitte rije n verschillende keeren moete stoppen en de weg vrage in cuesmes
en dan nog geen shuttle.mor ja meer s der ni in belgie n dan moet je maar doen wat er te doen is aja

Animine

Bericht door Animine » do mei 12, 2005 9:57 am

Man zaag toch niet zo en wees blij dat er een organisatie is die initiatief neemt om dit soort events te organiseren... Een liftpas voor een dag in een bikepark ben je ook meer dan 20 euro kwijt. Prijzen die de eerste op het podium krijgen? Hoogst waarschijnlijk met dank aan de sponsors dat die gegeven kunnen worden.

Organisatie niet vet? Denk eraan dat dit gedaan wordt door mensen op vrijwillige basis, denk je dat het allemaal zo simpel is? En dat je zelf verloren rijdt om een locatie te vinden? Do your research voor je vertrekt (http://www.mappy.be).

Ipv altijd negatieve kritiek te geven, geef ook eens opbouwende kritiek, misschien dat er dan eens naar geluisterd wordt...

Ik kan enkel zondag, qua parcours is het afwachten of eens polsen bij de mannen van het Brusselse forum. Geen shuttle voorzien? Daar is altijd wat op te vinden en zo ver omhoog is het nu ook weer niet in Namen.

grtz
Animine

Animine

Bericht door Animine » do mei 12, 2005 11:43 am

Iemand enig idee hoe laat zondag de kwalificatie en wedstrijden zijn en of er zondag nog mogelijkheid is tot vrije training?? Site van die Brusselse mtb club is nog steeds niet up and running...

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » do mei 12, 2005 1:04 pm

ik geef gwn negatieve commentaar omdat ik in t begin van dit jaar heb gehoord dat de belgische bond maar liefst 10 000euro zou gekregen hebben om enkel in de DH te steken,vorig jaar koste het bij 81bikeprogress 20 en 15euro, nu 21 en 16euro.ik weet niet of die organisatie van 81bikeprgrs er iets van dit geld heeft gezien.waarsch aan nen minister gegeven vo nen nieven bmw fzo.

tis meestal rond 11u30 den eerste run, om 13u of 13u30 den 2den en den laatsten s wa rond 4u mor da wiste waarsch al

Animine

Bericht door Animine » do mei 12, 2005 1:58 pm

Gehoord hebt... staat het ergens op papier? Heb net gekeken op de site van de BWB en daar staat wel geteld 1 zin over downhill, dus denk niet dat ze daar een subsidie voor gehad hebben. Dan is het weer te begrijpen dat de mensen van de organisatie hun inschrijvingsgeld omhoog gooien, gewoon om zelf uit de kosten te geraken, want voor niets gaat de zon op. En dan nog, wat is een budget van 10.000 euro voor een heel jaar om een aantal wedstrijden te organiseren? Geld zal heel snel op zijn...

Destijds met de Nokia cup is er ook al eens zo"n hele discussie geweest over inschrijvingsgelden, maar zolang de regelneukers van zowel de UCI als de BWB zich niet engageren voor onze sport, zal er niet veel gerekend moeten worden op subsidies van de overheid.

Thanks voor die uren, zal t wel horen, zorgen gewoon dat we zondag op tijd in Namen zijn en ladies bring out de regenfrakskes ;D

grtz
Animine

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » do mei 12, 2005 3:04 pm

BTW mistijpt, twas 100 000 euro, 4 000 000 bef, bron: NICO VINK EN KRISTOF LENSENS.mo ja da ze mee da geld doen wa ze willen.

vorige 2 trainingen in name al in den regen moeten rijden,wa moeilijker als anders.

en tis GUMBALL 3000 op den avnd van zaterdag op zondag niet ver van namen, half uurken rijde. nen checkpoint dus ge zie ze allemaal, VET :o :o

