Re:Kleve/Emmerich

Alles over vaste routes in Nederland, België en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mascro
Kleve/Emmerich

Bericht door mascro » ma jul 05, 2004 11:56 am

Kent iemand nog een mooie mtb route in de buurt van Kleve of Emmerich?

Giedo

Bericht door Giedo » ma jul 05, 2004 12:45 pm

Het hele Reichswald bij Kleve ;)
Of ga iets meer richting Nijmegen, liggen legale routes!!

mascro

Bericht door mascro » wo jul 07, 2004 9:00 am

De omgeving van Arnhem/Nijmegen/Achterhoek ken ik al. Reichswald lijkt me wel erg leuk voor de afwisseling kan er alleen weinig over vinden op het internet. Guido weet jij misschien nog een paar leuke sites waar ik routes kan vinden voor Reichswald?

Giedo

Bericht door Giedo » wo jul 07, 2004 11:35 am

Nop, sorry, wij gaan eigenlijk gewoon de bossen in en zien wel waar we uitkomen. Ben eigenlijk ook nog nooit een vaste route tegengekomen daar...
Maar omgeving Beek/Berg en Dal /Groesbeek is spannender dan het Reichswald!!

Steppie

Bericht door Steppie » vr jul 09, 2004 10:34 pm

Ja, het reichswald daar bij kranenburg is het bos een beetje recht aan allemaal. Maar de paarden routes zijn wel leuk. Maar je moet wel een beetje zoeken. Ik ben een keer door gefiets richting kleve, maar daar niet echt veel moois meer gevonden. En moest omkeren toen ik bij een militaire oefenterrein kwam.
Alleen een stukje bij de geldernberg is wel leuk, maar dat is weer beschermd natuurgebied............

Giedo

Bericht door Giedo » za jul 10, 2004 1:53 am

Als je vlak voor je Kleve in gaat, rechts het bos in gaat kan je aardig de lol op wat klimmen en dalen betreft hoor. Dat is echt alles behalve vlak.
Maar technisch is het niet echt een enorme uitdaging.

mascro

Bericht door mascro » za jul 10, 2004 12:28 pm

In Nijmegen beginnen wij vaak vlak bij het Bijbels museum en nemen daar de groene en rode route. Heb altijd wel het gevoel dat het er richting Berg en Dal er wat heftiger aan toe gaat.
Hoe rij jij daar in Nijmegen Guido?

Verder vindt ik Beek/Zeddam wel een moooie route alleen is het wel een korte route. voor de lange afstand ritten lijkt mij het Reichswald wel intressant maar het moet wel mountainbiken blijven toch maar is die paard trails daar gaan proberen.

Giedo

Bericht door Giedo » zo jul 11, 2004 12:48 am

Tegenover dat kleine pretparkje Tivoli kan je de bossen in. Het leukst is de ingang helemaal rechts van de parkerrplaatsen recht tegenover de ingang van Tivoli. Dit pad volgen tot je bij trappetjes komt, sommige stukjes hier lopen dood dus even zoeken("t is even een beknopte uitleg). Hier pak je de afdaling linksaf tot je een stroompje oversteek en ga je links weer omhoog. Je houd het weiland rechts van je bij de splitsing. Als je dit pad volgt gaat het aardig omhoog en heb je vervolgens een steile afdaling waarbij je de eerst genomen afdaling kruist. Dan ga je weer omhoog (trappetjes dus lopen) Boven ga je linksaf en kom je bij pannenkoekenhuis de Duivelsberg uit. Hier ga je waar de weg naar rechts gaat rechtdoor het bos weer in, onderaan de afdaling ga je linksaf. Nu heb je rechts van je weiland en je gaat over een soort oud keienpad. Je neemt de eerste mogelijkheid rechts, tussen de weilanden door en kom zo weer in het bos terecht. Als je dit pad volgt kom je onderaan de Duivelsberg uit op een parkeerterrein aan de "oude kleefse baan". Deze steek je over en je het bos weer in met een kort maar steil klimmetje en daar mag je lekker zelf weer op verkenning gaan!!

Als je van klimmen houd kan je ook na de afdaling en als je het stroompje bent overgestoken weer linksaf gaan maar dan bij de splitsing rechtsaf gaan en langs een boerderijtje het pad omhoog volgen, das een fijne klim...

Als je door de dorpstraat (rijksstraat weg heet ie geloof ik) van Beek gaat en deze helemaal uitrijd tot ie bijna weer op de grote weg uitkomt kan je ook rechtsaf het bos in, das ook een leuk begin!!

De bossen tussen Beek en Berg en Dal zijn ook erg mooi, wel wat klein maar technisch en veel hoogteverschil...

Deze paden zijn wel allemaal verboden voor mountainbike dus ga ze wandelen en niet biken natuurlijk, ik wil je niet aanzetten tot illegale activiteiten ;D

mascro

Bericht door mascro » vr jul 16, 2004 9:38 am

Thanks voor de tip, dat ga ik zekers de volgende keer proberen. Wel nadat de vierdaagse geweest is!!

Giedo

Bericht door Giedo » vr jul 16, 2004 5:07 pm

Vergeet de 4 daagse, ga voor de zomerfeesten 8) Of/en ga op donderdag de groesbeekse bossen in, kan je langs het parcour biken!! En bij de oude molen een biertje happen!!!

Giedo

Bericht door Giedo » za aug 21, 2004 3:22 am

En...al gereden???

Plaats reactie