Re:faark! Honda Evolutions!
Moderator:Beheerders
-
- Forumbeheerder
- Berichten:5232
- Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
http://www.tkcproduction.com/honda_round1/
aanschouwet ende verbazet u over zoveel (r)evolutie in 1 fiets
aanschouwet ende verbazet u over zoveel (r)evolutie in 1 fiets
Re:faark! Honda Evolutions!
Lijkt mij dat ze vooral de produktie van de gear box vereenvoudigd hebben. Kwestie van wa kosten te besparen zeker?
-
- Berichten:3652
- Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm
Re:faark! Honda Evolutions!
tmoe zijn dat het systeem van gear box toch deftig werkt..
-
- Berichten:271
- Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm
Re:faark! Honda Evolutions!
Hoeveel cc is dat?
Re:faark! Honda Evolutions!
Jesus Cristo que feo !

Re:faark! Honda Evolutions!
waarom is de crank XTR en geen SAINT ??? ???? lijkt me toch dat SAINT gemaakt is voor dat soort abuse.
Re:faark! Honda Evolutions!
Check de laatste mba, staat alles over de gearbox....
-
- Berichten:271
- Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm
Re:faark! Honda Evolutions!
Wat heeft dat met die fiets te maken?
Re:faark! Honda Evolutions!
Die laatste heeft de nieuwste specs ofzo? Lijkt iig de enige te zijn met een tita-veer...
-
- Berichten:1023
- Lid geworden op:za nov 15, 2003 8:27 pm
- Locatie:Belgi�
Re:faark! Honda Evolutions!
die laatste blank alu is eigenlijk het eerste model
ik heb die ooit in een mtb tijdschrift zien staan
een jaar of zo geleden mss iets langer al
ik heb die ooit in een mtb tijdschrift zien staan
een jaar of zo geleden mss iets langer al
Re:faark! Honda Evolutions!
les alpes schreef:
waarom is de crank XTR en geen SAINT ??? ???? lijkt me toch dat SAINT gemaakt is voor dat soort abuse.
enig idee hoeveel saint meer weget dan xtr...? nee? nou ik ook niet maar t zal n significante hoeveelheid zijn. en siant is voor freeride gemaakt, beetje subtiele downhillert moet toch met xtr kunnen rijden dacht ik.
Re:faark! Honda Evolutions!
We hebben een tijdje staan gapen naar de Honda tijdens de Avalanche cup in Lyon.
Knap design en vooral heel apart, maar echt geruisloos is die Honda wel niet.
Ik denk dat het de meest luidruchtige DH bike is die ik ooit heb horen voorbij komen.
Blijft een buitenbeentje he.
Knap design en vooral heel apart, maar echt geruisloos is die Honda wel niet.
Ik denk dat het de meest luidruchtige DH bike is die ik ooit heb horen voorbij komen.
Blijft een buitenbeentje he.
Re:faark! Honda Evolutions!
Saint is vooral ook veel marketing, alhoewel een aantal features ook wel interessant zijn. Er wordt al jaren op het hoogste niveau DH gereden met de XTR cranks.
Re:faark! Honda Evolutions!
les alpes schreef:
waarom is de crank XTR en geen SAINT ??? ???? lijkt me toch dat SAINT gemaakt is voor dat soort abuse.
tis DH racen e, saint is voor lomp te kunnen droppen en zo
Re:faark! Honda Evolutions!
Wat mij ook wel interssant lijkt om wat meer over te weten te komende voor en de demper. Kayaba is zo ongeveer de grootste suspension fabrikant ter wereld geloof ik. ben benieuwd of die serieus de fiets branch in willen of alleen voor dit ding omdat Honda ze lief heeft aangekeken.
hier nog meer fotos. Wel oudere volgens mij
http://www.tkcproduction.com/honda/
Hmm Akebono remmen. Ze zijn dus rechtstreeks naar hun MX vriendjes gestapt.
Maar volgens mij zie ik deze remmen niet terug op de nieuwere fotos
hier nog meer fotos. Wel oudere volgens mij
http://www.tkcproduction.com/honda/
Hmm Akebono remmen. Ze zijn dus rechtstreeks naar hun MX vriendjes gestapt.
Maar volgens mij zie ik deze remmen niet terug op de nieuwere fotos
-
- Berichten:193
- Lid geworden op:za jan 03, 2004 6:23 pm
Re:faark! Honda Evolutions!
Hele mooie bike...lijkt me alleen een beetje groot voor die japannertjes....had al eens een foto zien staan in de telegraaf(hoe verzin je het), geloof dat een bekende DH-ler die vorig jaar bij een ander team zat dit jaar of volgend jaar uit gaat komen voor honda. Geen idee of dit klopt stond toen der tijd in de telegraaf.
Wat wel mooi is om te zien, is dat echt alles perfect op elkaar afgestemd is....zelfs de nokjes zodat je triple-crown niet tegen je frame komt. Maakt de fiets wel heel erg duur!! Heftige vork!!! lijkt me toch wel richting de 250mm travel.
Kan niks anders zeggen dan dat dit er echt super uit ziet!!!
Wat wel mooi is om te zien, is dat echt alles perfect op elkaar afgestemd is....zelfs de nokjes zodat je triple-crown niet tegen je frame komt. Maakt de fiets wel heel erg duur!! Heftige vork!!! lijkt me toch wel richting de 250mm travel.
Kan niks anders zeggen dan dat dit er echt super uit ziet!!!
Re:faark! Honda Evolutions!
greg minnaar is naar honda gegaan
-
- Berichten:219
- Lid geworden op:ma apr 22, 2002 8:02 pm
- Locatie:Arnhem
Re:faark! Honda Evolutions!
hoe presteert onze Greg nu dan met deze nieuwe ragbak..............................???
-
- Berichten:290
- Lid geworden op:zo mar 23, 2003 6:55 pm
Re:faark! Honda Evolutions!
mijne heren
hebben jullie enig idee wat dit leuk speeltje moet kosten. Want het is best een leuk fietsje. Met een kleine modificatie: zoals een 250 cc motorblok kunnen we gaan freestyle motorcrossen
Groetjes 24 dude
hebben jullie enig idee wat dit leuk speeltje moet kosten. Want het is best een leuk fietsje. Met een kleine modificatie: zoals een 250 cc motorblok kunnen we gaan freestyle motorcrossen
Groetjes 24 dude
Re:faark! Honda Evolutions!
Honda heeft voorlopig geen plannen om deze bike te commercialiseren. Is dus zeer team only.
-
- Berichten:290
- Lid geworden op:zo mar 23, 2003 6:55 pm
Re:faark! Honda Evolutions!
:"( :"( :"( :"( :"( :"( Das jammer. Gelukkig zit er ook geen motorblok in want in de formule 1 blies honda er weer eentje op. En das geen reclame.
Re:faark! Honda Evolutions!
leuk vooral de Mavic x823 achterin en de Deemax voor.....

