Re:Draag je Bescherming of nie ?

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Canny

Bericht door Canny » do nov 04, 2004 9:49 am

pieterenzijntoy schreef:
idd gewoon dragen die bende, als je het niet hebt en je krijgt weer eens een pedaal in je been fiets je 1e tijd niet. en als je het niet draagt vanwege dat het niet stoer lijkt ben je volgens mij erg dom bezig.. doe dan maar sicke tricks met bescherming kan je hem ook nog eens opnieuw proberen als het misgaat..
nu heb ik ff vraagje ik rijd dan met 661 scheen knie en elleboog bescherming. maar nu ging ik in winterberg beetje ongelukkig op mijn plaat, en ik kreeg bij die valpartij mijn stuur dus in/tegen mijn schouder., wat tot vervolg had dat mijn schouder goed gekneusd was, nu wil ik in de volgende zomer een soort bikeparktrip maken, maar raden jullie dan body protection aan voor je boven lichaam, zo ja wat is dan de fijnste
mzzl pieter

kijk eens op http://www.mtbikers.com
ik koop die 3 delige set van trick x.
in totaal wel 260,00 € maar kan dan wel geke stunts doen.
Iedere zijn eigen mening maar ik draag toch liever bescherming bij stunts.
Dan voel ik me veiliger en durf ik meer. :)

sickRick

Bericht door sickRick » do nov 04, 2004 9:57 am

ik draag altijd helm en soms scheenbescherming ;)

RonSantos

Bericht door RonSantos » do nov 04, 2004 4:14 pm

XC alleen handschoenen. Hier in Nederland Schoorlse Bos vindt ik het risico niet echt hoog. Als ik ga trainen voor het down hillen, beetje drops doen en afdalingen. Dan draag ik handschoenen, dh helm, scheenbeschermers en in het buitenland nog een bodyprotector erbij. In het buitenland natuurlijk alleen down hill.

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » do nov 04, 2004 5:16 pm

soms...

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » do nov 04, 2004 5:49 pm

waarom dragen jullie allemaal handschoentjes? ik ben nog maar 1 keer echt op mijn handen gevallen dat ze open lagen, en dat was twee jaar geleden in namen...

vallen jullie dan allemaal zoveel op jullie handen? of zijn de grips te ruw voor de handjes? ;D

Smittie

Bericht door Smittie » do nov 04, 2004 6:17 pm

Flup The Bear schreef:
waarom dragen jullie allemaal handschoentjes? ik ben nog maar 1 keer echt op mijn handen gevallen dat ze open lagen,

een vriend van mij had altijd verhalen dat ie zonder handschoen meer grip had op zn remhendels :?

maar sinds ie een keer goed met zijn handen over de sraat heeft geschuurd draagt hij altijd handschoenen

Gast

Bericht door Gast » do nov 04, 2004 6:26 pm

Trial: helm, handschoenen, knie- en scheenbeschermers.
XC: helm en handschoenen.

Je kunt over alles discussiëren maar geen helm opzetten is onverantwoord. Ik wil niet eindigen als een plant door met m"n hoofd tegen het asfalt / de rotsen / een boom te slaan.

royal

Bericht door royal » do nov 04, 2004 6:31 pm

deelder is trouwens best een lekker wijf dan kan ze wel dom praten
maar streeten kan ze des te beter, er kunnen nog een hoop jongetjes van DP nog iets van haar leren

N I E L S

Bericht door N I E L S » do nov 04, 2004 6:32 pm

Alleen een body, de rest is tog niet voor de lange termijn nodig.

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » do nov 04, 2004 6:33 pm

Flup The Bear schreef:
waarom dragen jullie allemaal handschoentjes? ik ben nog maar 1 keer echt op mijn handen gevallen dat ze open lagen, en dat was twee jaar geleden in namen...

vallen jullie dan allemaal zoveel op jullie handen? of zijn de grips te ruw voor de handjes? ;D

handschoenen voor grip, in de winter warmte en idd als je valt.

DESL

Bericht door DESL » do nov 04, 2004 8:52 pm

Ik speel het spelletje ( MTB FR-DH al een tijdje, vanaf "92 en sins 1 jaar ;)BMX). Neem "t van mij aan die shit is er niet voor niets, je kan een "poser" zijn en blijven, maar only the smart will survive and evolve !

angel

Bericht door angel » vr nov 05, 2004 3:45 pm

Altijd in het terrein een helm en handschoenen
greetzzz 8)angel8)

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » za nov 06, 2004 12:55 pm

Voorkomen is beter dan genezen ;)

mtbfreak

Bericht door mtbfreak » za nov 06, 2004 1:21 pm

royal schreef:
deelder is trouwens best een lekker wijf dan kan ze wel dom praten
maar streeten kan ze des te beter, er kunnen nog een hoop jongetjes van DP nog iets van haar leren

en zij kan op haar beurt weer wat van de jongentjes op dp leren DRAAG BESCHERMING

ex-werkeloosje

Bericht door ex-werkeloosje » di nov 09, 2004 9:34 pm

helaas helaas ik ben geen twaalf meer dus ook niet meer van elastiek
dus altijd bescherming, anders kan ik me ontslag wel gelijk tekenen.

Mathijs

Bericht door Mathijs » wo nov 10, 2004 12:05 pm

Deze discussie is IMHO vrij onzinnig. We leven in een vrij land en niemand is verplicht bescherming te dragen. Iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij doet, en dan ook maar genoegen nemen met de gevolgen van een crash zonder bescherming.

