KASSA op ned.3 NU!!!!!
Moderator:Beheerders
een test over sportdrank/voedsel later in het programma. (duurt van 19:00 tot 19:30)
dusssss©
dusssss©
Re:KASSA op ned.3 NU!!!!!
aah k*t te laat anders had ik wel ff zitten looksen
En welke is er als beste uit de test gekomen ::)

En welke is er als beste uit de test gekomen ::)
Konklusie:
Voor de toppers heeft het zin.
Voor de sporter die 3 a 4 keer per week zijn rondje doet NIET.
Ontbijtkoek, een banaan en wat water is dan meer dan genoeg. Naast een gezonde voeding uiteraard.
Lees ook hier;http://www.mtb-sport.nl/forum/forum_pos ... =3118&PN=1
dussssss©
Voor de toppers heeft het zin.
Voor de sporter die 3 a 4 keer per week zijn rondje doet NIET.
Ontbijtkoek, een banaan en wat water is dan meer dan genoeg. Naast een gezonde voeding uiteraard.
Lees ook hier;http://www.mtb-sport.nl/forum/forum_pos ... =3118&PN=1
dussssss©
Omdat sportdrankjes veel te duur zijn gebruik ik sinds begin dit jaar Fantomalt en ik ben al twee jaar bezig met Roosvicee. Dit bevalt mij prima en is stukken goedkoper dan die Isostar, High5, enervitene zooi. Born is ook duur maar ik krijg er tenminste geen maagkrampen van wat wel eens gebeurd met andere poeders. Voor een lange marathon als Cristalp ;D neem ik altijd voorverpakte born sportvoeding mee. Lekker makkelijk.
Heel af en toe koop ik wel een blik isostar maar ik ga nu echt helemaal over op Fantomalt voor de toertochten enzo. Al die sportdranken zijn VERVUILD met teveel conserveringsmiddelen, kleurstoffen die je echt niet nodig hebt in sportvoeding. Alles met een E en wat cijfers erachter kan je het beste vermijden bij het sporten en vooral als je het met grote hoeveelheden moet innemen. De kans op maagkrampen en verlaagd prestatieniveau is anders aanzienlijk groter dan als je wat natuurlijkere producten inneemt. En ik spreek uit ervaring. Fantomalt is vrij van al deze zooi, want dat is het.
Verder bevat Fantomalt dextrine-maltose, wat vooral voor duursporters een van de beste suikers zijn. Andere suikers die het goed doen zijn glucose en sacherose.
Kijk voor meer info op.
http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondspor ... /vocht.htm
Roosvicee is ook een mooie oplossing. Doe er een beetje zout/natrium bij en je zit gebakken.
Heel af en toe koop ik wel een blik isostar maar ik ga nu echt helemaal over op Fantomalt voor de toertochten enzo. Al die sportdranken zijn VERVUILD met teveel conserveringsmiddelen, kleurstoffen die je echt niet nodig hebt in sportvoeding. Alles met een E en wat cijfers erachter kan je het beste vermijden bij het sporten en vooral als je het met grote hoeveelheden moet innemen. De kans op maagkrampen en verlaagd prestatieniveau is anders aanzienlijk groter dan als je wat natuurlijkere producten inneemt. En ik spreek uit ervaring. Fantomalt is vrij van al deze zooi, want dat is het.
Verder bevat Fantomalt dextrine-maltose, wat vooral voor duursporters een van de beste suikers zijn. Andere suikers die het goed doen zijn glucose en sacherose.
Kijk voor meer info op.
http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondspor ... /vocht.htm
Roosvicee is ook een mooie oplossing. Doe er een beetje zout/natrium bij en je zit gebakken.
.....en jij geniet geen sponsoring van Fantomalt ;D
Nee.. en jammer genoeg is het maar 6 weken houdbaar na openen van de verpakking maar dat is meestal geen probleem. Dan wordt het keihard namelijk ;D
Even over voeding:
Even voor de duidelijkheid: E nummers zeggen helemaal niets. Het zijn enkel door de europeuse unie goedgekeurde hulpstoffen. Vaak gebruikt voor kleuring van het voedsel/drank en kan dus afkomstig zijn van b.v. bieten, wortels, spinazie enz... Alle producten die een sterke kleur afgeven.
E nummers/stoffen zijn dus zeker niet altijd slechte of ongezonde stoffen.
E 100 nummers zijn de kleurstoffen
E 200 nummers zijn conserveringsmiddelen
E 300 nummers antioxidanten en voedingszuren( zoals vitamine c en e en appelzuur, melkzuur, azijnzuur)
E 400 nummers zijn stabilisatoren, emulgatoren, geleer en vulmiddelen ( vaak gebruikt in gebakken producten en sausen, minder in sportdranken.
E 600 nummers zijn geur en smaakversterkers.
Bij de weg; ik gebruik zelf altijd isostar fast hydration, lekker hoor.
als iemand nog vragen heeft kan hij mij het beste persoonlijk even mailen.
Groet SICK.
Even voor de duidelijkheid: E nummers zeggen helemaal niets. Het zijn enkel door de europeuse unie goedgekeurde hulpstoffen. Vaak gebruikt voor kleuring van het voedsel/drank en kan dus afkomstig zijn van b.v. bieten, wortels, spinazie enz... Alle producten die een sterke kleur afgeven.
E nummers/stoffen zijn dus zeker niet altijd slechte of ongezonde stoffen.
E 100 nummers zijn de kleurstoffen
E 200 nummers zijn conserveringsmiddelen
E 300 nummers antioxidanten en voedingszuren( zoals vitamine c en e en appelzuur, melkzuur, azijnzuur)
E 400 nummers zijn stabilisatoren, emulgatoren, geleer en vulmiddelen ( vaak gebruikt in gebakken producten en sausen, minder in sportdranken.
E 600 nummers zijn geur en smaakversterkers.
Bij de weg; ik gebruik zelf altijd isostar fast hydration, lekker hoor.
als iemand nog vragen heeft kan hij mij het beste persoonlijk even mailen.
Groet SICK.