Re:onsterfelijke onderdelen
Moderator:Beheerders
hela
Ahja meeste hier op dp weten dat ik een drop bike wil gaan bouwen
super monster is er en over een paar dagen een banshee scream frame ;D
Maar er moeten nog andere onderelen op komen om te kunnen biken en ik wil graag dat die heel blijven gewicht doet er niet zo veel toe.
dus ik vraag jullie ook om wat advies van onderdelen :
velgen
naven
spaken
remmen
transmissie
stuur
blokje
zadel
cranks
bracket.
Ahja meeste hier op dp weten dat ik een drop bike wil gaan bouwen
super monster is er en over een paar dagen een banshee scream frame ;D
Maar er moeten nog andere onderelen op komen om te kunnen biken en ik wil graag dat die heel blijven gewicht doet er niet zo veel toe.
dus ik vraag jullie ook om wat advies van onderdelen :
velgen
naven
spaken
remmen
transmissie
stuur
blokje
zadel
cranks
bracket.
wielen, funn of halo combats 48 spaaks, spijtig dat double tracks niet in 48 spaaks bestaan
stuur, on one/ planet X goliath of DMR wingbar of roox torquebar
remmen, hayes mag of hope
cranks, profiles, primos, DMR, brave machine, planet X of andere 3 piece, of saint of
race face diabolous
stem, race face of 24 met 6 bouten
stuur, on one/ planet X goliath of DMR wingbar of roox torquebar
remmen, hayes mag of hope
cranks, profiles, primos, DMR, brave machine, planet X of andere 3 piece, of saint of
race face diabolous
stem, race face of 24 met 6 bouten
aha weet je waar ik die halo wielen kan krijgen in nl ?
-
hee crash
Roel een vriend van mij heeft nog een setje funn"s liggen voor 300 euro.
Groetjes Bertus
Check te koop staat nu bijna bovenaan
Roel een vriend van mij heeft nog een setje funn"s liggen voor 300 euro.
Groetjes Bertus
Check te koop staat nu bijna bovenaan
Crash schreef:
patman heeft halo maar das niet in nl maar ->be hij kan ze wel sturen
ik heb wel wat recht van spreken dacht ik zo, spreek dus wel uit eigen ervaring:
velgen: doubletracks 36 gts 24 inch zou ik doen, doublewides spring je toch snel flat spots in, of natuurlijk iets 48 gts
naven: ik rij 2.5 jaar rond met hope big uns, geen 10e mm speling, lopen als n tiet, draaien als n tiet, hoge flens, dus korte spaken mogelijk
spaken: DT nogwat
remmen: mijn enduro"s leven nog steeds...
transmissie: zo simpel mogelijk houden
stuur: net zoals ik een renthal mx stuur nemen, gewoon afzagen..
blokje: iets breeds, mooie raceface fzo
zadel: sdg bigboy, staat helemaal voor in de zadelpen, maar geen kromme rails en sterk dek
cranks: 3pieces dacht ik zo
bracket.: zie boven
succes...!
zane
velgen: doubletracks 36 gts 24 inch zou ik doen, doublewides spring je toch snel flat spots in, of natuurlijk iets 48 gts
naven: ik rij 2.5 jaar rond met hope big uns, geen 10e mm speling, lopen als n tiet, draaien als n tiet, hoge flens, dus korte spaken mogelijk
spaken: DT nogwat
remmen: mijn enduro"s leven nog steeds...

transmissie: zo simpel mogelijk houden
stuur: net zoals ik een renthal mx stuur nemen, gewoon afzagen..
blokje: iets breeds, mooie raceface fzo
zadel: sdg bigboy, staat helemaal voor in de zadelpen, maar geen kromme rails en sterk dek
cranks: 3pieces dacht ik zo
bracket.: zie boven
succes...!
zane
mtbfreak schreef:
[Crash schreef:
patman heeft halo maar das niet in nl maar ->be hij kan ze wel sturen
hela heeft patman een site of e-mail ?
want ik heb op internet in wat winkels in engeland ofzo die halo combats gezien voor 125 pond set