Animine

Bericht door Animine » do mei 12, 2005 5:35 pm

Hehe thx for the reminder of Gumball ;D Hmmm ze hebben het toch niet aangedurfd om checkpoint in Brussel zelf te doen... dus naar Acoz die avond, het kasteel is het checkpoint. Ben alleen benieuwd of ze de oversteek vanuit de UK naar Frankrijk doen of direct naar Belgie... ik moet en zal die Porsche Carrera GT van dichtbij bezien :o

grtz
Animine

ssspieters

Bericht door ssspieters » do mei 12, 2005 6:54 pm

mischien kunnen we me een ganse bende gaan kijken nor gumball
da moe wel vet zijn

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » do mei 12, 2005 7:43 pm

RIIIJJJJNNNN moete doen!!!! ;D
gewoon meedoen, who cares als ge de laatsten zijt, btw ben ik de enige die het raar vindt dat er hier foto"s van intense m3"s, santa cruz"s zie passere en op de wedstrijden zijn er hoop en al 10 a 20 vlamingen :?

Plons

Bericht door Plons » vr mei 13, 2005 6:35 am

hahahahahaha,

wat is het hier toch nogaltijd super triestig gesteld op dp.
Dat zal wellicht nooit veranderen...

20 euro te duur terwijl ze met fietsen rijden van meer dan 2000 euro die daar voor gemaakt zijn.

Zeg gewoon dat ge schrik hebt van wedstrijden, want dat is mij altijd opgevallen, massas DP-ers op een wedstrijd.
Lekker commentaar geven en zelf niet meerijden, en maar klagen dat het duur is...
Triestig mannen.
Denk eraan met 20 euro schiet de organisatie kop en teen in, dus doe die mensen een plezier geef hun 20 euro en blijf dan langs de kant staan met het excuus "oh maar mijn fiets heeft maar 20 cm veerweg,..)

Animine

Bericht door Animine » vr mei 13, 2005 8:32 am

No further comment needed after this statement ;D

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » vr mei 13, 2005 4:10 pm

Plons schreef:
hahahahahaha,

wat is het hier toch nogaltijd super triestig gesteld op dp.
Dat zal wellicht nooit veranderen...

20 euro te duur terwijl ze met fietsen rijden van meer dan 2000 euro die daar voor gemaakt zijn.

Zeg gewoon dat ge schrik hebt van wedstrijden, want dat is mij altijd opgevallen, massas DP-ers op een wedstrijd.
Lekker commentaar geven en zelf niet meerijden, en maar klagen dat het duur is...
Triestig mannen.
Denk eraan met 20 euro schiet de organisatie kop en teen in, dus doe die mensen een plezier geef hun 20 euro en blijf dan langs de kant staan met het excuus "oh maar mijn fiets heeft maar 20 cm veerweg,..)

kvind het alleen zonde dat er zoveel mooie velos hier passeren die op de wedstrijden nooit te zien zijn. zelf niet meerijden? nu mss ja omdat mn sleutelbeen gebroken is, anders altijd.
pffff altijd da gezaag hier kzou gewoon meer mensen willen zien rijn :?

Animine

Bericht door Animine » vr mei 13, 2005 4:13 pm

Ik ben er zondag en rijd mee ;D

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » vr mei 13, 2005 6:15 pm

idem voor mij
en ik ga voor de laatste plaats
ben geen echte goede rijder
maar wil gewoon meedoen voor de fun

Animine

Bericht door Animine » vr mei 13, 2005 6:59 pm

Als je morgen naar Namen gaat, laat dan iets weten hoe ze het parcours hebben uitgezet ;)

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » za mei 14, 2005 9:48 am

deze keer ist het "oud" parcour. dus na de dubbel rechtdoor ipv rechtsaf, dus geen roadgap en tafel. :"(

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » za mei 14, 2005 5:22 pm

idd ben vandaag effe tot daar geweest
het is naar het schijnt oud parkoer (heb dat nooit gereden)
is veel technischer dan het andere
er is wel een andere roadgap juist na de dubbel aan de parking
plus nog twee drops
eentje halfweg en eentje bijna aan het einde
het is wel een stuk minder snel dan het andere parkoer
er zitten paar "klimmetjes" in
maar het is heel goed berijdbaar bijna niets modder
en vandaag is het min of meer droog gebleven daar

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » zo mei 15, 2005 7:26 pm

uitslag