Re:Tour de France 2004 topic

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

@sph@ltdude
Contacteer:
Tour de France 2004 topic

Bericht door @sph@ltdude » vr jun 04, 2004 9:52 am

Bij deze het topic voor prognoses en discussie mbt de Tour de France 2004 8)

Luc

Bericht door Luc » vr jun 04, 2004 10:42 am

Zonder tegenslagen zou ik niet weten wie er anders zou winnen dan Armstrong. Hij zal dit jaar waarschijnlijk extra gemotiveerd zijn omdat hij een absoluut record kan neerzetten.

De enige die hem serieuze concurrentie kan geven is Ullrich, maar dan op voorwaarde dat hij de motivatie heeft kunnen opbrengen om op zijn zeer sterke elan van vorig jaar verder te gaan.

De anderen kunnen wel zeer sterk voor de dag komen, maar hebben net dat ietsje te kort. De eerste 2 plaatsen zijn volgens mij dus al bepaald, al de rest rijdt voor de derde plaats.

Mathijs

Bericht door Mathijs » vr jun 04, 2004 11:22 am

Armstrong zal wel weer winnen, maar ik zou graag zien dat Vinokourov zegeviert.
Hij is in ieder geval goed op weg om hoog in het klassement te komen.

Luc

Bericht door Luc » vr jun 04, 2004 1:16 pm

Daar komt hij te kort voor. Hij heeft elk jaar zeker 1 zware off-day waar hij zo veel verliest dat hij het niet meer kan goedmaken.

jojo

Bericht door jojo » vr jun 04, 2004 1:23 pm

Ga voor Armstrong, maar hij zal het wel zwaarder krijgen dan voorgaande jaren.

Sven

Bericht door Sven » vr jun 04, 2004 1:24 pm

Armstrong, ook zoals Luc zegt, zal ie voor het record extra hard willen gaan.

Ik denk wel dat Ullrich erg ver in de buurt komt. Zal een leuke strijd worden, en hopelijk komen er geen valpartijen ala Belokki voor...

We shall see!!

Andere vraag: Wat gaat Rabo doen?

Steulen

Bericht door Steulen » vr jun 04, 2004 2:13 pm

Ik heb op Hamilton gestemd. Ik denk dat dit het jaar wordt waarin Armstrong het niet redt, en een relatieve outsider opeens de sterkste blijkt.

WhoCares

Bericht door WhoCares » vr jun 04, 2004 2:15 pm

Simoni , heeft wel net niet de Giro gewonnen , is toch ook een kanshebber ( alleen geen tijdrijder op het vlakke ).

Beloki , zou ik niet eens mee laten doen , wordt er elke keer afgereden als ie meedoet . Hij zal , net als Erik Dekker toen 2 jaar geleden , een hele lange tijd sukkelen voor dat dat been weer op volle sterkte is.

Armstrong is wel 10 keer de Alp d"Huez opgereden om maar elke centimeter te kennen ivm de klimtijdrit.( althans zei een clubgenoot van me , Ullrich zag er toen nog te zwaar uit )

Prognose , daar wacht ik nog even mee.

May

Bericht door May » vr jun 04, 2004 2:33 pm

Voor mij mag het den Jan zijn.
Diene Lance kon toch niet eeuwig meegaan.

En den Jan heeft nu wel een sterke ploeg achter zich, wat vorig jaar niet het geval was.
en toch tweede werd.

May&vin

Luc

Bericht door Luc » vr jun 04, 2004 3:35 pm

jojo schreef:
Ga voor Armstrong, maar hij zal het wel zwaarder krijgen dan voorgaande jaren.

Volledig mee akkoord

[
Dn Helle schreef:
Andere vraag: Wat gaat Rabo doen?

Niet veel, zoals gewoonlijk. Misschien eens in een of andere rit schitteren en dan hebben we het wel gehad. En dan zullen ze het helemaal van Dekker of Boogerd moeten hebben. En Marc Wauters natuurlijk. Maar dan zullen ze toch een superdag moeten hebben.

