Garantie Giant (positief!)

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Mauiboy
Garantie Giant (positief!)

Bericht door Mauiboy » di jan 11, 2005 1:54 pm

Het frame van mijn Giant ATX 950 bleek gebroken...4 jaar geleden 2dehands gekocht...Mijn LBS (Beukers uit Petten; topzaak!) heeft hierover contact gezocht met Giant en kon mij gelijk met het melden dat het frame is gebroken, melden dat ik maarliefst 700 euro korting krijg op een nieuwe fiets...Voor zo"n oud beestje een hele nette prijs lijkt me zo...Nog wat service (ombouwen enkele onderdelen naar nieuwe fiets -vork, achterderailleur) van LBS en ik heb voor heel weinig een gloednieuwe bike!

Toch maar een Giant NRS3 uitgekozen...

Jumping Hansje

Re:Garantie Giant (positief!)

Bericht door Jumping Hansje » wo jan 12, 2005 11:45 am

Bekend verhaal, je kunt wellicht veel van Giant zeggen, maar de garantie afhandeling daar zijn ze heel goed en coulant in.
In ieder geval veel succes straks met je nieuwe bike. :D

tank24

Bericht door tank24 » wo jan 12, 2005 4:46 pm

zo das best netjes

Giedo

Bericht door Giedo » za jan 15, 2005 9:44 pm

Daar hebben ze lang over gedaan dan... Ik had een Giant met scheef erop gelaste nok, moest ik maar mee leren leven. Rechtsbijstand aan te pas gekomen... Voor mij nooit meer een @@&*%^%$#@^%... Kan de naam niet eens meer typen...

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » zo jan 16, 2005 1:06 pm

Over het algemeen doet Giant helemaal niet moeilijk over garantie gevallen.
Zelfs als je frame "iets" ouder is als 5 jaar dan nog doen ze niet moeilijk.
Weet je wel zeker dat het aan Giant of de importeur ligt en b.v. niet aan je LBS.
Als deze zich niet optimaal inspant voor zijn klant kan de garantie melding helemaal in het honderd lopen.

Giedo

Bericht door Giedo » zo jan 16, 2005 2:14 pm

Even voor de duidelijkheid, dit was begin jaren negentig, het kan nu gigantisch veranderd zijn hoor, dat zal ik niet ontkennen. Neemt niet weg dat de ervaring zo negatief was dat ik nooit meer een Giant aanraak.
Het lag overigens zowel aan de "fietsenmaker" als aan Giant. Allebei werkte tegen. De fijne fietsenmaker wilde de nok wel rechtbuigen met een schroevendraaier ::)
Had natuurlijk beter moeten weten dan een ATB te kopen bij de plaatselijke brommer/fietsenhandel.

Mauiboy

Bericht door Mauiboy » ma jan 17, 2005 8:00 am

Jumping Hansje schreef:
Over het algemeen doet Giant helemaal niet moeilijk over garantie gevallen.
Zelfs als je frame "iets" ouder is als 5 jaar dan nog doen ze niet moeilijk.
Weet je wel zeker dat het aan Giant of de importeur ligt en b.v. niet aan je LBS.
Als deze zich niet optimaal inspant voor zijn klant kan de garantie melding helemaal in het honderd lopen.

Ik hou "t op een combinatie van beiden...LBS is ook een topzaak (2e van Nederland gekozen afgelopen jaar)..erg vriendelijk en meewerkend met verstand van zaken...

BeenPower

Bericht door BeenPower » ma jan 31, 2005 1:46 pm

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad... Warp frame was gebroken, frame niet meer leverbaar dus nieuwe NRS3 gekregen tegen een kleine vergoeding. Ik was dus dolgelukkig ;D
Maar vijf maanden later brak dat frame ook weer :"(
Heb nu een NRS Air frame gekregen welke van een betere aluminiumlegering gemaakt is (6013 ipv 6061) en minder weegt.
Maar ondanks de prima garantie blijft het toch een beetje knagen... ik zie het frame nu als een soort wegwerp-artikel dat weliswaar vervangen wordt als hij breekt, maar het is zeer moeilijk om nu nog een "emotionele binding" met de fiets te hebben.

Ik heb geen geld om een nieuwe fiets te kopen, maar als ik het wel had betwijfel ik of het weer een Giant zou worden, omdat ik toch een beetje ben gaan twijfelen over de kwaliteit.
Aan de andere kant... het frame van een andere fabrikant kan ook breken en probeer dan ook maar eens zo"n goeie afwikkeling van de garantie te krijgen.

