barspins
Moderator:Beheerders
-
dan moet een lineaire kabel nemen, zoals een bmx kabel of een derailleur kabel
Re:barspins
@ den osse: probeert gewoon ne keer nen rotor te plaatsen. check de P1
en de P street van specialized. het gaat, zelfs met een mech disc
en de P street van specialized. het gaat, zelfs met een mech disc
thanks for the advice. zal maar eerst proberen met lineaire kabels, als dat niet lukt blijf ik dan maar bij gewone x-ups tijdens jumps
niet genoeg geld om p1 te kopen alleen voor barspins te kunnen doen....

GT dude schreef:
meer kabel is meer wrijving bij gewoon remmen eh
WD40 helpt als ge da tussen de kabel en de kabelleiding spuit als er vuil of zo ingekomen is en het ni deftig meer remt, da was e slecht voorbeeld van mij
[/quote
Remleidingen bevatten olie..de echte iig
D2D]
Ik heb gister voor het eerst wat barspins gedaan, maar nu doen de binnenkanten van mij benen fucking pijn door het klemmen van het zadel.
Staat mijn zadel dan te hoog of te laag ofzo?(ik klem net boven knie hoogte)
Staat mijn zadel dan te hoog of te laag ofzo?(ik klem net boven knie hoogte)
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
blijven oefenen, dat hardt wel ;D
-
- Contacteer:
gewoon je pedalen verticaal houden, busdriver gaat al goed maar barspins...... k spring de meeste keren mee van mn pedalen.zadel klemmen doe zeer
Dust2Dust schreef:
[GT dude schreef:
meer kabel is meer wrijving bij gewoon remmen eh
WD40 helpt als ge da tussen de kabel en de kabelleiding spuit als er vuil of zo ingekomen is en het ni deftig meer remt, da was e slecht voorbeeld van mij
[/quote
Remleidingen bevatten olie..de echte iig
D2D]
now that makes sense ::)
-
crazy canuck schreef:
gewoon je pedalen verticaal houden, busdriver gaat al goed maar barspins...... k spring de meeste keren mee van mn pedalen.zadel klemmen doe zeer
busdriver (360 barspin) kan je al goed, maar barspin nog niet?

-
Dirty-Harry schreef:
[crazy canuck schreef:
busdriver (360 barspin) kan je al goed, maar barspin nog niet?
![]()
bus driver is een barspin met 1 hand aan het stuur
-
aha, ik dacht aan truckdriver. ik haal die altijd door elkaar, ze hebben ook maar 2 wielen minder he
toen ik nog met de BMX reed had k echt eelt op mijn benen waar k men zadel mee vast nam. Is gelijk gitaar spelen he. Gewoon blijven doen.
k weet dat ik ouwe koeie uit de sloot trek maar anders moest k er weer een nieuwe topic erover starte.
ben tijdje geleden begonne met streeten en heb de basics wel door, beetje bunny hoppen, manuals en drops maken. ben nu bij het hoofdstuk 180's en barspins aangekomen.
over me 180's wil k het nieteens hebben
maar barspins lukke al aardig na een paar keer het asfalt van heel dichtbij te hebbe bekeken.
heb ook voorrem moete verwijdere, en me kabels zijn lang genoeg voor 1x elke kant op, me voeten komen zelfs niet tegen t wiel aan.
K word alleen helemaal gek van de pijn in me benen, k fiets elke dag, en blijf gewoon barspins oefene tot k echt niet meer kan van de pijn.
ik heb me zadel al versteld maar daardoor is het opervlak van de pijn alleen maar groter geworden, onder/op/boven me knieen is het helemaal beurs. zelfs met kniebeschermers naar binne gedraaid
k zag dat mense al zegge, doorgaan enzo, maar ligt het niet aan het zadel dat je gebruik? misschien werkt een dik bmx zadel beter ???
ben tijdje geleden begonne met streeten en heb de basics wel door, beetje bunny hoppen, manuals en drops maken. ben nu bij het hoofdstuk 180's en barspins aangekomen.
over me 180's wil k het nieteens hebben

maar barspins lukke al aardig na een paar keer het asfalt van heel dichtbij te hebbe bekeken.
heb ook voorrem moete verwijdere, en me kabels zijn lang genoeg voor 1x elke kant op, me voeten komen zelfs niet tegen t wiel aan.
K word alleen helemaal gek van de pijn in me benen, k fiets elke dag, en blijf gewoon barspins oefene tot k echt niet meer kan van de pijn.
ik heb me zadel al versteld maar daardoor is het opervlak van de pijn alleen maar groter geworden, onder/op/boven me knieen is het helemaal beurs. zelfs met kniebeschermers naar binne gedraaid

k zag dat mense al zegge, doorgaan enzo, maar ligt het niet aan het zadel dat je gebruik? misschien werkt een dik bmx zadel beter ???
ja voor barspins zou ik echt een dirt zadel kopen (niet bmx dirt, maar mtb dirt)
iets in de richting van:
-Kona Dirt Seat
-SDG Dirt Seat
-BBB Dirt Seat
-de dirt seat van Brave
die zadels kan je echt heel lekker klemmen, in tegenstelling tot alle andere zadels.
ik heb nu ook net een BBB dirt seat gekocht omdat ik me oude gewoon echt niet kon klemmen
iets in de richting van:
-Kona Dirt Seat
-SDG Dirt Seat
-BBB Dirt Seat
-de dirt seat van Brave
die zadels kan je echt heel lekker klemmen, in tegenstelling tot alle andere zadels.
ik heb nu ook net een BBB dirt seat gekocht omdat ik me oude gewoon echt niet kon klemmen
- King Zeus @ DirtE19
ik doe met deze bike barspins (stuur kan 2 rondjes draaien als de kabel eerst de andere kant is opgedraait) als ik mijn voeten en pedalen ook recht houd dan kom ik ook wel met 5cm van mijn voet tegen het wiel(26 inch) maar als ik mijn voeten helemaal achterop de pedalen zet en mijn voeten i.p.v horizontaal een beetje ophoog doe dan past het percies.(zo ongeveer zoals ze op de foto staan)

- redoutterider
harder draaien en mss hoger met je voorwielbosse schreef:Oefenen jullie de barspin eerst in een manual of meteen op een jump? als ik hem probeer tijdens een manual dan valt na een halve draai mijn wiel al terug op de grond , hoe hard ik mijn zadel ook klem
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/
http://redoutebmx.webs.com/