[
WhoCares schreef:
Simoni , heeft wel net niet de Giro gewonnen , is toch ook een kanshebber ( alleen geen tijdrijder op het vlakke ).

Je geeft zelf al de precieze reden waarom hij dus absoluut geen enkele kans maakt. Het is nl. altijd al geweest dat de Tour in de grote tijdritten gewonnen wordt.

[
May schreef:
Diene Lance kon toch niet eeuwig meegaan.

Hoeft ook niet. Ik denk dat hij nog 1x alles op alles gaat zetten voor het absolute record en dan stopt met wielrennen.

R@coon

Bericht door R@coon » vr jun 04, 2004 4:19 pm

Het schijnt op een of andere manier toch niet mogelijk te zijn om de tour meer dan 5 keer te winnen ? Er zijn maar een paar die "m 5 keer hebben gewonnen (Armstrong, Indurain, Merckx....en nog een paar anderen) maar niemand die "m 6 heeft gewonnen.

Dus zou hij "t onmogelijk geachte klaar spelen dan ?!? (ook een leuk topic...)

Maar ik denk niet dat ie "m gaat winnen, mijn stem gaat naar Vinokourov.

ps. Hoort die Mayo niet ook in dat rijtje ?

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » vr jun 04, 2004 6:31 pm

Als Fan zeg ik LANCE! Groot respect voor de andere rijders trouwens en ik gun het iedereen, maar kijk nog eens goed naar het verhaal van Lance, allemachtig... RESPECT! En die 6e, dat zou toch onwaarschijnlijk zijn...

En daarna opzouten! ;) Vanaf dan mogen de anderen uitmaken wie er wint. En voor Lance ligt er wellicht een leuke kans op een 2e carriere als marathonprof? :D

Het mooiste is trouwens: Ik ga het live meemaken op de ALP!!!!!!!!!!!1 ;D ;D

Zane!

Bericht door Zane! » vr jun 04, 2004 6:32 pm

ik heb echt de ballen verstand van wie en wat er rijdt, maar ik ben er wel tijdens de start met een stel collega"s... een of ander vage trekhut gehuurd op n brute camping en genieten maar...

zane!

ps, nu nog zorgen dat ik op tv kom!.... lemme think...

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr jun 04, 2004 7:56 pm

De Lars Cuevas schreef:
Als Fan zeg ik LANCE! Groot respect voor de andere rijders trouwens en ik gun het iedereen, maar kijk nog eens goed naar het verhaal van Lance, allemachtig... RESPECT! En die 6e, dat zou toch onwaarschijnlijk zijn...

En daarna opzouten! ;) Vanaf dan mogen de anderen uitmaken wie er wint. En voor Lance ligt er wellicht een leuke kans op een 2e carriere als marathonprof? :D

Het mooiste is trouwens: Ik ga het live meemaken op de ALP!!!!!!!!!!!1 ;D ;D

als of lance op natuurlijke weg zover gekomen is :-X
maar dat is een ander topic.

Herr Ulrich lukt het niet denk ik. Lance, zou kunnen maar om een of andere reden toch ook niet. maar wie wel?

Lex P.

Bericht door Lex P. » vr jun 04, 2004 10:08 pm

Beloki deed toch niet mee wegens een probleem met zn astma medicein en zn ploeg... ???

Luc

Bericht door Luc » vr jun 04, 2004 10:11 pm

Jurriaan schreef:
als of lance op natuurlijke weg zover gekomen is :-X

En wie wel?

Fast

Bericht door Fast » vr jun 04, 2004 10:39 pm

Volgens mij gaat Jan Ullrich het heel ver schoppen in de tour van 2004.
In de ronde van Duitsland is het nog net niet, maar hij groeit langzaam naar zijn topvorm toe.
Van Armstrong heb ik het idee dat hij iets te vroeg heeft gepiekt dit jaar. Dat gaat hij in de laatste week merken, in de laatste week valt de beslissing. Bovendien moet Armstrong het zonder Heras stellen.
T-mobile is ook sterker dan US Postal, al kan dit een voordeel voor Armstrong zijn. Hij (en mede Johan Bruyneel) is slim genoeg om daarom T-mobile te dwingen verantwoordelijkheid te nemen.

