Wat hebben ze nou gedaan. Ze hebben alle olie eruit gehaald en er Magura Royal Blood in gespoten. Waarom ze dat hebben gedaan beats me. Toen kreeg ik al het gevoel dat dit wel eens een interessant avontuur kon gaan worden ;D.
Vakantie Frankijk: De eerste druppel zag ik al na een dag en de rest van de vakantie ging eigenlijk best goed met de remmen behalve dat de Koolstop remblokken letterlijk in de fik vlogen.
Cristalp week: Hier begon de ellende. Eerste paar dagen zag ik al de lekkages aan het reservoir ernstiger werden. Toen heb ik bij een shop shimano remolie gehaald en dit in de leidingen gespoten. Volgende dag zijn we gaan fietsen en echt uit alle mogelijke openingen kwam olie. Een zeer kritieke situatie aangezien een vriend van mij ook al met lekkages aan zijn Hope schijfjes zat. Hij kon dus al niet meer fietsen omdat zijn probleem onoplosbaar bleek. Uiteindelijk heb ik met het lenen van zijn achterem toch de Cristalp uit kunnen rijden.
De voorrem was kompleet naar de filistijnen. Alle afdichtingen waren opgevreten door het gebruik van een ander merk olie. Achterrem was in orde maar de voorrem werd uiteraard door mijn dealer vervangen in combinatie met garantie van Shimano.
Conclusie: Minerale olie betekend niet dat Royal Blood van Magura uit te wisselen valt met Shimano Oil ondanks dat het allebei minerale oliën zijn. Het staat ook bovenop het kapje van het reservoir, alleen shimano olie gebruiken.
Dus Hierbij wou ik jullie even waarschuwen dat je bestens de adviezen van de fabrikanten kan opvolgen en niet zomaar oliën van andere merken moet gaan gebruiken. Zelfs voor remblokken wil ik jullie waarschuwen. Gebruik het standaard spul of ga voor een groot gerenomeerd merk als EBC.
You have been warned