Re:K***t Wielrenners

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Sven
K***t Wielrenners

Bericht door Sven » do mar 31, 2005 2:33 pm

Ze krijgen zelfs het voor elkaar om bij een rotonde vet voorrang te nemen tijdens m"n rijles. Wordt totaal gek, had ze bijna onder m"n auto liggen.

Rij-instructeur stapte zelfs nog uit... Maar ze waren helaas al weg :(

Naja...

Zal deze zomer wel weer ene worden met veel ergernis aan zo"n types.

Exar

Bericht door Exar » do mar 31, 2005 2:38 pm

Ja, erger me ook altijd kapot aan die lesauto"s die zo traag gaan dat je er wel voor moet...

Sven

Bericht door Sven » do mar 31, 2005 2:40 pm

Exar schreef:
Ja, erger me ook altijd kapot aan die lesauto"s die zo traag gaan dat je er wel voor moet...

Dus jij neemt voorrang die er niet is voor jou?
Ik stond half op het fietspad toen zij voorbij kwamen gevlogen.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do mar 31, 2005 3:18 pm

Ook dat is autorijden: inschatten wat medeweggebruikers doen. En aan zien komen... Rijd jij altijd met verlochting op je stadfiets? Wacht je voor ieder rood stoplicht (op de fiets)? Allemaal dingen die wel gemeengoed in het verkeer zijn...

Sven

Bericht door Sven » do mar 31, 2005 3:32 pm

Steelboy schreef:
Ook dat is autorijden: inschatten wat medeweggebruikers doen. En aan zien komen... Rijd jij altijd met verlochting op je stadfiets? Wacht je voor ieder rood stoplicht (op de fiets)? Allemaal dingen die wel gemeengoed in het verkeer zijn...

Rood? Ja
Verlichting? Ja, sinds dat ik nu zie dat je geen ene fietser ziet in het donker...

Ik zeg ook niet dat ik perfect ben, helemaal niet, maar dit is wel weer de zoveelste keer dat iemand (wielrenner) zich zo misdraagt in het verkeer...

Daarom dus!

lc4

Bericht door lc4 » do mar 31, 2005 3:33 pm

Steelboy schreef:

Deelnemen aan het verkeer in het algemeen is vooral een zaak van het houden aan de regels die daarvoor zijn opgesteld. Kan me heel goed voorstellen wat Sven voelde vanmiddag.
Kom bij mij in de buurt ook regelmatig groepen scholieren tegen die over dienen te steken. Of ze gaan gewoon met alle risico van dien of er is wel weer zo"n Toyota Yaris Verso of iets dergelijks die zonder in de spiegels te kijken boven op (meestal) haar rem gaat staan. Die haaietanden op het fietspad staan er toch echt niet voor niets...

@Steelboy
Ja, ik heb werkende verlichting op mijn fiets en ik wacht altijd bij een rood verkeerslicht... Kwestie van zien en gezien worden, door een Toyota Yaris Verso bestuurster bijvoorbeeld...

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » do mar 31, 2005 3:39 pm

Ik zeg niet dat ik me aan alle regels hou, eigenlijk niet ik rij vaak door rood wanneer ik bijna te laat voor school ben, MAAR ik let wel op andere weggebruikers, ik ga uit de weg voor ze en let op als ze naar links of rechts moeten terwijl ik rechtdoor ga en dat doen de meeste wielrenners die ik heb gezien niet, ik kwam er laatst nog een paar tegen, gaan ze op een smal fietspad waar nauwelijks 1 persoon op kan rijden allemaal langs me rijden en wie moet er dan weer uit de weg? IK natuurlijk anders is het weer mijn schuld ofzo....naja iig ik vind dat D"n Helle gelijk heeft

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » do mar 31, 2005 3:47 pm

inderdaad
vaak zijn het de wielrenners die heel de weg opeisen
en dan hebben ze een fietspad tot hun beschikken en wat doen ze?
juist op de weg rijden.....
kom op zeg tis wel geven en nemen maar ik vind dat ze teveel nemen

tank24

Bericht door tank24 » do mar 31, 2005 4:47 pm

die bkk"s op het fietspad zijn toch vet goed voor je arm spieren, daar moeten ze fietsen en niet op het mooie asfalt das voor auto"s en motors

Crash

Bericht door Crash » do mar 31, 2005 4:49 pm

wielrenners zijn met een groep dus doen stoer en hebben een grote bek :)
zelf erger ik mn eigen kapot aan die tering auto,s die geen voorrang nemen of geven of remmen te langzaam rijden enz. nog 100 dingen vaak zat dat ik tegen aan zit of dat ik er een spiegel afrijd.
en tja regels rijd nooit mee licht en haast altijd door rood en als de police komt naai ik eruit want deze maatschappij hier in nederland mee dur domme regels kan kapot vallen. ;D

Brum.

Bericht door Brum. » do mar 31, 2005 5:01 pm

Crash schreef:wielrenners zijn met een groep dus doen stoer en hebben een grote bek

[
Crash schreef:en tja regels rijd nooit mee licht en haast altijd door rood en als de police komt naai ik eruit want deze maatschappij hier in nederland mee dur domme regels kan kapot vallen.

::)

Erikje

Bericht door Erikje » do mar 31, 2005 5:16 pm

[quote="D"n Helle"]
[/quote]

Auto"s mogen niet stilstaan op fietspaden....

