Chainguide
Moderator:Beheerders
Ola mensen,
Aangezien ik van de zomer met m"n Santos S4X de bikeparks in wil gaan ben ik op zoek naar een chainguide.
Ik rijd met een enkel voorblad (34 t geloof ik).
De modelletjes die mij qua prijs wel aanstonden waren de DMR chaincage en de Roox Chaindog en voor de onderkant een DMR chainreactor Mk II.
De chaincage en chaindog zijn bevestigd aan de zadelpenbuis, dit staat mij wel aan omdat je niet ook nog eens een andere BB nodig hebt (indien ik niet de juiste maat heb. De maat die er nu in zit is mij niet bekend).
Waar ik mee zit zijn de volgende punten:
- Welke van deze twee is de beste, of zijn er betere alternatieven (maar niet al te duur. <100 euro)
- Heb ik een nieuwe BB nodig (zal de maat wel ff checken)
alvast bedankt.
Aangezien ik van de zomer met m"n Santos S4X de bikeparks in wil gaan ben ik op zoek naar een chainguide.
Ik rijd met een enkel voorblad (34 t geloof ik).
De modelletjes die mij qua prijs wel aanstonden waren de DMR chaincage en de Roox Chaindog en voor de onderkant een DMR chainreactor Mk II.
De chaincage en chaindog zijn bevestigd aan de zadelpenbuis, dit staat mij wel aan omdat je niet ook nog eens een andere BB nodig hebt (indien ik niet de juiste maat heb. De maat die er nu in zit is mij niet bekend).
Waar ik mee zit zijn de volgende punten:
- Welke van deze twee is de beste, of zijn er betere alternatieven (maar niet al te duur. <100 euro)
- Heb ik een nieuwe BB nodig (zal de maat wel ff checken)
alvast bedankt.
-
- Contacteer:
Re:Chainguide
hey,
de roox chaindog is beter dan de dmr chaincage is mij verteld. het hondje is dan ook wel 2 x zo duur.
ik heb nog een dmr chaincage te koop trouwens. voor 22,50! als je daar interesse in heb kun je me mailen op pinoisgeel@hotmail.com
groeten,
mike.
p.s. je maakt hem niet aan je zadelpen maar je seattube vast. anders moet je ketting een hele rare lijn lopen ::)
de roox chaindog is beter dan de dmr chaincage is mij verteld. het hondje is dan ook wel 2 x zo duur.
ik heb nog een dmr chaincage te koop trouwens. voor 22,50! als je daar interesse in heb kun je me mailen op pinoisgeel@hotmail.com
groeten,
mike.
p.s. je maakt hem niet aan je zadelpen maar je seattube vast. anders moet je ketting een hele rare lijn lopen ::)
ff veranderd.
Maar, ik ga waarschijnlijk voor de DMR speedguide. Heb ook al antwoord op de vraag of het past, en het past!
Het is dus al geregeld.
IIGV bedankt
(kan dus wel een slotje op ofzo)
Maar, ik ga waarschijnlijk voor de DMR speedguide. Heb ook al antwoord op de vraag of het past, en het past!
Het is dus al geregeld.
IIGV bedankt
(kan dus wel een slotje op ofzo)
-
- Forumbeheerder
heb nog n ideetje voor je
ik heb een DMR Speed guide liggen die ik niet meer ga gebruiken.
Da is een BMX size BB, maar ik zal vanavond eens kijken of ik met een ISCG adapter (die ik ook niet meer gebruik) dat ding niet kan monteren op een mountainbike BB shell.
If so, dan kan je hem voor heel weinig overnemen.....
interesse?
Da is een BMX size BB, maar ik zal vanavond eens kijken of ik met een ISCG adapter (die ik ook niet meer gebruik) dat ding niet kan monteren op een mountainbike BB shell.
interesse?
mwa, got pics?