Luc

Bericht door Luc » za jun 05, 2004 12:54 am

Fast (maar nu even niet) schreef:
Hij (en mede Johan Bruyneel) is slim genoeg om daarom T-mobile te dwingen verantwoordelijkheid te nemen.

Da"s de grote sleutel tot het succes van Armstrong, veel meer dan het team. US Postal stelde vorig jaar al niet veel meer voor in vergelijking met de vorige jaren ...

BLRacing

Bericht door BLRacing » za jun 05, 2004 8:19 am

Nou jan zit in zijn slechtse vorm ooit. Deze gaat het echt niet redden. Hij is nog steeds heel heel zwaar en stapt gewoon af tijdens wedstrijden ::).
Ik denk dat het een strijd zal gaan worden tussen Armstrong, Hamilton en Simoni. Dit jaar kan wel eens de ommekeer worden in de bergetappes. Ik denk dat Armstrong een paar klappers moet gaan incasseren in de bergen en ook bij de tijdrit op de Alp. 8)

les alpes

Bericht door les alpes » za jun 05, 2004 9:32 am

hoe spijtig ook maar ik denk dat armstrong met de zege gaat lopen. niemand heeft dit seizoen bewezen armstrong de baas te kunnen.

Fast

Bericht door Fast » za jun 05, 2004 11:39 am

Luc schreef:
[
Fast (maar nu even niet) schreef:
Hij (en mede Johan Bruyneel) is slim genoeg om daarom T-mobile te dwingen verantwoordelijkheid te nemen.

Da"s de grote sleutel tot het succes van Armstrong, veel meer dan het team. US Postal stelde vorig jaar al niet veel meer voor in vergelijking met de vorige jaren ...

In interview heeft Armstrong wel eens verteld dat Bruyneel zelfs zegt wanneer hij aan moet vallen, blijkbaar is die Belg een meesterstrateeg. Armstrong zie in zelfde interview blindelings te vertrouwen op dat soort aanwijzingen. Het resultaat is er dan ook naar.

Joost2

Bericht door Joost2 » za jun 05, 2004 11:58 am

Luc schreef:Zonder tegenslagen zou ik niet weten wie er anders zou winnen dan Armstrong.
De enige die hem serieuze concurrentie kan geven is Ullrich, maar dan op voorwaarde dat hij de motivatie heeft kunnen opbrengen om op zijn zeer sterke elan van vorig jaar verder te gaan.

precies wat ik wilde zeggen.

WhoCares

Bericht door WhoCares » za jun 05, 2004 12:03 pm

R@coon schreef:
Er zijn maar een paar die "m 5 keer hebben gewonnen (Armstrong, Indurain, Merckx....en nog een paar anderen) m

4 man hebben hem 5 keer gewonnen , en dus de 4de is Jacques Anqetil.

Om Lance te kunnen verslaan , moet je zijn ploeg verslaan en wel zo dat ie weinig tot geen mensen overhoud als het erop aankomt..Dus zorgen dat ie zelf veel werk moet verrichten, keer op keer.

Luc

Bericht door Luc » za jun 05, 2004 1:27 pm

Die ploeg is absoluut bijzaak in vergelijking met de tandem Armstrong - Bruyneel.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » za jun 05, 2004 2:23 pm

WhoCares schreef:
[
R@coon schreef:
Er zijn maar een paar die "m 5 keer hebben gewonnen (Armstrong, Indurain, Merckx....en nog een paar anderen) m

4 man hebben hem 5 keer gewonnen , en dus de 4de is Jacques Anqetil.

Je vergeet Hinault

Anquetil - Merckx - Hinault - Indurain - Armstrong

Plaats reactie