Re:Welk frame? Slayer, S-Works Enduro, Helius FR ??

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di jul 06, 2004 6:00 pm

Binker schreef:
Nogmaals waarom een Helius FR? die heeft veel meer veerweg dan de slayer Neem dan een Helius CC die is variabel 10-12,5 cm en trail/enduro gericht. Binker

De Helius FR is wat mij betreft al afgevallen hoor, lees mijn laatste posts nog maar eens :) t gaat tussen de S-Works Enduro, de 5 Spot en de Slayer :)

Castor

Bericht door Castor » wo jul 07, 2004 7:54 am

msxx schreef:
[
Castor schreef:
Test van de Slayer gezien in de MBaction?

nee, niet gezien en ik kijk er ongetwijfeld enorm overheen.. maar ik vind hem ook niet direkt op hun site ???

Ik was niet helemaal duidelijk, hij staat in het magazine niet op de site - de link was ter verduidelijking, mocht je de MBaction niet kennen. In het kort was de conclusie: "efficient climber, superfun descender"

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo jul 07, 2004 7:20 pm

Castor schreef:
[
msxx schreef:
[
Castor schreef:
Test van de Slayer gezien in de MBaction?

nee, niet gezien en ik kijk er ongetwijfeld enorm overheen.. maar ik vind hem ook niet direkt op hun site ???

Ik was niet helemaal duidelijk, hij staat in het magazine niet op de site - de link was ter verduidelijking, mocht je de MBaction niet kennen. In het kort was de conclusie: "efficient climber, superfun descender"

ah, vroeger kocht ik de MBA weleens, maar hier in de buurt is hij niet te koop! Als iemand het artikel in zou kunnen scannen en mailen zou dat fantastisch zijn! :D

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo jul 07, 2004 7:26 pm

vanuit bikeaction.de kreeg ik trouwens de mogelijkheid om de laatste 20,5 inch 2004 Slayer LTD te kopen, deze is speciaal voor duitsland gemaakt in totaal oplage 25 stuks, waarvan 3 in de maat 20,5 inch voor een prijs van 2099

ben niet helemaal weg van de kleur groen... daarom heb ik het aanbod maar gelaten voor wat het is... wel spijtig, want een LTD versie is altijd net dat beetje extra he :)

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=249610
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=249611

Christiaan

Bericht door Christiaan » do jul 08, 2004 9:38 pm

Koop mijn Intense Spider XVP frame ;D

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » za jul 10, 2004 1:56 pm

Chri$$tiaan schreef:
Koop mijn Intense Spider XVP frame ;D

tweedehands is geen optie :)

ROXY

Bericht door ROXY » za jul 10, 2004 4:59 pm

Die limited Slayer 04 is het inderdaad niet!!
Maar goed dat je die niet gekocht hebt... Wat een gedrocht :-X , en het zijn anders zo"n mooie fietsjes... Zonde.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » za jul 10, 2004 5:06 pm

ROXY schreef:
Die limited Slayer 04 is het inderdaad niet!!
Maar goed dat je die niet gekocht hebt... Wat een gedrocht :-X , en het zijn anders zo"n mooie fietsjes... Zonde.

het maakte de keuze vrij gemakkelijk ;)

Binker

Bericht door Binker » ma jul 19, 2004 12:00 pm

Enne ben je er al uit? Vind de Turner erg mooi maar Slayer rules in afwerking ik zou niet voor de Enduro gaan die zie je al zo veel!

Binker

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma jul 19, 2004 8:02 pm

Binker schreef:
Enne ben je er al uit? Vind de Turner erg mooi maar Slayer rules in afwerking ik zou niet voor de Enduro gaan die zie je al zo veel!

Binker

nee ben er nog niet uit, maar dat gaat wel goedkomen, ik heb nog wat tijd :)

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma jul 19, 2004 9:25 pm

Ga gewoon op beide proefrijden en je kunt het vrschil er denk ik zo uithalen.
Ieder frame heeft z"n voor- en nadelen, en je weet wat J.Cruyf daar over gezegd heeft...... ;D

amigo

Bericht door amigo » wo jul 21, 2004 6:10 am

Hallo , ik rij dus zelf een s-works enduro.
en dat is absoluut een zeer fijne fiets om mee te rijden ,want het is geen wipkip door de brain vering . Maar het is ook geen stugge hufter zoals een epic. als je de brain goed afsteld kun je de fiets echt laten veren wanneer jij dat wilt. . en dan heb je tijdens het klimmen een minimale vering vergelijk baar met een trek stp . tot dat je meer nodig hebt. en dan krijg je dat ook .