Zane!

Bericht door Zane! » wo nov 10, 2004 12:29 pm

zodat iedereen gewetensloos rond gaat rijden en zich te pletter rijdt en de kosten voor sociale verzekeringen/voorzieningen, ziektekosten en weet ik al wat niet meer torenhoog zullen stijgen...

fijne zogenaamde moralistische opmerking kerel

zane

MAD MAX

Bericht door MAD MAX » wo nov 10, 2004 1:01 pm

Tsjah,

Iedereen moet het zelf weten, maar ik heb er toch liever geen mensen bij zonder helm. :(

Degene zonder helm moet inderdaad zelf op de blaren zitten, maar ik kan hem bij elkaar vegen als ie op zijn kop valt en dan is mijn dag ook weer verpest. :?

Het is dan wel je eigen verantwoordelijkheid, maar de rest van de groep ondervind wel degelijk de gevolgen als het dan toch mis gaat.

Dus mooi je helmpje op en lekker boompje koppen. ;D

bram_declercq

Bericht door bram_declercq » wo nov 10, 2004 2:45 pm

ik draag geen handschoenen. zelfs al moet ik af en toe mijn handen zetten.

rijden met handschoenen geeft me te weinig feeling. Is vergelijkbaar met windsurfen met surfschoenen, zegt een vriend.

Als ik echt ga streeten, of naar het skatepark, of afdalen, of dirt jumpen, draag ik wel mijn dianese, ook al is het warm, en ook al stinkt het naar het zweet.

en een helm, meestal skatehelm, en voor grote jumps een fullface (heb gemerkt dat je met een skatehelm ook hersenschudding kan krijgen).

En het allerbelangrijkste,samen metde helm: De scheenlappen.
Ben al vaak blij geweest dat ik ze droeg.

Mathijs

Bericht door Mathijs » wo nov 10, 2004 3:48 pm

Zane! schreef:
zodat iedereen gewetensloos rond gaat rijden en zich te pletter rijdt en de kosten voor sociale verzekeringen/voorzieningen, ziektekosten en weet ik al wat niet meer torenhoog zullen stijgen...

fijne zogenaamde moralistische opmerking kerel

zane

Dat bedoelde ik niet helemaal.
Ik bedoel meer dat het geen zin heeft om lui die zonder helm rijden af te kraken omdat het stom is oid (het is inderdaad minder verstandig). En ook de niet helm dragers die de helm dragers maar mietjes vinden slaat nergens op.

Laat iedereen gewoon doen wat hij wil, of het verstandig is of niet. Respecteer elkaar, of je nou een helm op je dop hebt of niet.

Zane!

Bericht door Zane! » wo nov 10, 2004 4:06 pm

ik respecteer jou niet als je zonder helm op je klets gaat, en help je ook niet naar de EHBO...

praat nou eens niet van die tv taal joh

zane

Mathijs

Bericht door Mathijs » wo nov 10, 2004 4:13 pm

Ik ga ook niet zonder helm op m"n klets.

Het is inderdaad stom om zonder helm te biken. Maarja, sommige mensen zijn nou eenmaal wat dommer dan de ander.

aphrodite

Bericht door aphrodite » vr nov 12, 2004 1:19 pm

That is indeed ongeveer het enige waarop ik toch moet staan, mijn eigen behoeften in acht nemend...keep it up, strakken tarzan!

pZyteX

Bericht door pZyteX » vr nov 12, 2004 2:31 pm

dh: ff helm, dainese pak en handschoenen
4x: ff helm, handschoenen en knie/scheen beschermers

N I E L S

Bericht door N I E L S » vr nov 12, 2004 3:02 pm

Zane! schreef:
ik respecteer jou niet als je zonder helm op je klets gaat, en help je ook niet naar de EHBO...

praat nou eens niet van die tv taal joh

zane

Je hebt wel echt wel gelijk, maar iedereen mag het wel zelf weten. Er is geen regel als zoiets als verplicht je gordel om. Daarnaast klinkt het raar om te hopen dat degenen die geen protectie dragen stil gaan staan bij t feit dat ze andere kosten bezorgen als ze niet stilstaan bij hun eigen risico"s. Wat wil je dan doen, protectie verplicht maken? Als je zonder protectie rijdt kosten op eigen risico maken? Krijgen we ook weer dat probleem in hoeverre iets een risico is ect etc etc.

Ongeschreven regels zijn best wel belangrijk. Ik weet het niet zeker maar volgens mij mag je ook eten, kaart lezen en shag draaien tijdens het autorijden (misschien is er wel een "kapstok regel" voor zodat dat niet mag, dat weet ik niet). Mensen die risico"s niet zien zullen zichzelf er ook niet of niet zo goed op voorbereiden. Ikzelf heb aardig wat wonden gezien bij motorrijders en daar wordt je echt niet goed van, dan trek je echt je pak wel aan, ook al rijd het echt veel fijner in je korte broek zomers. 1x een gast gezien die me voorbij kwam zetten met een km of 180 in zn zwembroek, zon ballenknijper. Weer zon voorbeeld, in je korte broek op de motor mag ook. Nederland betaalt.

Beste zou zijn als iedereen gewoon even stilstond bij de dingen en ook de nadelen tegenover de voordelen overwoog. Ik bedoel, zo erg is t toch niet om een body te dragen?

Plaats reactie