Re:Ben ik te groot?
Moderator:Beheerders
ik wil een Dh frame kopen, maar de maximale maat die ze hebben is een 16", sjorrie ik ben 191 lang is dat dan wel groot genoeg? De wielbasis is verstelbaar en mijn vork is even lang als een gewone 7" dubbele kroons voorvork(marzocchi 66).
(ik heb geen verstand van die cijfertjes in maten van frames en tandwielen.)
(ik heb geen verstand van die cijfertjes in maten van frames en tandwielen.)
Bij een DH bike hang je toch de meeste tijd achter je zadel, dus hoe lang de bike is maakt niet zo uit. Ook staat je zadel altijd veel te laag.
Ik ben zelf 1.93m en heb een Medium Giant DH Team gehad.. Als streetfiets heb ik een Agent Smith, deze is 11"..
Je moet gewoon letten op de toptube, als die maar lang genoeg is.
Je moet gewoon letten op de toptube, als die maar lang genoeg is.
Als ik me niet vergis heeft bv Cannondale ook DH fietsen voor mensen met de lengte van Cedric Gracia en zo.... Dus dat er alleen een 16 inch zou bestaan lijkt me onzin...
-
Gewoon een 18" nemen.
Kleiner wil je echt niet, dat merk je wel als je hoog en ver gaat jumpen een te kleine bike.
Welk merk heeft dan alleen een kleine ?
Normaal is toch wel een M [16-17] en een L [17-18] framemaat .............
E
Kleiner wil je echt niet, dat merk je wel als je hoog en ver gaat jumpen een te kleine bike.
Welk merk heeft dan alleen een kleine ?
Normaal is toch wel een M [16-17] en een L [17-18] framemaat .............
E
http://www.trekbikes.com/bikes/2004/mou ... lframe.jsp
dit is het frame waar ik het over heb, de toptube lengte is langer dan de 17" sintesi rumba die ik nu heb. En wat jullie zeggen is allemaal, waar. Klein frame is "agile", kweet niet wat dat is in nederlands, en groot frame is stabieler bij lange afdalingen en vliegt gebalanceerder.
Maar zoals jullie zien wordt hij echt niet groter gemaakt. kheb de knoop al wel doorgehakt hem te kopen
dit is het frame waar ik het over heb, de toptube lengte is langer dan de 17" sintesi rumba die ik nu heb. En wat jullie zeggen is allemaal, waar. Klein frame is "agile", kweet niet wat dat is in nederlands, en groot frame is stabieler bij lange afdalingen en vliegt gebalanceerder.
Maar zoals jullie zien wordt hij echt niet groter gemaakt. kheb de knoop al wel doorgehakt hem te kopen

Hey tino, mijn sintesi bovenbuislengte is 506mm, de Diesel is 623mm paralel aan de grond gemeten, beetje vreemde maat. Hoe voelt jouw giant aan met een medium frame?
DAMN! 1910mm
Ja je bent te groot!
Een Clydesdale als u sloopt alles...
Ach Peaty is ook niet de kleinste dus er is nog hoop.
Gasten van RWPB reden destijds op die Trek Dieseltjes... zaten ook géén kleintjes tussen.
(RWPB = Rijwielpaleis Bilthoven)
Ja je bent te groot!

Een Clydesdale als u sloopt alles...
Ach Peaty is ook niet de kleinste dus er is nog hoop.
Gasten van RWPB reden destijds op die Trek Dieseltjes... zaten ook géén kleintjes tussen.
(RWPB = Rijwielpaleis Bilthoven)
Charmin schreef:
Hey tino, mijn sintesi bovenbuislengte is 506mm, de Diesel is 623mm paralel aan de grond gemeten, beetje vreemde maat. Hoe voelt jouw giant aan met een medium frame?
Mijn Giant voelde goed aan, beviel er goed. Weet de maten alleen niet uit mn hoofd.
Ik ben 1m96 en reed eerst op een large bighit frame, ondertussen rijd ik op een medium Turner DHR frame en bevalt prima, zoals reeds eerder gezegd, tijdens DH zit je toch bijna niet op je zadel...
grtz
Animine
grtz
Animine
ik ben zelf ook 1.92 m. miscchien is dit nog iets voor jou.
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=20422
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=20422
animine jij bent inderdaad een stuk langer dan ik, kan ik me nog wel herrineren,
Well mates intussen heb ik het frame al gehaald en de boven buis was dus 20mm langer dan mijn sintesi, daar maakte ik mij dus wel zorgen om, de zitbuis bleek een unieke 15" te zijn, even langs de sintesi gehouden, 10mm langer van achteras > headtube, dus dat zal zeker wel goed zitten.
Well mates intussen heb ik het frame al gehaald en de boven buis was dus 20mm langer dan mijn sintesi, daar maakte ik mij dus wel zorgen om, de zitbuis bleek een unieke 15" te zijn, even langs de sintesi gehouden, 10mm langer van achteras > headtube, dus dat zal zeker wel goed zitten.

Hoe zit hier dan?
Of is de Ride te klein?
75% ben je aan het sprinten...
10% hang je op het achterwiel...
15% hang je in de lucht...

Of is de Ride te klein?
75% ben je aan het sprinten...
10% hang je op het achterwiel...
15% hang je in de lucht...

jah dat is nog eens een goede!!! misschien heb ik me teveel laten afdwalen door het eindeloos gezeik van mijn xc maat die als maar 21inch, 22inch, of toch 20inch, neej toch 22inch...........
ik denk dat het helemaal goed komt met mijn nieuwe ride
heel goed zelfs
ik denk dat het helemaal goed komt met mijn nieuwe ride