scheur van 2mm in buitenband
Moderator:Beheerders
Na mijn buitenband gecontroleerd te hebben zit er een scheurtje van 2mm in mijn buitenband ( fast fred) , kan ik dit reparerenen ??
Gr Robert
Gr Robert
Re:scheur van 2mm in buitenband
2mm is nog op te lossen,, binnen oppervlak goed ontvetten en er hetzelfde opplakken zoals dat je bij een binnen band ook doet. Als het maar plakt en op zijn plaats blijft zitten. Als die 2mm in het loopvlak zitten heb je wel meer kans op lek rijden e.d. , maar de reparatie is de moeite.
tip voor als je dit tijdens het rijden gebeurd:
- neem altijd een oude creditcard/airmailes/anwbcard of iets dergelijks mee. dit kun je dan in de binnenband leggen en toch door blijven rijden.
tip voor als je dit tijdens het rijden gebeurd:
- neem altijd een oude creditcard/airmailes/anwbcard of iets dergelijks mee. dit kun je dan in de binnenband leggen en toch door blijven rijden.
Seconde lijm kan ook een hoop doen!!!!
Maakt t gat dicht, vult t op, en laat nix door
Maakt t gat dicht, vult t op, en laat nix door

-
Alleen jammer dat deze lijm oplost in water, dus niet in de regen gaan rijden. ;D
-
ik had een scheur van zeker 2 centimeter in de zijkant van mijn wildgripper. deze heb ik geplakt en er nog zeker een jaar mee doorgereden zonder problemen.
de foto is wat wazig maar als je goed kijkt kun je de scheur zien. de donkere vlek er om heen geeft de grote van de plakker aan die aan de binnen kant zit. De verkleuring komt van de rubberlijm
de foto is wat wazig maar als je goed kijkt kun je de scheur zien. de donkere vlek er om heen geeft de grote van de plakker aan die aan de binnen kant zit. De verkleuring komt van de rubberlijm
Duck tape erop aan de binnenkant? is ook met een vezelstructuur die niet makkelijk scheurt. Is een suggestie he, zelf nog niet geprobeerd.
Heb wel eens met een band in een spijker gereden, gat een kleine 5mm groot in loopvlak, niks aan gedaan, gewoon binnenband erin en opgepompt en je ziet er echt niks van, je moet al gaan zoeken om het terug te vinden. Rijd wel altijd met lage druk in mijn banden, en een gat is ook niet zelfde als een scheur natuurlijk.
Heb wel eens met een band in een spijker gereden, gat een kleine 5mm groot in loopvlak, niks aan gedaan, gewoon binnenband erin en opgepompt en je ziet er echt niks van, je moet al gaan zoeken om het terug te vinden. Rijd wel altijd met lage druk in mijn banden, en een gat is ook niet zelfde als een scheur natuurlijk.
Die band rijd je straks gewoon kapot (10 ritjes gok ik) KOOP UN NIEUWE !!!!!!
YOYAYI schreef:
Die band rijd je straks gewoon kapot (10 ritjes gok ik) KOOP UN NIEUWE !!!!!!
Wedden van niet?
Ik heb een schwalbe jimmy bandje nog altijd hier liggen die ik ook in een scheur heb gereden. En daar zijn zeker meer dan 10 ritjes op gemaakt... Zelfs nog mee gegaan naar italie, dus dat is geen probleem...
idd, heb er nog vrij lang mee gereden, en ligt nu nog in mijn garage voor volgende zomer, btw, zitten zelfs 2 zo"n gaten in ;D Continental bandjes, echt supergoed.
Maar een gat is niet hetzelfde als een scheur, bij een scheur is de vezelstructuur van de band gescheurd, en dat kan verder scheuren, iets dat de band perforeert beschadigd die structuur niet per sé. Als je je t-shirt scheurt, scheurt die makkelijk verder, steek een priem door je t-shirt en die vindt een weg door de vezelstructuur, ff simplistisch uitgelegd.
Maar een gat is niet hetzelfde als een scheur, bij een scheur is de vezelstructuur van de band gescheurd, en dat kan verder scheuren, iets dat de band perforeert beschadigd die structuur niet per sé. Als je je t-shirt scheurt, scheurt die makkelijk verder, steek een priem door je t-shirt en die vindt een weg door de vezelstructuur, ff simplistisch uitgelegd.
- King Zeus @ DirtE19
DMR moto band gescheurd na wall-ride tegen een dranghek, scheurtje van ongeveer 2cm... Dikke lagen Duck tape erop langs de binnenkant en gewoon terug ingestopt, banden loeihard en ik rijd er nog mee

King Zeus schreef:
DMR moto band gescheurd na wall-ride tegen een dranghek, scheurtje van ongeveer 2cm... Dikke lagen Duck tape erop langs de binnenkant en gewoon terug ingestopt, banden loeihard en ik rijd er nog mee![]()
gieren ;D
waar ducktape al ni goed voor is
ducktape roelz ;D
-
precies, ik rij ook al bijna een jaar street met zon soort geplakte band, ok wel voor..
en xc heb ik ook lang zo verder gereden.. gaat best joh
en xc heb ik ook lang zo verder gereden.. gaat best joh
Voor als het je onderweg gebeurd is het ook wel handig om een opengeknipte tandpastatube bij te hebben. Kan je er ook inleggen.
Kost niks en weegt niks. Is wel tijdelijke oplosssing natuurlijk.
Op ons ardennen weekend reedt iemand al in het begin door een klink stuk glas. Scheur van een cm of 3. Tube erin en hij heeft de route gewoon kunnen uitrijden.
Kost niks en weegt niks. Is wel tijdelijke oplosssing natuurlijk.
Op ons ardennen weekend reedt iemand al in het begin door een klink stuk glas. Scheur van een cm of 3. Tube erin en hij heeft de route gewoon kunnen uitrijden.