Pijnlijke enkels

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Newbie
Pijnlijke enkels

Bericht door Newbie » ma mar 15, 2004 2:51 pm

Bij mij komt het nog wel eens voor dat ik met een sprong of drop, net niet lekker op mijn pedalen sta, met het gevolg dat mijn enkel naar binnen knikt (de tenen richting scheenbeen zeg maar). Het is eigenlijk vooral bij mijn rechter enkel. Ik vraag me af of er misschien iets van enkel vertevigers bestaan ???. Of zou ik andere schoenen moeten hebben? Ik rijd nu gewoon met oude sportschoenen.

Iemand tips, want loop nu veel te vaak met een pijnlijke enkel rond?? Bedankt voor de reacties!

Tuup J

Re:Pijnlijke enkels

Bericht door Tuup J » ma mar 15, 2004 3:22 pm

Denk je voet wat verder op je pedaal zetten. En door je knieen gaan als je land.

Newbie

Bericht door Newbie » ma mar 15, 2004 4:59 pm

Ik probeer er wel altijd op te letten hoe ik me voeten neerzet, maar krijg het toch nog regelmatig voor elkaar om het fout te doen. Ik dacht misschien is er iets op de markt dat wat meer steun geeft. En door me knieen gaan doe ik ook, ik tik regelmatig ff met me gat tegen me achterband :P

rob-ert

Bericht door rob-ert » ma mar 15, 2004 8:10 pm

dit is voor enkel
http://shop.foxracing.com/product.asp?c ... n%5FSale=0

ik weet niet of dit helpt maar het zit om je voet/enkel :)

k@tze

Bericht door k@tze » di mar 16, 2004 12:14 pm

de pad van fox is puur om klappen van de cranks cq frame op te vangen en je enkels zo wat te beschermen. zijdelingse stevigheid bieden ze in mijn ogen nauwelijks.

Meer vertrouwen heb ik hierin:
http://www.vsportgroup.com/gear/support_racebrace.html
of
http://www.vsportgroup.com/gear/support ... cepro.html

Newbie

Bericht door Newbie » di mar 16, 2004 7:14 pm

Urban Monkey bedankt voor de reactie, maar ik denk dat die inderdaad meer tegen verwondingen zijn.

Die van 661 zien er wel goed uit!! Enig idee of ik die ook ergens in Nederland kan krijgen?? Ik heb ze wel gezien bij http://www.chainreactioncycles.com

k@tze

Bericht door k@tze » di mar 16, 2004 7:50 pm

er loopt hier ergens een kikker rond, vraag hem eens... ;)

Newbie

Bericht door Newbie » di mar 16, 2004 10:16 pm

Ik kan de kikker niet vinden ??? tips? :P

Plons

Bericht door Plons » di mar 16, 2004 10:21 pm

ik doe dit jaar niks meer !

ik zit tot over mijn oren in de :

Afbeelding

Newbie

Bericht door Newbie » di mar 16, 2004 10:28 pm

aaah PLONS de kikker was het dus :P
Maargoed dan bestel ik ze wel in GB. Succes met de motocross :o

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » wo mar 17, 2004 12:49 pm

Newbie schreef:
Bij mij komt het nog wel eens voor dat ik met een sprong of drop, net niet lekker op mijn pedalen sta, met het gevolg dat mijn enkel naar binnen knikt (de tenen richting scheenbeen zeg maar). Het is eigenlijk vooral bij mijn rechter enkel. Ik vraag me af of er misschien iets van enkel vertevigers bestaan ???. Of zou ik andere schoenen moeten hebben? Ik rijd nu gewoon met oude sportschoenen.

Iemand tips, want loop nu veel te vaak met een pijnlijke enkel rond?? Bedankt voor de reacties!

Heb ik ook vaak gehad met skateboarden (vroeger...) moest daarom zelfs stoppen!! >:( :"( :"(Heb er nu met dropjes ook nog last van. Je kan idd een motoX laars kopen. Ik reed altijd met een enkelbrace, die je kan instellen op verschillende standen (bij sportzaken/apotheek etc.) niet ideaal, want je beperkt de beweegelijkheid erg, maar dat is met fietsen minder erg.

Verder is het heel belangrijk dat je kuitspier retesterk is en dat je "bewust" land, zodat je de klap met je spieren en niet met je enkel opvangt. Schijnt ook bij turners voor te komen (achterwaarts landen naar sprong over paard...auw)

niaboc

Bericht door niaboc » ma mar 29, 2004 1:02 pm

Urban Monkey schreef:
dit is voor enkel
http://shop.foxracing.com/product.asp?c ... n%5FSale=0

ik weet niet of dit helpt maar het zit om je voet/enkel :)

ik heb ze ook aangehad en heb t zlfde probleem met me enkel..ik vind t wel n beetje vertivigen maar het beste helpt om goed op je pedalen te gaan staan voordat je je aan loop voor n drop ofzow neem.. heb laatste tijd ook geen last mer van sinds ik eerst goed ga staan

Yvkov

Bericht door Yvkov » do jun 24, 2004 4:22 pm

Oy Gasten,
Wel hier een verhaalke;
Nu 2 jaar geleden brak in mijn linker enkel bij "t snowboarden.Gevolg, een hoop vijzen in en door den enkel en wat metalen platen!!!Drie maand in"t karreke, wat pekkelen met stelten en bijna een jaar niet biken.
Momenteel heb ik bij lange ritten en harde afdalingen nog steeds last van mijn enkel.Nu nog heeft mijn voetzool een aardig blauw getint kleurke!! Bloeduitstorting blijft zichtbaar.
Wat ik deed de eerste maanden toen ik op de fiets kroop!! De eerste maanden een volledig steunverband dragen dat ik gekocht in een orthopedische zaak. Vervolgens goed en deftig intapen!! Let wel dat je uw normale fietsbeweging nie afkneld!! Zijwaartse bewegingen kon ik daarmee volledig uitschakelen!!
Dus aan allen die last hebben aan de enkel! Ga langs een kine en laat je het es voordoen hoe je optimaal een tape legt voor je "eigen" probleem!!!
Succes

Newbie

Bericht door Newbie » za jun 26, 2004 3:44 pm

Ik ben de laatste tijd meer gaan letten op hoe ik sta. En inderdaad werkt dat prima, was wel even wennen. :) Ik drop nu weer met plezier ;D

R@coon

Bericht door R@coon » zo jun 27, 2004 3:38 pm

Mocht je last houden en een wat radicalere oplossing zoekt zou je je enkels in kunnen zwachtelen (wel even voor laten doen door iemand die er verstand van heeft, anders stroomt er geen bloed meer naar je poten) maar dat zal zeker meer steun bieden.

Maar ik zou dit als last-resort gebruiken, hopelijk kun je nu met enkel je nieuwe houding lekker biken !!

Grtz^R@coon

Plaats reactie