Voeding/Suplement advies gevraagd

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
PsychoPeter
Voeding/Suplement advies gevraagd

Bericht door PsychoPeter » ma jul 26, 2004 11:27 pm

Yo,

Ik ben nu een goed jaar aan het "knallen" na 14 Jaar 0,0 aan sport te hebben gedaan. (Heb in het 1e half jaar er 30 kilo afgetrapt en dat was hard nodig!)
Ik train 1 keer per week met de MTB club en op Zondag een paar uur zelfstandig.
Dan doe ik 1 keer per week op de hybride 100+ Km, op c.a 29 km/pu gem (moet naar de 30+ gem)
Verder als het kan iedere dag woonwerk (+ brienenoord als extra"tje op & neer), woonwerk is een beetje kort geworden, 14 Km enkel ,was 28 enkel, :( ).

Wanneer ik de 100+ train neem ik een dubbele bruine boterham met honig en een banaan er tussen mee, 2 Muesli bars, ik vertrek dan op een bord macaroni.

Toch vindt ik zeker met MTB"en dat ik veel te snel stuk zit.
Ik wil volgend jaar misschien het NK funklasse ofzo gaan proberen (for oldies;-) ).
Over 2 weken doe ik de 130 van Luik-Bastenaken-Luik om te proberen (nog nooit zoiets gedaan), verder wil ik stevast 1 a 2 keer p/m een veld/toer tocht gaan doen.

Nu schrijven jullie hier soms over "middeltjes", kan iemand mij een tip geven wat ik zou kunnen "gebruiken" om wat meer "pep" in mijn lijf te kunnen krijgen.

Mijn huisarts (een fanatiek wielrenner) lacht zich al dood wanneer je informeert naar Energy drank als Born o.i.d,.....hij geeft als advies neem een scheutje roosvice met wat zout in een bidon en je hebt hetzelfde,...en anders zit meneer Born zich rot te lachen hoe jij je geld over de balk gooit,...en je wordt weer dik als je niet oppast.

Bij Bodyfood.nl gaven ze mij het advies om eens Super-Dibencozide - Gotic Creatine blast en Gotic L-Amin0 2100 te proberen.

Ene weet iemand iets tegen een ernstige vorm van Bike verslaving?? ;-)

Wie heeft voor mij o"zo wijze en nuttige adviezen??

R@coon

Re:Voeding/Suplement advies gevraagd

Bericht door R@coon » di jul 27, 2004 9:14 am

Conditie komt ook niet even in een half jaartje weer terug, zeker niet na 14 jaar niet sporten. Dus je moet het probleem niet bij je voedsel neerleggen. Train gewoon lekker door zoals je nu al doet: regelmatig trainen (min 2 x week) . Je moet ook niet altijd vol door proberen te hameren, maar train die 100 km bijv. op een wat rustiger tempo (voor betere zuurstof opname en vetverbranding) en geef dan wat extra"s als je gaat mountainbiken. Dan krijg je een mooie balans in training en zal je na een jaar toch een duidelijk betere conditie en efficientere verbranding hebben.

Succes met trainen.

nb. Zoek je toch "extra pep" neem dan zo"n kleverig zakje vloeibaar voedsel. Dat wordt snel opgenomen in je bloed.

Plaats reactie