Processierups

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Richman
Processierups

Bericht door Richman » do jul 22, 2004 12:15 pm

Ik heb afgelopen zondag in het bos bij Nijmegen, tijdens het noodweer van die avond gereden, en ben behoorlijk te grazen genomen door de processierups (de haartjes ervan dan).
Ik vraag me af of het vanaf de grond via m"n achteband op m"n benen/rug terrecht is gekomen of vanuit de bomen naar beneden geregend is.

En ik ben benieuwd of er meer mensen last hebben gehad van die klote jeuk en bulten die je eraan overhoudt (ik ben er na 4 dagen bijna vanaf maar het was geen feest).

The General
Contacteer:

Re:Processierups

Bericht door The General » do jul 22, 2004 11:02 pm

tja, ik weet een hele vette trails baan te liggen , in de bossen alleen die zit nu helemaal onder de rupsen , dus daar kunnen we ook al niet meer fietsen

R@coon

Bericht door R@coon » vr jul 23, 2004 10:11 am

Zoals je zelf al zegt komt het door die haartjes van de rups. Die rupsen zitten in eikebomen en laten haartjes los die door de wind door het bos zwerven. Waar je vooral voorzichtig mee moet zijn is het inademen van deze haartjes, daar kan je aardige luchtweg problemen mee krijgen. Als je weer gaat rijden moet je proberen om bijv. rond Groesbeek te rijden want daar is de vierdaagse langs gekomen en de complete vierdaagse route is processierups-vrij gemaakt.

Verder de eikebomen vermijden !!

Giedo

Bericht door Giedo » za jul 24, 2004 12:27 pm

Heb er ook last van gehad na een tochtje door omgeving Nijmegen, helaas had ik er een lichte allergische reactie op... Heb bijna 2 weken met uitslag rondgereden. Had vuurrode armen, overdag kan je je nog wel inhouden om niet te krabben maar in je slaap :?

R@coon

Bericht door R@coon » za jul 24, 2004 10:18 pm

Als je in aanraking bent gekomen met de processierups moet je bij de apotheek een zogeheette anti-hystamine halen. Dit gaat de jeuk en de uitslag tegen. Dit middel helpt tegen alle allergische reacties; denk aan: brandnetels, wespensteek, enz.

Plaats reactie