Mergel heuvellandschap 2 daagse ( de meningen )

Mooie toertocht in het verschiet of zojuist gereden? Deel je bevindingen hier.

Moderator:Beheerders

Deefke
Mergel heuvellandschap 2 daagse ( de meningen )

Bericht door Deefke » za sep 18, 2004 12:17 pm

Hey,

Ik heb afgelopen zaterdag de ATB route ( 50 km ) gefietst en ik wil toch maar effe zeggen dat het een geslaagde route was ;D Service was prima in orde en ook de stands van de tussenpauze"s waren goed :-*

Dus kortom; de 50 km route voor de ATB was geslaagd :D

Deefke ;)

Pogo
Contacteer:

Re:Mergel heuvellandschap 2 daagse ( de meningen )

Bericht door Pogo » zo sep 19, 2004 9:53 am

De mh2d is altijd goed als het weer maar meezit. Gister de 70 gestart maar niet uitgefietst ivm een knieblessure en een gebroken pink bleek achteraf!!! Dat zijn dingen waar de organisatie nix aan kan doen, helaas want die lui zijn verder echt goed bezig hoor!!!

roadkill

Bericht door roadkill » zo sep 19, 2004 1:47 pm

Hebbie nog veel pijn ????Ik kan je vertellen dat er bij ons van het veld niemand meer op zondag is gestart....Dit was voor mij de eerste keer maar zeker niet de laatste!!!
Ik ben er dus ook tegelijk met Pogo afgestapt,knie en schouder die weer opspeelde.heeeeeel jammer maar volgend jaar in de herkansing!

Greetz Roadkill

Btw volgend jaar wel het hele weekend he Pogo!!!

Deefke

Bericht door Deefke » zo sep 19, 2004 4:42 pm

Hey,

ik kan me het voorstellen :P Het was ook een zware route ( de 50 km atb ) :? Ik had na zo"n 40 km erg veel last van mijn onderrug. Ook waren er vele zware stukken bergop maar de downhills waren ook niet mis :D Dat was echt wel knallen ;)

Maar, we hebben het allemaal overleefd ;D

Deefke ;) :o

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo sep 19, 2004 6:46 pm

Heb vandaag (de zondag) enkel de 70 gedaan. Ging eigenlijk zeer voortvarend. Goed door kunnen stampen op een lekker verzet.

In aanloop naar de 3de pauze toe was het echter wat minder; op een of andere manier een behoorlijke dip. Dat, terwijl ik voor mn gevoel de eerste helft niet volle bak reed, kon dát het niet zijn. Daarnaast kreeg ik tamelijk last van het "hongerklap-gevoel". Was dus bang dat ik vroegtijdig de strijd moest staken.

Het laatste deel... dus zeg 15km tot het eind, het hele stuk met gruwelijke krampaanvallen in mn benen gereden. Ik heb daar normaal gezien niet echt last van, maar vandaag was gewoon bizar. Kon toch tempo rijden op de licht glooiende delen, maar zodra het been tempo iets te veel richting "vrij spinnen" ging, schoot óf mn kuit, óf mn bovenbeenspier in de kramp. Heb in twee klimmen even staan/zitten strekken, omdat het bijna niet te doen was.

Al met al ben ik toch blij dat ik dus niet ben afgestapt en de route toch heb afgereden, ondanks de felle krampen. Zit nu met pijnlijke benen thuis, maar kan gelukkig zeggen dat ik hem toch heb uitgereden.

Ben onderweg tijdens een "zwak" moment in een klim, waar ik dus even m"n krampen aan het bevechten was, nog bij gereden door een stille lezer van dit forum op een gele Genius met vriendin. Diegene wil ik nog even bedanken, omdat dat me stiekem toch wel wat motivatie gaf om door te blijven rijden... of te wel; ik wou me niet laten inhalen ;).

De route van dit jaar was echt super. Mooie stukken gezien die ik normaal in limburg niet echt tegen kom. Zeer de moeite waard!

DiTemp

Bericht door DiTemp » zo sep 19, 2004 7:51 pm

Zaterdag en zondag de 50 gereden. Zaterdag viel t allemaal wel mee (alleen die stenen op een carbon rigid bike met 1.6 bandjes ai). Zondag 60 km. gereden en slechts 1 keer lek.

Verder een enorme pluim voor de organisatie, perfect weekend gehad.

marq

Bericht door marq » ma sep 20, 2004 9:05 am

afgelopen weekend zowel op zaterdag als op zondag de 70 km gereden in de MH2D.
Klopt het dat het zaterdag toch stiekum meer dan 80 km was?
Mooie tocht overigens en natuurlijk fantastisch weer :). Dan hoef je helemaal niet naar Houffalize toe, want dichtbij huis kan het ook mooi zijn.
Het enige wat ik jammer vond was dat onoverzichtelijke bochten niet met oranje/witte linten waren aangegeven. Dat had hier of daar een valpartij kunnen schelen.

deijss

Bericht door deijss » ma sep 20, 2004 10:31 am

Had me ingeschreven voor de 50 km routes zaterdag en zondag. Beide dagen was top!
Lekker weer, super routes, goede bepijling van de routes, en na afloop een heerlijke grimbergen van de tap.

