Re:spaken, te lang
Moderator:Beheerders
3mm te langen spaken betekend dat je het wiel onvoldoende opspanning kan brengen, right?
The Pyreneeën King schreef:
3mm te langen spaken betekend dat je het wiel onvoldoende opspanning kan brengen, right?
Hobby bob die je bent! Je nippel kan inderdaad niet ver genoeg op de spaak gedraait worden, met als gevolg dat het wiel een te lage spannig zal krijgen.
3 mm, dan staat er helemaal geen spanning op je spaken
En je hebt meteen de oorsprong van de twisted spokes ontdekt.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Te lange spaken zijn ook nadelig voor je bandenspanning

en zijn natuurlijk een stuk zwaarder ...
er is maar een oplossing voor gewoon een stuk tussen uit knippen en de rest weer aan elkaar zetten met ducktape (als je zwart tape neemt valt het minder op) ;D ::)
Gewoon door draaien tot dat alle draad uit je nippel is!!!je krijgt ze wel op spaning maar laten we het erop houden dat dat maar voor even is!weet je gelijk het verschil tussen een fietsenboer en een vakman!
dr uit GVD!!!
dr uit GVD!!!
zoals ik al dacht. duidelijk een gevalletje van nieuwe spaken kopen.
Want 4 keer kruisen is ook geen optie. dan zijn ze weer te kort.
(en om ze nou allemaal in te korten en nieuw schroefdraad te tappen)
zoals ik al dacht. duidelijk een gevalletje van nieuwe spaken kopen.
Schroefdraad op een spaak tap je niet, die rol je bij voorkeur. Tappen is snijden = potentiele breekvlakken creëren. Rollen is een niet verspannende bewerking die het materiaal ook verdicht = sterker.
das lekker ik heb 257mm spaken nodig mmar die bestaan niet....maat komt van de dt site. grimeca steekas voor, 32 spaken, kruis 3, rigida zac 2000, achter idem maar met magura comp naaf
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
gewoon 258 nemen
onze vrienden van hoshi maken saaken in ieder mm !dus ook die van jou, dit weet ik zeker voor niet gebutted spaaken, maar wellicht dat ze butted spaaken ook in ieder maat maaken
is dan 256 of 258 een betere keuze?
ik zelf denk 256mm
ik zelf denk 256mm
Als een uitgerekende lengte niet beschikbaar is, neemt men gewoonlijk de beschikbare lengte net eronder, dus in jouw geval zou dat inderdaad 256mm. zijn.
256/258 heb ik hier liggen voor je.. CX Ray, Sapim dus. Zoewarte, nieuwt.
256 nemen, B2B bijvoorbeeld verkoopt spaken per stuk.
[quote="DeKerf"s"]
[/quote]
nice, maar om nou spaken van 1,80euro per stuk in een wiel te steken met grimecanaaf cq magura comp en rigida velgen. nee zonde van die spaken.
[/quote]
nice, maar om nou spaken van 1,80euro per stuk in een wiel te steken met grimecanaaf cq magura comp en rigida velgen. nee zonde van die spaken.
[ [quote="DeKerf"s"]
[/quote]
Nee, hier thuis meer dan 2 jaar op stock laten liggen......

Kleinere velg kopen ;D
Een beetje een fatsoenlijke fietsenboer heeft een apparaatje waarmee je je schroefdraad kunt verlengen. Kost wel even, maar hoef je tenminste geen nieuwe spaken te halen.
Gegroet
Gegroet
Diwwek schreef:
Een beetje een fatsoenlijke fietsenboer heeft een apparaatje waarmee je je schroefdraad kunt verlengen. Kost wel even, maar hoef je tenminste geen nieuwe spaken te halen.
Gegroet
Als hij verstandg is, rekent hij per spaak meer dan een nieuwe spaak kost. Die tijd is hij minstens bezig.