-
- Forumbeheerder
nog geen tijd gehad , en zal allicht nog een weekje duren omdat ik volgende week in de bergen zit, maar i"m working on it.
Heeft iemand eigenlijk ervaring met Truvativ box chainguide?
-
- Contacteer:
super relaxte chainguide! en ziet er gewoon strak uit.DrJ schreef: Heeft iemand eigenlijk ervaring met Truvativ box chainguide?
-
- Forumbeheerder
BF = DeJean schreef:
interesse?
T zal helaas ni lukken. Te weinig "vlees" aan de chainguide om gaten te boren voor die iscg adapter
bummer
die truvativ dingen zouden toch juist dik tegenvallen? je ziet ze iig weinig tot niet tijdens wedstrijden etc
zane
zane
Ook alleen maar slechte berichten gehoord van box guide,
Heb zelf de voorloper ervan op mijn urban bike, die is redelijk maar niet perfect. (ketting wil er nog wel van aflopen soms)
Heb zelf de voorloper ervan op mijn urban bike, die is redelijk maar niet perfect. (ketting wil er nog wel van aflopen soms)
-
- Contacteer:
Zane! schreef:
die truvativ dingen zouden toch juist dik tegenvallen? je ziet ze iig weinig tot niet tijdens wedstrijden etc
zane
ja het is geen mrp... maar kost ook wat minder
Er is maar 1 chainguide ...: E-13 !!
met die boxguide heb ik ook goede ervaringe maar heb hem niet meer nodig want k rij ss

BF = DeJean schreef:
[BF = DeJean schreef:
interesse?
T zal helaas ni lukken. Te weinig "vlees" aan de chainguide om gaten te boren voor die iscg adapter
bummer
Ok, no probs.
Dan wordt het gewoon een nieuwe.
iigv bedankt.
freeko schreef:
Er is maar 1 chainguide ...: E-13 !!
Ja inderdaad, er past er maar een tegelijk op je fiets. Met MRP"s is ook niks mis.
Ik heb ook net mijn e13 binnen. In de handleiding wordt het gebruik van een dikker DH kettingblad afgeraden. Best een gewoon kettingblad. Ik dacht deze te combineren met een Race Face DH blad oid. Zou dit idd problemen geven? Wil dit toch even weten voor ik mij zo"n kettingblad aanschaf.
mijn oplossing: E13 BASH en homemade guide. heel simpel: neem een plaatje van 2mm dik maak er een chainguide van die rond je BB past(beetje knoeien om dat gat dezelfde grootte te maken als je BB zodat het perfect past) als bovenste chainguide gebruik je een oude in-line skate rem van rubber die je uit vijlt zodat je ketting erin past en tegengehouden wordlangs de binnenkant.
En onderaan doe je een rolletje van een katrol waarvan je gleuf rechthoekig afvijlt.
E13 bash zorgt er wel voor dat keting er langs buitenkant niet afvalt.
perfect chainguide, nooit probleem mee, beter als die "echte" chainuides die toch niet werken.
Mja ziet er niet uit maar werkt wel
En onderaan doe je een rolletje van een katrol waarvan je gleuf rechthoekig afvijlt.
perfect chainguide, nooit probleem mee, beter als die "echte" chainuides die toch niet werken.
den osse schreef:
mijn oplossing: E13 BASH en homemade guide. heel simpel: neem een plaatje van 2mm dik maak er een chainguide van die rond je BB past(beetje knoeien om dat gat dezelfde grootte te maken als je BB zodat het perfect past) als bovenste chainguide gebruik je een oude in-line skate rem van rubber die je uit vijlt zodat je ketting erin past en tegengehouden wordlangs de binnenkant.
Sjezus,.. heb je hier een foto van.. Ben erg benieuwd!
link naar oude pic op pinkbike(tstaat dan nog wel op mijn CMP cranck nu is het gewoon hetzelfde maar op een saint cranck)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=167097
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=167097