nieuwe hope mono mini

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ZAG
nieuwe hope mono mini

Bericht door ZAG » wo dec 22, 2004 11:44 am

iemand hier met een hope mono mini?
Ik heb nu de normale mini. maar wil overstappen op de mono mini(materiaalfreak).
Nu vraag ik mij af hoe deze remmen werken met nat weer? de mini"s die ik nu heb werken met regen namelijk een stuk minder.

Bruno

Re:nieuwe hope mono mini

Bericht door Bruno » wo dec 22, 2004 8:02 pm

Ik denk dat dit met de meeste schijfremmen toch het geval is hoor. Er wordt wel gesproken dat de prestaties bij elk weertype hetzelfde zouden zijn, maar dat is niet zo, had vroeger marta"s en die remden ook wel minder als ze nat werden maar nog altijd stukken beter dan V-brakes. Na een paar keer pompen was het nat er tussenuit en ging de temperatuur van de schijf omhoog wat de prestatie bevordert, en dan remden ze weer beter, en de volgende keer dat ik in de remmen moest weer van "tzelfde.
Bij auto"s en moto"s is trouwens de prestatie van de rem zelf ook iets minder als de remmen nat worden, maar dat wordt je minder gewaar.
Ik heb nu XT"s op mijn XC fiets maar nog niet mee in de regen/modder gereden.

Tomski

Bericht door Tomski » do dec 23, 2004 12:17 pm

Ik heb deze maar heb er nog niet in de regen me gefietst.

Binker

Bericht door Binker » do dec 23, 2004 3:16 pm

Niet in zeikregen gefietst maar wel natte omstandigheden en heb op een heeeeeel klein piepje hier en daar nergens last van gehad. Ik vind ze bruut! :D :D

Bruno

Bericht door Bruno » vr dec 24, 2004 8:07 pm

Binker schreef:
Niet in zeikregen gefietst maar wel natte omstandigheden en heb op een heeeeeel klein piepje hier en daar nergens last van gehad. Ik vind ze bruut! :D :D

Zijn de schijven zelf ook nat geworden? Het is vooral dan dat ze durven gaan piepen en dat de remkracht iets afneemt. Voordeel ervan is dat schijven vrij snel warm worden en dus ook weer droog worden, elk remsysteem heeft zo zijn voor- en nadelen

Plaats reactie