Re:enduro banden
Moderator:Beheerders
-
- Forumbeheerder
vind zo op t eerste zicht geen draadjes ivm enduro banden
wa ik zoek is een set banden die licht zijn, goed rollen, niet te snel plat gaan en een aggressief mannetje de baas kunnen qua tractie en bochtenwerk, op varierend terrein
Zmax? HotS? high roller XC? zeg eens iets?
wa ik zoek is een set banden die licht zijn, goed rollen, niet te snel plat gaan en een aggressief mannetje de baas kunnen qua tractie en bochtenwerk, op varierend terrein
Zmax? HotS? high roller XC? zeg eens iets?
Maxxis heeft ook een hele range Enduro/FR banden, de meeste in 2.35". Die al eens bekeken? Als ik mij niet vergis gaat het meestal om afgeleiden van zowel hun DH banden (in een wat lichtere uitvoering) als hun XC banden (in een wat zwaardere uitvoering).
continetal vertical pro. ale een aantal jaren mijn favoriet. Rol op de weg best goed, met lage spanning te rijden. ik heb meestal 2,1 a 2,2 bar. goede greep ondere vele omstandigheden
(Echter niet geschikt op brede velgen)
-
Schwalbe Fat Albert light of de gewone Fat Albert.
specialized enduro?! heb ik ook liggen, rollen redelijk,grip is redelijk, wegen niet te veel...
of de nieuwe michelin All mountain, ziet er veelbelovend uit.
Of de oude Michelin C24.1 Light?! valt van gewicht ook nog best mee alleen is de durometer minder zacht dat de gewone...
greetz
bettes
of de nieuwe michelin All mountain, ziet er veelbelovend uit.
Of de oude Michelin C24.1 Light?! valt van gewicht ook nog best mee alleen is de durometer minder zacht dat de gewone...
greetz
bettes
Maxxis Larsen, Conti Vertical, Hutchinson Python?
Ben ook tevreden met mijn Conti"s Vertical en Gravity voor bijna alle omstandigheden.The Pyreneeën King schreef: continetal vertical pro. ale een aantal jaren mijn favoriet. Rol op de weg best goed, met lage spanning te rijden. ik heb meestal 2,1 a 2,2 bar. goede greep ondere vele omstandigheden
WTB Weirwolfs 2.5 zijn ook licht en hebben veel grip, maar zijn iets minder geschikt voor modder-achtige ondergrond, maar voor een 2.5 heeft em een lage rolweerstand.
Schwalbe King/Big Jim is ook wel een goed rubberke, maar ik heb er redelijk snel snakebites mee, zelfs op 2.5bar.
Ik ben zeer content met Continental Protection banden. Ik heb nooit meer een snakebite of aflopende banden gehad met die dingen. Dat gebeurde wel met een Specialized Enduro S-works, zeer licht, 2,2", maar die sidewalls zijn crap als je andere dingen als XC gaat doen. Enduro Pro 2,2" was wel goed, maar ik verkies de Conti"s erboven. Ik rijd Vertical achter en Diesel voor. Vertical/Explorer zouden beter moeten zijn dan de Vapor/Gravity/Diesel in de modder, maar slechter op het droge.
-
Schwalbe Fat Albert rules.

En voor uw fiets Jeanke:
Intense Super Tacky xc bandjes als ge ze kunt krijgen...
Intense Super Tacky xc bandjes als ge ze kunt krijgen...
specialized adrenaline?
-
- Forumbeheerder
iedereen voor die conti vertical pro dan?
of zijn er nog interessante bandjes?
of zijn er nog interessante bandjes?
-
- Forumbeheerder
okee luitjes
keuze is tussen
Michelin all mountain
Michelin Comp S
Schwalbe racing ralph (goedkoop bij H&S)
Maxxis high roller XC
ritchey Zmax wcs
Any comments?
keuze is tussen
Michelin all mountain
Michelin Comp S
Schwalbe racing ralph (goedkoop bij H&S)
Maxxis high roller XC
ritchey Zmax wcs
Any comments?
High roller XC
Racing Ralph is geen fr band, zmax helemaal niet, michelin is niet mijn merk
Racing Ralph is geen fr band, zmax helemaal niet, michelin is niet mijn merk
-
- Forumbeheerder
t zullen CompS worden.
20€ t stuk bij bike discount, En da voor mighty Michies!
Ik was ni echt op zoek naar een pure FR band Steely. Als ik ruig wil doen leg ik wel n DH band op.
Heb nog stapels high roller, Comp 16/24 liggen....Ik zocht gewoon een endoru band; bijna XC dus maar dan veelzijdiger.
20€ t stuk bij bike discount, En da voor mighty Michies!
Ik was ni echt op zoek naar een pure FR band Steely. Als ik ruig wil doen leg ik wel n DH band op.
Heb nog stapels high roller, Comp 16/24 liggen....Ik zocht gewoon een endoru band; bijna XC dus maar dan veelzijdiger.
de comps is wel heeeel erg xc, das toch niet voor niks hun lichtlopendste en lichtste band... denk voor enduro dat ze meer de wildgripper bedoelen,...
Ninko
Ninko
Ben zelf erg tevreden over Big Jims UST, maar als je geen UST wilt kun je ook eens kijken naar King Jims of de Fat Alberts (die rollen lekker).
Heb sinds kort Continental Explorer pro voor en Gravity pro band achter en moet zeggen dat dit de beste banden zijn die ik tot nu toe gehad heb qua grip/prijs/gewicht verhouding.
Heb zelf erg slechte ervaringen met Michelin gehad --> dwz. snakebites, lekken, gescheurde wangen en snel uitgedroogd rubber (binnen 1 jaar).
Heb zelf erg slechte ervaringen met Michelin gehad --> dwz. snakebites, lekken, gescheurde wangen en snel uitgedroogd rubber (binnen 1 jaar).
-
- Forumbeheerder
een hopeloze ouw hoer heeft me aan intense banden geholpen voor weinig geld.
Dus geen zoektoch meer maar meteen ne review:
door de lage schuin oplopende noppen is t een heel snel rollende band, soepel en licht, maar a bitch in de modder ! ik denk da zelfs ne tom slick t er beter vanaf brengt dan ne intense xc band
Dus geen zoektoch meer maar meteen ne review:
door de lage schuin oplopende noppen is t een heel snel rollende band, soepel en licht, maar a bitch in de modder ! ik denk da zelfs ne tom slick t er beter vanaf brengt dan ne intense xc band