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo jul 21, 2004 11:58 am

amigo schreef:
en dat is absoluut een zeer fijne fiets om mee te rijden ,want het is geen wipkip door de brain vering . Maar het is ook geen stugge hufter zoals een epic. als je de brain goed afsteld kun je de fiets echt laten veren wanneer jij dat wilt. . en dan heb je tijdens het klimmen een minimale vering vergelijk baar met een trek stp . tot dat je meer nodig hebt. en dan krijg je dat ook .

dat klinkt veelbelovend, ken jij toevallig dealers die proefritmogelijkheden aanbieden voor de s-works enduro?

amigo

Bericht door amigo » wo jul 21, 2004 4:52 pm

msxx schreef:
[
amigo schreef:

dat klinkt veelbelovend, ken jij toevallig dealers die proefritmogelijkheden aanbieden voor de s-works enduro?

Ik ken inderdaad dealers die proefrit mogenlijk heden kunnen aanbieden.
Dat was namelijk een eis van mij , want ik had reeds op de epic gereden. En die beviel mij niet zo.
En ik had gelezen dat de enduro wat beter was afgeveert en comfortabeller was dan de epic. Maar dat zijn maar woorden . Voor dat ik 5190 euro wildde neertellen voor die fiets wilde ik dat eerst wel even zelf uitproberen. En dat kon.
Ik had het eerst op de Bike Motion gevraagd aan een Specialized vertegenwoordiger, en die vertelde dat dat mogenlijk was op speciale proefrit dagen die landelijk gehouden worden. Maar ik wildde op mn thuis parcours rijden , omdat je dan pas het verschil kunt merken. En dat bleek ook mogenlijk na wat overleg tussen mij , de dealer en specialized.
Het duurde wel een tijdje voor dat ik de test fiets in mn bezit had . dat was een klein minpuntje , maar dat werd gelijk recht getrokken door het feit dat ik de fiets een maand mocht houden..
Ik denk zelf dat dit bij elke Specialized dealer kan , en als dat niet lukt dan moet je naar Bike Action in alkmaar . Want zij hebben het voor mij gerealiseert.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo jul 21, 2004 4:54 pm

amigo schreef:
(...) maar dat werd gelijk recht getrokken door het feit dat ik de fiets een maand mocht houden.. (...)

!!!!!!!! :o

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » do jul 22, 2004 8:13 pm

Ik ken inderdaad dealers die proefrit mogenlijk heden kunnen aanbieden.
Dat was namelijk een eis van mij , want ik had reeds op de epic gereden. En die beviel mij niet zo.
En ik had gelezen dat de enduro wat beter was afgeveert en comfortabeller was dan de epic. Maar dat zijn maar woorden . Voor dat ik 5190 euro wildde neertellen voor die fiets wilde ik dat eerst wel even zelf uitproberen. En dat kon.
Ik had het eerst op de Bike Motion gevraagd aan een Specialized vertegenwoordiger, en die vertelde dat dat mogenlijk was op speciale proefrit dagen die landelijk gehouden worden. Maar ik wildde op mn thuis parcours rijden , omdat je dan pas het verschil kunt merken. En dat bleek ook mogenlijk na wat overleg tussen mij , de dealer en specialized.
Het duurde wel een tijdje voor dat ik de test fiets in mn bezit had . dat was een klein minpuntje , maar dat werd gelijk recht getrokken door het feit dat ik de fiets een maand mocht houden..
Ik denk zelf dat dit bij elke Specialized dealer kan , en als dat niet lukt dan moet je naar Bike Action in alkmaar . Want zij hebben het voor mij gerealiseert.

klinkt goed, alhoewel ik moeilijk kan geloven dat ze altijd zo soepel zijn met het uitlenen van dergelijke fietsen... maar een dagje lenen zou al mooi zijn :)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » vr aug 20, 2004 11:33 am

tis een behoorlijk ander frame geworden...

tis een Klein Palomino Team geworden :)

Tevens een Fox Talas RLC erbij gekocht :)

msxx
Contacteer:

Re:Welk frame? Slayer, S-Works Enduro?? >> Palomino!!

Bericht door msxx » zo jan 23, 2005 12:17 pm

Surprise.... of toch niet ??? ???

Gisteren een 5 Spot besteld bij Rob... ;D

Sir Gonz Lays

Re:Welk frame? Slayer, Enduro?? >> Palomino!! >>

Bericht door Sir Gonz Lays » ma jan 24, 2005 11:37 am

ondanks dat dit topic oud is wil ik toch ff weten waar ik de nederlandse prijslijst voor de rocky slayers kan vinden op t net. via vertex schiet t niet echt op....

Zand er over

Bericht door Zand er over » ma jan 24, 2005 12:00 pm

niets schiet op via vertex ;D

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma jan 24, 2005 5:43 pm

Sir Gonz Lays.. schreef:
ondanks dat dit topic oud is wil ik toch ff weten waar ik de nederlandse prijslijst voor de rocky slayers kan vinden op t net. via vertex schiet t niet echt op....

erger nog, tis offtopic :p

http://www.langsettcycles.co.uk/product ... 1b13s1p353

http://www.rutlandcycling.co.uk/Rocky%2 ... 0Bikes.htm

is veel interessanter dan een frame via Vertex

ah ja, en S-tec verkoopt de 2005 Slayer 70 als frame only voor 1699,-

Plaats reactie