Voor mij weinig keus dus... gewoon door blijven rijden en elk jaar een nieuw frame :? ;)

Exar

Bericht door Exar » ma jan 31, 2005 5:58 pm

Wat klaag je nou? je had een slecht frame, toen kreeg je een heel redelijke, en nu heb je een topframe. Waarom was het ook al weer niet goed?

BeenPower

Bericht door BeenPower » di feb 01, 2005 12:09 pm

Zolang mijn topframe geen -krak!- zegt ben ik dolgelukkig en ik heb zeker niks te klagen!
Het was maar een kanttekening.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di feb 01, 2005 12:56 pm

@ Beenpower, hoe oud was dat NRS 3 frame?!?
Zelf ben ik nogal een sloper en zeker qua afdalen doe ik niet rustig aan en ondertussen heb ik mijn NRS (al) 2 jaar en nog geen gescheurd frame.
Ik weet dat de eerste modellen bij de bevestiging van de achterdemper en het balhoofd nogal eens de neiging hadden om te scheuren namelijk.

BeenPower

Bericht door BeenPower » di feb 01, 2005 1:18 pm

M"n frame was 5 maanden oud.
Het frame was gescheurd waar de zitbuis de bovenbuis ontmoet.
Dat is waar de meeste NRS frames scheuren als ik berichten op het internet mag geloven. Ik zou dit plekkie dus in de gaten houden.

Foto is niet van mijn fiets....
Afbeelding

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di feb 01, 2005 1:59 pm

Is/ was je zadelpen wel lang genoeg, zo"n scheur lijkt bijna veroorzaakt te zijn door een te korte zadelpen.
De oudere type"s scheurden als eerste bij de bevestigingspunten van de achterdemper. Later toen er een soort profiel op het frame gelast was waar de demper in zit kwam dit niet meer voor. Toen begonnen de problemen bij het balhoofd, ook hier werden weer verstevingsstukken op gelast. Vanaf 2003 is dit niet meer (op)gelast, maar is de buis zo gevormd.
Op de foto zo"n scheur ben ik nog niet tegen gekomen. Wat niet wil zeggen dat dit niet voorkomt, maar het lijkt veroorzaakt door een te korte zadelpen.

BeenPower

Bericht door BeenPower » di feb 01, 2005 2:38 pm

M"n zadelpen steekt nog ver voorbij de bovenbuis. Afgelopen weekend heb ik een zadelpen van 30.8mm gekocht zodat ik de standaard 27.2-30.8 shim weg kan laten en ik nog meer dragend vlak heb (de zadelpen zit dan dieper dan de shim).
Vanavond monteer ik de nieuwe zadelpen en zal dan e.e.a. exact opmeten.

BeenPower

Bericht door BeenPower » di feb 01, 2005 10:59 pm

De originele shim is 96mm lang. De zadelpen die ik gebruik (ook bij het gescheurde NRS3 frame) is 350mm lang en steekt 129mm in de zadelbuis, wat de dragende lengte dus 33mm groter maakt dan standaard. Van een te korte zadelpen is dus geen sprake.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do feb 03, 2005 1:39 pm

Oke dat is duidelijk, en nu maar hopen dat alles heel blijft.

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » do feb 10, 2005 1:06 pm

Giant doet idd niet moeilijk over garantie. M"n vaders XTC 1 (2000 model) had 2x een flink probleem. De eerste keer een ingescheurde achterbrug (ter hoogte van de schijfremnokken), waarbij er binnen enkele dagen na contact met Giant een nieuwe achterbrug werd opgestuurd en gemonteerd door m"n LBS. Kosten: geen. Later kreeg m"n vader het zelfs zover dat z"n frame knapte, net onder de demper (staande buis). Giant deed weer niet moeilijk. Kapotte frame werd opgestuurd, volgende dag een XTC Team van 2003 in huis, alles omgebouwd. Kosten: geen.

Hier niks te klagen over Giant.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do feb 10, 2005 2:38 pm

Ronald McD schreef:
Giant doet idd niet moeilijk over garantie. M"n vaders XTC 1 (2000 model) had 2x een flink probleem. De eerste keer een ingescheurde achterbrug (ter hoogte van de schijfremnokken), waarbij er binnen enkele dagen na contact met Giant een nieuwe achterbrug werd opgestuurd en gemonteerd door m"n LBS. Kosten: geen. Later kreeg m"n vader het zelfs zover dat z"n frame knapte, net onder de demper (staande buis). Giant deed weer niet moeilijk. Kapotte frame werd opgestuurd, volgende dag een XTC Team van 2003 in huis, alles omgebouwd. Kosten: geen.

Hier niks te klagen over Giant.

Bekend verhaal, ook de plaats van breken van frame net onder demper.
Dat gebeurd daar het meest.

Plaats reactie