Zaterdag vond ik makkelijker rijden dan zondag.
Had zaterdag er 2:15 voor nodig om de 53 kilometer te rijden, toch een gemiddelde van 23,5.
Zondag was zekers zwaarder. Tellertje stond na afloop op 59,8 kilomer en had daar 2:50 voor nodig. Gelukkig het gemiddelde net boven de 20 km/uur kunnen houden.

Gène

Bericht door Gène » ma sep 20, 2004 1:54 pm

Gisteren morgen ben ik om 5 uur opgetsaan. Kwart voor 6 kwam het vervoer en om kwart voor zeven zaten wij (M"n neef en ik) op de fiets om de pijltjes te controleren van de 50 km route(eerste stuk van de 70). Na 5 km was het raak. Zeker 1 km van de route geheel zonder pijltjes. Even wat nieuwe opgehangen en deze hebben hun werk goed geleverd. Gelukkig hoefden we maar de eerste 25km vn de 50te rijden want s"middags hebben we weer die pijltijes moeten ophalen. En dat is egt een vet irritant werkje. Maar ja, de route was inderdaad erg mooi en snel. Ik heb toch wel op bepaalde stukken op kruis snelheid gezeten.
mzzl
Gène

roadkill

Bericht door roadkill » ma sep 20, 2004 4:59 pm

Iemand enig idee wanneer er fotoos op de site staan,of iemand hier nog foto"s gemaakt????

Deefke

Bericht door Deefke » ma sep 20, 2004 5:52 pm

roadkill schreef:
Iemand enig idee wanneer er fotoos op de site staan,of iemand hier nog foto"s gemaakt????

Hey,

Ik heb geen idee of er foto"s opkomen of wat dan ook. Ik zou je gewoon aanraden om de site van de MH2D in de gaten te houden :o Dan komt het wel allemaal goed :P

Deefke ;)

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » ma sep 20, 2004 8:43 pm

roadkill schreef:
Hebbie nog veel pijn ????Ik kan je vertellen dat er bij ons van het veld niemand meer op zondag is gestart....Dit was voor mij de eerste keer maar zeker niet de laatste!!!
Ik ben er dus ook tegelijk met Pogo afgestapt,knie en schouder die weer opspeelde.heeeeeel jammer maar volgend jaar in de herkansing!

Greetz Roadkill

Altijd een heel weekend plannen als het even kan. Wij komen al een jaar of 9 bij de MH2D (behalve bij héééél veel regen) en elk jaar is het weer even mooi en goed geregeld. Alleen was de 70 km. van zaterdag eventjes 80 km........

Wij rijden (zoals wellicht bekend) ATB-tandem en dat blijft geweldig. Vooral de reacties zijn gaaf. Hoorden we in de eerste jaren nog geregeld "ze trapt niet mee" (haha, ik kom niet meer bij van het lachen :P ), nu varieert het van "hé daar is die tandem weer" tot "hoe doe je dat?". Dat laatste hoorden we vooral bij de paar waanzinnige klimmetjes die we dankzij de enorme grip - dubbel gewicht op de Velociraptor - vrijwel allemaal konden fietsen. Erg leuk als rondom je de "solo"fietsers blijven steken ;) En vooral een aardige compensatie voor ons tempo, want meer dan pakweg 14,3 gemiddeld konden we er zaterdag niet uit persen .....

A propos camping: wij hebben vele jaren bij Camping Wetsels gestaan (300 meter, naast de kruising) en stonden nu wegens te laat geboekt bij Riva (www.rivarekreatie.nl). Prima camping, maar helaas slechts 2 douches, da"s minder.....

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di sep 21, 2004 1:45 pm

Tja heb beide dagen de 70 km. gereden en het was weer geweldig zoals altijd. Alleen bij kruisingen stonden dit jaar geen mensen meer van de organisatie om te waarschuwen voor eventueel overig verkeer.
En wat veel erger is op zondag zijn er wandelaars geweest die zich stoorden aan "al" die fietsers en daarom maar de bordjes hebben weggehaald op een T splitsing. >:(
Gelukkig wees een plaatselijke bewoner ons waar we naar toe moesten.

roadkill

Bericht door roadkill » di sep 21, 2004 4:33 pm

dubbelop schreef:
[
roadkill schreef:

Greetz Roadkill

Altijd een heel weekend plannen als het even kan. Wij komen al een jaar of 9 bij de MH2D (behalve bij héééél veel regen) en elk jaar is het weer even mooi en goed geregeld. Alleen was de 70 km. van zaterdag eventjes 80 km........