Erikje

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » do mar 31, 2005 7:12 pm

whaha 1-0 :P

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » do mar 31, 2005 8:42 pm

Erikje schreef:
[ [quote="D"n Helle"]

Erikje
[/quote][font=Verdana][/font]

Ik denk dat hij wel moest stoppen omdat hij anders tegen de wielrenners aan zou rijden....wel een menselijk iets om te doen heh?

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » do mar 31, 2005 9:03 pm

Fietspad is geen parkeerplaats!
Heb je je theorie al?

Ik heb zelf al bijna 2 keer onder dezelfde Yaris gelegen omdat deze geen richting aangaf/geeft bij het verlaten van 2 keer dezelfde rotonde.
De 3 keer blijf ik midden op de weg staan om de richting aanwijzers te controleren.

Succes met je rijbewijs.

zonoskar

Bericht door zonoskar » do mar 31, 2005 9:30 pm

lc4 schreef:
Ja, ik heb werkende verlichting op mijn fiets en ik wacht altijd bij een rood verkeerslicht.

En nu nog een keer zeggen, maar dit keer zonder te lachen.

Sven

Bericht door Sven » do mar 31, 2005 9:50 pm

Het TUIG schreef:
Fietspad is geen parkeerplaats!
Heb je je theorie al?

Ik heb zelf al bijna 2 keer onder dezelfde Yaris gelegen omdat deze geen richting aangaf/geeft bij het verlaten van 2 keer dezelfde rotonde.
De 3 keer blijf ik midden op de weg staan om de richting aanwijzers te controleren.

Succes met je rijbewijs.

Theorie heb ik al. De situatie was gewoon perfect op de rotonde, totdat ik het plein verliet, en de fietsers aan kwamen vliegen. Toen moest ik vol in de rem, anders had ik ze op de motorkap liggen.
Ik weet niet hoe menselijk iedereen hier is, maar ik geef geen gas bij als een stel idioten over het fietspad komt gevlogen. Daarom stond ik ook stil bij een fietspad op een rotonde...

Sven

Bericht door Sven » do mar 31, 2005 9:51 pm

Erikje schreef:
[ [quote="D"n Helle"]

Erikje
[/quote]

Wel als een andere deelnemer van het verkeer je weg verhindert, zoals in dit geval de wierlrenners.

1-1 dan maar?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr apr 01, 2005 7:29 am

Jullie lijken wel een stel wandelaars, en maar klagen over die andere bos/weg gebruikers!

Stel je niet aan, je zult straks als je eindelijk zelf in een autootje mag rijden vele malen meer last hebben van (asociale) andere gemotoriseerde weggebruikers dan van de incidentele groep racefietsers.

Bovendien is het in vele gevallen veiliger (en legaal) om met een grote groep fietsers toch op de weg te fietsen.

En altijd stoppen voor rood en altijd met licht rijden? Ha ha, straks mag je alleen in een autootje rijden en dan ga jij echt wel de wet overtreden, waarschijnlijk al op weg naar het Gemeentehuis om je rijbewijs te halen....

lc4

Bericht door lc4 » vr apr 01, 2005 7:34 am

zonoskar schreef:
[
lc4 schreef:
Ja, ik heb werkende verlichting op mijn fiets en ik wacht altijd bij een rood verkeerslicht.

En nu nog een keer zeggen, maar dit keer zonder te lachen.

;D

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr apr 01, 2005 8:48 am

we vergeten DE grote regel nummer 1 in het verkeer
IK heb gelijk!

vanuit de auto zijn fietsers idiote gekken met t verstand van n garnaal
vanop de fiets zijn alle autos immorele egoisten die te blind zijn om hun eigen kruis te vinden

Geef toe......

Sven

Bericht door Sven » vr apr 01, 2005 8:52 am

True.

Maar geef je ook toe dat je als medeweggebruiker ff rekening mag houden met andere weggebruikers? Vooral als ie in een lesauto zit..

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » vr apr 01, 2005 9:12 am

[quote="D"n Helle"]
True.

Maar geef je ook toe dat je als medeweggebruiker ff rekening mag houden met andere weggebruikers? Vooral als ie in een lesauto zit..
[/quote]

Je moet er zeker rekening mee houden, maar je moet ook les-auto"s gelijk behandelen. Dan leren ze hoe het echt gaat (en ja ik heb het zelf ook op die manier geleerd 2jr geleden)

Peter V

Bericht door Peter V » vr apr 01, 2005 11:48 am

Gisteren heb ik mij ook weer eens "misdragen" als wielrenner. (don"t shoot me) Wederom gebleken dat het stukken veiliger is om op de weg te rijden dan op het aangrenzende fietspad. Als die K*T omleggingen op het fietspad, obstakels, enz. Rotondes zijn helemaal een drama om in een groep(je) te rijden. Daarnaast rijd je sneller dan een trekker dus aan de snelheid kan het ook niet liggen.

Daarnaast maakt het niks uit of je nu met een groep wielrenners of een groep MTB-ers fietst. Iedereen denkt dan dat hij god is.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » vr apr 01, 2005 4:44 pm

Peter V schreef:
Daarnaast maakt het niks uit of je nu met een groep wielrenners of een groep MTB-ers fietst. Iedereen denkt dan dat hij god is.

Dat is eigenlijk wel zo, hebben we bij de street meeting in Rijswijk ook gezien ;D

Plaats reactie