Den Helder Standrace

Wedstrijden, informatie, parcoursinformatie en napraat. Deel hier je ervaringen of stel vragen met betrekking tot cross country wedstrijden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
PsychoPeter
Den Helder Standrace

Bericht door PsychoPeter » ma jan 10, 2005 11:43 am

Yo,

27 Feb is de eerste KNWU wedstrijd van dit jaar de strandrace in Den Helder, ik heb nog nooit eerder een strandrace gereden, ik zou graag willen weten welke banden hiervoor het meest geschikt zijn.

Nu zijn speciale beach banden nogal "profielloos" maar ik neem aan dat je in Den Helder niet alleen maar langs de vloedlijn rijdt dus ook stukken gewoon pacours (ik zag op foto"s zelfs langs een trap over een "baggerpad" naar beneden), wat is het snelste/beste compromis??

Exar

Re:Den Helder Standrace

Bericht door Exar » ma jan 10, 2005 2:31 pm

Strandbanden, het is iets van 42 km waarvan zo"n 2 op schelpenpaden, laatste 200 meter zit een klein stukje singletrack in, verder richting het keerpunt ga je door een dorpje en kom je over asfalt en gras. Super Moto"s are the way to go!

brute_agrarier

Bericht door brute_agrarier » di jan 11, 2005 8:14 pm

Als deskundige sluit ik me daarbij aan. Niet te hard zetten die banden en er vast op rekenen dat je na 200 meter strand helemaal nat bent.

michel2

Bericht door michel2 » do feb 03, 2005 10:33 am

zet van te voren je fiets in de vaseline, geen grapje , haal een spuitbus (het enige wat je eigenlijk nog in een spuitbus mag halen)en spuit alles in behalve je zadel en rem/schakel greepen trek een binneband over je zadelpen/frame en doe nog wat extra vet tussen de zadelpen en het frame.en dan alles naar rechts en duwen maar!

ik ben er over aan het denken om ook te gaan, als ik zo vrij mag zijn waar kom je vandaan en hoe ga je??

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr feb 04, 2005 6:18 pm

Vaseline????????? En na 200 mtr nat???????

Je bedoelt zeker dat je dan zeker weet dat al het zand aan je fiets blijft plakken...............

Waarom doet iedereen altijd zo panisch als het woord strand valt?

Die races worden altijd zo gepland dat het laag water is, dus in contact met zout water kom je al helemaal niet als je dit niet wilt. Als er weinig wind staat heb je ook geen last van zilte lucht vanaf zee(die veel schadelijker is dan het strandzand!!!!)

Dus gewoon strandbanden erom, en naderhand de fiets goed rakkeren dan is er niets aan de hand.
Oh jah, zorg dat je een superdroog smeermiddel hebt, supremeblack oid. anders word het wel feest in de versnellingsbak ;)

De mening van iemand die 5 km van het strand woont, en daar heel wat km"s duwt...

dusssss©

Plaats reactie