Wij rijden (zoals wellicht bekend) ATB-tandem en dat blijft geweldig. Vooral de reacties zijn gaaf. Hoorden we in de eerste jaren nog geregeld "ze trapt niet mee" (haha, ik kom niet meer bij van het lachen :P ), nu varieert het van "hé daar is die tandem weer" tot "hoe doe je dat?". Dat laatste hoorden we vooral bij de paar waanzinnige klimmetjes die we dankzij de enorme grip - dubbel gewicht op de Velociraptor - vrijwel allemaal konden fietsen. Erg leuk als rondom je de "solo"fietsers blijven steken ;) En vooral een aardige compensatie voor ons tempo, want meer dan pakweg 14,3 gemiddeld konden we er zaterdag niet uit persen .....

A propos camping: wij hebben vele jaren bij Camping Wetsels gestaan (300 meter, naast de kruising) en stonden nu wegens te laat geboekt bij Riva (www.rivarekreatie.nl). Prima camping, maar helaas slechts 2 douches, da"s minder.....

Hmm heb sterk de indruk dat ik een hele tijd met jullie heb opgefietst,althans ik heb geen idee hoeveel tandems op zaterdag de 70 km gedaan hebben... Hadden jullie rode shirtjes en zwarte broeken aan????

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » wo sep 22, 2004 10:06 pm

roadkill schreef:

Hmm heb sterk de indruk dat ik een hele tijd met jullie heb opgefietst,althans ik heb geen idee hoeveel tandems op zaterdag de 70 km gedaan hebben... Hadden jullie rode shirtjes en zwarte broeken aan????

Ja, dat klopt. Rode shirts met opdruk "Double Forte", Camelbaks en een zilver/blauwe Santos tandem met Dirt Jumper. En jij?

En wat die tandems betreft: ik heb zaterdag 1 C"dale straattandem gezien en weet dat er op zondag een rode Zoon-tandem op de weg meegereden heeft. Andere (MTB-)tandems heb ik in dit weekend niet gezien.

roadkill

Bericht door roadkill » wo sep 22, 2004 10:37 pm

Zilveren Viper,en zwart blauw shirt/broek met grote witte EB op de achterkant

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » wo sep 22, 2004 11:02 pm

Don"t forget the haircut !!! 8)
It was visible under/in your helmet ;D

roadkill

Bericht door roadkill » do sep 23, 2004 8:39 am

Leuk touwens wat ik zeg over de grote witte letters achterop me shirt,ik rij met een camelback ::) ::) Maar goed als het kapsel dan zichtbaar was: met een rode tribal achterin me haar geschoren ;D ;D

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » vr sep 24, 2004 9:05 pm

roadkill schreef:
Zilveren Viper,en zwart blauw shirt/broek met grote witte EB op de achterkant

Komt me bekend voor. Ik heb alleen geen idee meer op welk deel van de route we bij elkaar hebben gereden.

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » za sep 25, 2004 10:51 am

Dat moet het eerste gedeelte zijn want daarna istie fout gereden ;D en istie mij lastig gaan vallen 8)

roadkill

Bericht door roadkill » za sep 25, 2004 3:32 pm

Yep denk ergens tussen de 10 en de 40 km,daarna moest ik Pogo begeleiden ;D

Deefke

Bericht door Deefke » wo sep 29, 2004 11:57 am

Hey,

Zo zie je maar weer ! Fietsen brengt mensen samen :P Nu nog weten hoe de ander eruit ziet dan kan je elkaar ook herkennen :D ( Misschien handig om leuke foto"s van jezelf te plaatsen ) ;) ;)

Deefke :D

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » do sep 30, 2004 8:58 pm

Dan leg mij maar eens uit hoe ik hier een foto neerdrop
:?

Deefke

Bericht door Deefke » zo okt 03, 2004 8:54 am

Pogo schreef:

Hey,

Ik heb geen idee hoe dat moet :-[ Maar wat ik wil zeggen is dat het wel leuk zou zijn als dat kon, maar dat lukt niet :P

Deefke :)

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » zo okt 03, 2004 1:15 pm

Pogo schreef:

Nou, zo:

Afbeelding

De truc is om je foto eerst zelf ergens op Internet te zetten of deze ergens te vinden. Ga dan met de cursor op de foto staan, klik met de rechter muisknop, kies "eigenschappen" en kopieer het adres (URL).
In je bericht op dit forum kies je de knop "voeg afbeelding toe". Daardoor komt ongeveer dit in je bericht te staan: "(img)URL(/img)". Op de plaats van URL plak je het adres van de foto en klaar ben je.

Plaats reactie