Prachtige fiets, maar er zijn een aantal zaken die ik nog moet regelen/maken/verbeteren voor ik ook maar aan iets van een opbouw kan beginnen.
Zo is daar bijvoorbeeld de WTB Type II vork die gespoten moet worden in een kleur die dichterbij het frame komt dan dat nu het geval is. Verder heb ik me de pleuris gezocht nara een passende WTB Rollercam voorrem en lijkt het geluk zo goed als aan mijn zijde...
Toch zijn we er nog niet. Met name Charlie Cunningham paste, waar nodig, onderdelen aan om ze passend/werkend te krijgen op zijn creaties. "Verbeteren" viel ook in deze categorie en zag hierin een roeping voor mijzelve om ook maar met die gedachten aan de gang te gaan.
Via een duiste kennis heb ik een New Paradigm achternaaf kunnen kopen. Deze was standaard voorzien van een XT 8spd body incl. stalen as. Met de gedachten "verbeteren" ben ik deze naaf gaan ombouwen. Het stond mij bij dat de XTR en XT body"s vrij veel op elkaar leken wat opbouw en maatvoering betreft. Zodoende een XTR naaf op de kop getikt en uit elkaar gehaald. Hetzelfde met de New Paradigm naaf:
http://gallery.consumerreview.com/webcr ... adigm1.jpg
Zoals gezegd, de XT en XTR body lijken vrijwel identiek wat opbouw en maatvoering. Toch blijkt de borst op de XTR naaf iets dikker te zijn dan de XT. Deze borst valt voor een deel Ãn de naafhuls en helaas kwam deze dus klem te zitten in de WTB naaf.
http://gallery.consumerreview.com/webcr ... wheels.jpg
Gelukkig is een draaibank niet ver weg en violá:
http://gallery.consumerreview.com/webcr ... RBody1.jpg
Het eind resultaat:
http://gallery.consumerreview.com/webcr ... digmTi.jpg
In totaal heb ik dus nu de stalen as én stalen body van de WTB naaf, vervangen door de titanium as en titanium body van een XTR naaf. Resultaat; een stillere achternaaf en 100 gram winst. Of het echt veel nut heeft/had betwijfel ik, maar het was in elk geval leuk om te doen.
