ik bedoel, je begrijpt de basis toch, gewicht besparen aan de buitenkant (de band) probeer dat dan en kijk of het fijner is :P hoef je ook niet moeilijk te rekenen.
Moderator:Beheerders
die formule hoeft niet gemaakt te worden want die is er al, ik kan hem alleen niet meer vinden :-[msxx schreef:
wat ik nooit begrijp is waarom mensen reageren als ze niet geinteresseerd zijn in het onderwerp...
zelf ben ik ook wel benieuwd of er een formule gemaakt kan worden om een en ander te berekenen...
testen hoeveel watt benodigd is om tot een bepaalde acceleratie te komen kunnen ze in bepaalde magazines in ieder geval al, maar zo bereken zal niet zo simpel zijn..
aap met een B schreef:
die formule hoeft niet gemaakt te worden want die is er al, ik kan hem alleen niet meer vinden :-[
Steelboy schreef:
niet zeuren, wielen kopen en karren... who cares about gewicht... (ja, iedereen behalve ik dus...)
Gène schreef:
bij auto"s doen ze dat ook. Je kunt dan plakjes lood tegen de velg aan plakken van 5, 10 of 15 gram. Maar ik denk niet dat dat veel oplevert.
Ik denk dat je beter een zwaarder wiel kunt nemen om te trainen en een lekker licht wiel bij de wedstrijd. Moet je eens kijken hoe je naar voren vliegt.
mzzl
Gène
jonge, we hebben het hiet niet over een afstand of helling met weerstand.legion schreef: [Voor een gezette afstand (s) met een helling (a) en een weerstand (F[sub]w[/sub]), maar dat heeft allemaal geen lor te maken met écht mountainbiken, in de praktijk kom je op oneindig veel verschillende antwoorden uit.aap met een B schreef: die formule hoeft niet gemaakt te worden want die is er al, ik kan hem alleen niet meer vinden :-[
legion schreef:
Allejezus wat een achtelijk topic! Je kan toch zelf ook wel in zien dat dat geen een rit hetzelfde zal zijn. Als je geen intelligente vragen hebt, doe dan ook niet je best om te komen met iets wat er misschien vaag op lijkt.![]()
Ga fietsen man...
edit: misschien een beetje ongenuanceerd, maar ik blijf er bij.
ja voor ons, doe eens niet zo vaag.Jurriaan schreef:
maar natuurkundige maak het eens praktischer. vol de getallen eens in de formules in?
over hoeveel vermogen hebben we het? ga ik er echt voordeel bij halen bij 600gram minder wielen.
Jurriaan schreef:
300gram per velg
Great Manitou schreef:
raar ik heb nochtans twee velgen vervangen en lichtere spaken genomen en ik heb bijna 800gr gewonnen
ik reed vroeger rond met een SUB 121 velg van Mavic (oude free-ride/dDH velg)
ik heb nu een xc velg genomen en sapim spaken en heb bijna 800gr gewonnen tov van de oude wielen