Op mijn achter wiel zijn een aantal nippels afgebroken, nou heeft mijn lbs nog wel de achterwiel kunnen richten maar vraag mij af hoe lang deze wiel het nog gaat volhouden.
Heeft iemand nog een tip hoe ik deze nippels vast kan zetten, of kan ik toch maar beter gaan zoeken naar een nieuwe achterwiel en waar moet ik opletten zodra ik een nieuwe achterwiel ga kopen.
Nippels van spaken
Moderator:Beheerders
Re:Nippels van spaken
zou er in ieder geval niet zomaar zelf aan gaan draaien. Een nippel "vast" zetten gaat niet echt... tenminste... waaraan wil je hem vastzetten?
Er zal een slag in je wiel hebben gezeten waardoor op verschillende nippels meer kracht is komen te staan, en die zijn toen gebroken onder een stevige belasting... Mocht het nog een keer gebeuren, dan maar een nieuwe velg in laten spaken... dan moet het over zijn...
Ninko
Er zal een slag in je wiel hebben gezeten waardoor op verschillende nippels meer kracht is komen te staan, en die zijn toen gebroken onder een stevige belasting... Mocht het nog een keer gebeuren, dan maar een nieuwe velg in laten spaken... dan moet het over zijn...
Ninko
Als je een goeie naaf en velg hebt kan je overwegen er gewoon nieuwe nippels en evt. spaken in te zetten.
Maar aan je verhaal te zien is de kwaliteit waarschijnlijk niet al te best en zal je kunnen denken aan het upgraden van je fiets dmv. nieuwe wielen
Maar aan je verhaal te zien is de kwaliteit waarschijnlijk niet al te best en zal je kunnen denken aan het upgraden van je fiets dmv. nieuwe wielen
Volgens Bert Boom moet je de nippels na het centreren met een tang iets inknijpen om ze te borgen... ahum... niet mijn persoonlijke voorkeur (locktide ook niet), maar het werkt wel.
Als je nippels breken is er echter meestal gewoon iets met je nippels of met je spaakspanning aan de hand....
Als je nippels breken is er echter meestal gewoon iets met je nippels of met je spaakspanning aan de hand....
Steelboy schreef:
Volgens Bert Boom moet je de nippels na het centreren met een tang iets inknijpen om ze te borgen... ahum... niet mijn persoonlijke voorkeur (locktide ook niet), maar het werkt wel.
of te korte spaken,
of (meest waarschijnijk) verkeerd gespaakt.
En dat kan een combinatie van een hoop factoren zijn , waaronder het geen rekening houden met de gerichtheid van de spaakgaten in de velg.
Voor een goed wiel: mail me :-;