-
- Forumbeheerder
- Berichten:5232
- Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
Re:faark! Honda Evolutions!
The Honda Story, van een Race in de UK:
The G-Cross Team was in town and in full effect. Once parked up I immediately sourced Martin Whitely, Greg Minaars and Cyrrill Kurtz"s Manager to bring you guys the lowdown on the Honda deal.. It"s a long story but i"ll be brief.. A senior technician from Honda went to the States on vacation and stumbles across a DH race. He rode his XC bike down one of the tracks and nearly lost his fillings on the bumpy ride.
Then somebody loaned him an Intense and he rode down the hill with same smile you and me have every weekend, you know the deal. So he buys an Intense, ships it to Japan and has it in his tech area. One day the main design guru at Honda walks buy and says," ching chonk walla munji cha chaa". English translation - "Wot the fcuks that?" He replies a DH bike, he asks whats DH and 6wks later he"s on a Mountain in Japan for a National DH race.
Now this tech guy designed the Goldwing and the Moto-X range at Honda so has the ear of Honda"s CEO (Big Cheese Boss). He gets the nod to throw some Yen at it from the CFO (Head bean counter) and here we are:- The gear box is £20k, is split from the bike every night, the front end goes with one person, the rear with another! The Fenders are £700 each, I could go on forever.. Honda are not intending to mass produce the bike. Their intentions are to test and develop the MTB technology for other concepts. Their interest is in the weight to impact ratio of DH"ing. Compare that ratio to a Moto-X bike, the weighs like 5 times as much yet the impact is only 2-3times as much. Does this mean we will see MTB technology going into Moto-X?
uitslag van de Race
1. PEAT (Orange op proto boxxer-light met dikkere poten)
2. MINNAAR (Honda)
Juniors
1. REID (Honda)
......
The G-Cross Team was in town and in full effect. Once parked up I immediately sourced Martin Whitely, Greg Minaars and Cyrrill Kurtz"s Manager to bring you guys the lowdown on the Honda deal.. It"s a long story but i"ll be brief.. A senior technician from Honda went to the States on vacation and stumbles across a DH race. He rode his XC bike down one of the tracks and nearly lost his fillings on the bumpy ride.
Then somebody loaned him an Intense and he rode down the hill with same smile you and me have every weekend, you know the deal. So he buys an Intense, ships it to Japan and has it in his tech area. One day the main design guru at Honda walks buy and says," ching chonk walla munji cha chaa". English translation - "Wot the fcuks that?" He replies a DH bike, he asks whats DH and 6wks later he"s on a Mountain in Japan for a National DH race.
Now this tech guy designed the Goldwing and the Moto-X range at Honda so has the ear of Honda"s CEO (Big Cheese Boss). He gets the nod to throw some Yen at it from the CFO (Head bean counter) and here we are:- The gear box is £20k, is split from the bike every night, the front end goes with one person, the rear with another! The Fenders are £700 each, I could go on forever.. Honda are not intending to mass produce the bike. Their intentions are to test and develop the MTB technology for other concepts. Their interest is in the weight to impact ratio of DH"ing. Compare that ratio to a Moto-X bike, the weighs like 5 times as much yet the impact is only 2-3times as much. Does this mean we will see MTB technology going into Moto-X?
uitslag van de Race
1. PEAT (Orange op proto boxxer-light met dikkere poten)
2. MINNAAR (Honda)
Juniors
1. REID (Honda)
......
Re:faark! Honda Evolutions!
Zoals je kan lezen, gaat de crossover verder van mx naar dh en andersom.
Good to know : Eli Tomac, zoontje van J.T, rijdt in de USA de suzuki cup met een ......Manitou vork in zijn brommerke..
Manitou maakt sinds kort een kit om in de originele vork te steken (a la mojo in een boxxer) voor crosserkes.
mx rules
en deze zeker :
Good to know : Eli Tomac, zoontje van J.T, rijdt in de USA de suzuki cup met een ......Manitou vork in zijn brommerke..
Manitou maakt sinds kort een kit om in de originele vork te steken (a la mojo in een boxxer) voor crosserkes.
mx rules
en deze zeker :

Re:faark! Honda Evolutions!
Idd

Metal Mulisha én Jägermeister ;D