-
- Contacteer:
Cranks : profile streep die primo,s maar weg
Stem: zo kort mogelijke
wielen : dubbelwide en naven met een grote flens
Stem: zo kort mogelijke
wielen : dubbelwide en naven met een grote flens
allee ik zat zo na te denken voor die wielen welke maat.
want 24 inch zou dat beter zijn om te droppen ?
ik ben niet echt groot frame is maat s.
mja 48 spaaks is zoiezo al stugger.
want 24 inch zou dat beter zijn om te droppen ?
ik ben niet echt groot frame is maat s.
mja 48 spaaks is zoiezo al stugger.
-
waar zijn die profiles in NL te krijgen, lijkt mij ook wel wat
hallo@abcfiets.comCrash schreef: [mtbfreak schreef: [patman heeft halo maar das niet in nl maar ->be hij kan ze wel sturenCrash schreef: aha weet je waar ik die halo wielen kan krijgen in nl ?
hela heeft patman een site of e-mail ?
want ik heb op internet in wat winkels in engeland ofzo die halo combats gezien voor 125 pond set![]()
Edit: prive mail adres geplaatst, deze gebruiken graag.
crash vowa rijdt gij me ne super monster en gene gewone monster ?
- cHoc
Crash schreef:
velgen Double tracks, die halo"s zou kunnen, ken ze niet
naven zoals zane al zei, Hope Big"Un,
spaken Sapim strong spaakies
remmen schijvies, hope, shimano, hayes....
transmissie simpel
stuur renthal of RooX torquebar
blokje Kore Elite B52, kost wat maar dan heb je ook echt wat!!
zadel 2 stuks en ducktape, a"la bender style ;D
cranks 3piece, profile, 24/7....
bracket zie boven
Tanja en Ruud reden geloof ik op dagelijkse basis deuken in hun Halo Combats.
Bender is toendertijd ook overgestapt van Combats naar Double Tracks.
Beter ga je voor 2 double tracks in 24". Jij hebt ze in je bighit toch crash? Ooit een deukje oid ingereden?
Bender is toendertijd ook overgestapt van Combats naar Double Tracks.
Beter ga je voor 2 double tracks in 24". Jij hebt ze in je bighit toch crash? Ooit een deukje oid ingereden?
@bansheebeesie ik ga een super monster rijden ;D
ahja die single track 24"" is krom van boven naar onder naar links naar rechts :P
ahja die single track 24"" is krom van boven naar onder naar links naar rechts :P
-
HALO SAS in 24"met 48 spaken, niet heel licht, wle mega sterk! En niet duur!
-
voor cranks zou ik toch saint pakken heb ze zelf ook, voelt net zo stijf aan als een 3 piece
of nog erger is een fsa pig crank met mtb bb wel heel zwaar van massief ijzer maar zek0r wel stevig
of nog erger is een fsa pig crank met mtb bb wel heel zwaar van massief ijzer maar zek0r wel stevig
Ik heb Halo"s in 48h, maar ook al met (kleine) blutsjes in (vooral door lage bandenspanning te rijden), een Double Track is nog wat steviger, voor zover ik weet de stevigste velg, ken velen die ermee rijden met lage druk op hun banden en niet 1 bluts, heb deze zomer pas de eerste weten sneuvelen, maar die was dan ook echt wel getrasht
idd, neem de double tracks!
Aangezien je flink gaat droppen kun je beter sterke velgen met 36gaten nemen dan slappe velgen met 48 gaten! Extra spaken draagt, net als 24", toe aan de zijwaardse stijfheid van je wielen .. dus zolang jij geen lompe 180s of 360 oid gaat springen is dat niet nodig!
24 of 26" ?
Voor droppen maakt t niet veel uit, ik zou voor 26" gaan omdat t n stuk soepeler rijd!
Cranks?
3-piece of iets wat dr in de buurt komt.
Ik zou zeggen, streep alles door en ga voor de Profiles -> ze leven wellicht langer dan jij
Aangezien je flink gaat droppen kun je beter sterke velgen met 36gaten nemen dan slappe velgen met 48 gaten! Extra spaken draagt, net als 24", toe aan de zijwaardse stijfheid van je wielen .. dus zolang jij geen lompe 180s of 360 oid gaat springen is dat niet nodig!
24 of 26" ?
Voor droppen maakt t niet veel uit, ik zou voor 26" gaan omdat t n stuk soepeler rijd!
Cranks?
3-piece of iets wat dr in de buurt komt.
Ik zou zeggen, streep alles door en ga voor de Profiles -> ze leven wellicht langer dan jij

Bruno schreef:
Ik heb Halo"s in 48h, maar ook al met (kleine) blutsjes in (vooral door lage bandenspanning te rijden), een Double Track is nog wat steviger, voor zover ik weet de stevigste velg, ken velen die ermee rijden met lage druk op hun banden en niet 1 bluts, heb deze zomer pas de eerste weten sneuvelen, maar die was dan ook echt wel getrasht
Hmmm heb zelf, halo sas gehad 24"" met 48 spaken. En was kwa stevigheid erg tevreden over deze velgen. Weet net zo zeker nog niet of de double track steviger is....... Mijn keuze ging toch naar de halo sas.
als ze nu is double track met 48 spaken zouden maken

hele vette velgen alleen niet in 26 inch :"(
wat is de prijs van zon ding ??
wat is de prijs van zon ding ??
Tuup J schreef:
Hmmm heb zelf, halo sas gehad 24"" met 48 spaken. En was kwa stevigheid erg tevreden over deze velgen. Weet net zo zeker nog niet of de double track steviger is....... Mijn keuze ging toch naar de halo sas.
Heb er al een verschillende keren met zijn achterwiel weten landen op de balk op de landing van de gap jump in BWB met een double track, telkens hard tot op de velg, niet 1 bluts of opwaartse of zijwaartse slag, ga ik met mijn SAS velgen ni proberen want ondanks 48 spaken denk ik dat die dan (bij wijze van spreken) dubbel plooit.
Ook de velg zelf draagt bij tot de stijfheid van een wiel, want een DT wiel moet zeker niet onderdoen qua stijfheid tov een SAS 48h. Dat heeft dan weer te maken met het profiel van de velg, DT is een hoge velg met grote wanddikte, kunnen kortere spaken worden gebruikt, wat het alles samen ook weer een pak stijver maakt.
-
ik denk da je een double track met 36 spaken ook niet kapot zal rijde ze
dus hoeven ze er geen met 48spaken te maken want dit maakt het alleen maar zwaarder, wel niet veel maar kom

dus hoeven ze er geen met 48spaken te maken want dit maakt het alleen maar zwaarder, wel niet veel maar kom